Alla inlägg under mars 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 mars 2015 14:23

Kärt barn har många namn och i mitt fall heter det kärleksmums :)
Skönt att fylla upp frysen litegrann ifall man får oväntat kaffebesök så man inte står där utan några kakor att bjuda på (hemska tanke) ;)

För några veckor sen planterade jag körsbärstomatkärnor för kul just för att se om det kommer bli något :)

Och nu börjar det minsann att komma upp lite gröna blad, skall bli kul att se vad det blir av det! :)

Brevid i tomatasken planterade jag basilika för det är en krydda jag verkligen älskar, och doften är ju underbar :)

Kramar P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 mars 2015 12:37

Hej hopp i regnet!

För det är just så det är, det bara regnar och regnar och man har knappt lust att gå utomhus överhuvudtaget! :/

Veckan som passerade var väldigt stillsam, hände faktiskt inte alls mycket förutom att jag jobbade, sen var det även jobbhelg så det var väldigt lugnt.
Var vid min moster på 50 årskalas på lördag eftermiddag sen åkte vi hem, tog hämtmat på kvällen för vi var sugna på lite olika maträtter (R på sushi & jag på friterade vårrullar)
Sen somnade vi gott till nya Beckfilmen!

Idag är jag ledig och har precis ätit lite mellanmål

och har just ingenting inplanterat så medans regnet öser ner så skall jag nog ta och baka lite kärleksmums och fylla upp lite i frysen :)

Allt påskpynt är på plats och riset är utslaget sedan länge :)

Hoppas ni har en bra start på veckan :)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 mars 2015 12:59



En ganska soft start på veckan, ledig i måndags, jobbade igår och nu 2 dagars ledighet som hägrar :)

Gick upp runt 8 och åt frukost, sen blev det en cykeltur och premiär tur med mina converse :)
Är ett av mina vårtecken oxå när dom åker fram :)

Sen hem och pyssla lite och gräddade våfflor till fikat som jag bjöd över Maria på :)

Men nu skall lägga mig på sängen och vila och mata av några avsnitt med solsidan :)
Är så skönt och vara ledig utan några måsten inplanerat :)

 

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 23 mars 2015 12:04

Efter en ganska gungig överresa hem till ön igen så var det faktiskt väldigt skönt att landa i sin egen säng, borta bra men hemma bäst och det stämmer :)

Idag har jag tagit semester och det var verkligen välbehövligt för fi fan rent ut sagt vad trött jag är idag :(
Men frukost är intaget och sakerna uppackade och snart dags för tvättstugan, sen handla och fixa mat sen dyka ner i soffan och halvsova till något dåligt tv-program,
så spännande är min måndag ;)

Tänkte visa vad som fick följa med hem från fastlandet :)


Ett "nyckelskåp" som man kan hänga upp bla hörlurar och solglasögon (som inte har några fodral)
har jag saknat och det sprang jag rakt på inne på fabriken :)

2 äggkoppar till påsk, en duk, ett myggljus och ett vaniljljus fick oxå följa med :)

En marinblå kofta (har snöat in på marinblå kläder nu känns det som) :)
Sen även ett sovlinne i supermjukt material fick följa med :)

Igår var vi på Ikea och Skärholmen och då hade lagerhaus fått in äggkopparna som varit slut ett tag igen

Och sen har jag varit sugen på att köpa låga glas för det tycker jag är lite finare att ha vatten i till vinet istället för mina klumpiga från Åhléns! :)

New yorker är ju ett självklart stopp i skhlm, och där sprang jag på dessa byxor! Har provat massor av såna här modeller men inte fastnat för några men dom har kändes helt ok så vi kommer nog hänga en del i sommar :)
Känns riktigt svala och sköna :)
Sen köpte jag några baströjor, pyjamasbyxor o linne :)
Som sagt, går inte att komma därifrån tomhänt ;)

Hade väl inga särskilda behov från Ikea heller men värmeljus behövdes fyllas på, matlådor går alltid åt, likaså servetter. Sen köpte vi även 2 gigantiska "hotell kuddar" som jag skall bädda rent med idag! :)

Nu skall jag ta ett ryck och resa mig ifrån soffan igen och fixa lite innan det är dags för tvättstugan :)

Hoppas ni har mer energi än mig denna måndag <3

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 22 mars 2015 06:44

Vaknade av ett snötäckt Nyköping! :)
Men hellre det än det gråa och tråkiga vädret som var dagen innan!

Vi gick ner och åt frukost till halv 9

Dom hade skrivit olika budskap på äggen vilket jag tyckte var riktigt smart idé :)

Jättegod frukost med mycket hemlagat (bla yoghurt och müsli)
och ekologiskt vilket jag uppskattade rejält.
Richard saknade dock brie som vi inte såg någonstans men annars så fanns det precis allting :)

Sen hämtade vi upp svärisarna och åkte några mil utanför Nyköping till Sparreholm och en affär som heter fabriken! :) (dom har en Fb sida som man kan kika på)
Hörde både ris och ros så förväntningarna var väl lite sådär!
Men oj vad mycket fina saker det fanns! Det var som ett mini Ullared, så från mig får stället ros och gärna ett besök igen i framtiden :)
Kom ut med en påse därifrån som jag visar när jag kommer hem :)

Sen köpte vi med oss fika och åkte hem till Richards bror med familj och fikade :)
Dom väntar tillökning vilken minut som helst men ännu verkar hon/han inte vilja lämna den varma magen :)

Efter det så gick vi på stan en sväng men gjorde inte några större fynd!

På kvällen så gick vi ut allihop och åt middag på ett ställe som heter Crazy cow som serverar riktigt bra (och mycket) kött!

Sen skildes vi åt och jag slank upp på rummet och somna till nya Beckfilmen (så bra var den) ;)
Och Richard satt nere i baren på hotellet med sina kompisar och drack några öl :)

Skall snart gå upp och göra mig iordning, magen kurrar och längtar efter att vi skall snart äta frukost!

Sen är det några små stopp bla vid Richards farmor & mormor sen beger vi oss med svärisarna till Sthlm för en dag där :)

Kramar P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 22 mars 2015 06:25

Jag gick upp rätt tidigt i fredags och åt frukost och packade ihop det allra sista i lugn och ro innan det var dags att rulla ner till båten som skulle ta oss över till fastlandet vid halv 8!

Grått, disigt och regn bestod dagens väder av som inte alls var jätteuppiggande och dessutom skulle det vara solförmörkelse, så chanserna kändes väldigt små (nästa gång man skulle ha chans att få se det var om 24år om jag inte minns helt fel).

Dukade upp lite frukost till oss i hytten så vi (läs jag) skulle klara överresan ;)
Sen låg vi och halvsov till Nyhetsmorgon, spelade yatzy, och såg lite på filmen så tiden gick faktiskt väldigt fort ändå :)

Vårar första stopp blev redan i Nynäshamn, uppe vid Dollarstore och New England (heter den så?)
som säljer mycket fina saker till hemmet med lite sjöinslag, och inte alls farligt dyr så den är väl värd att stanna till vid :) båda affärerna ligger uppe vid sjötelegrafen :)

När vi kom ut därifrån så fick vi även se solförmörkelsen :)

Så det blev ett snabbt foto på det :)

Sen var det full fart mot Richards moster Gun för lunch och ett första möte :)
Dom bodde verkligen jättefint i sitt stora hus (i det högra huset huserade dom)

Där blev vi bjudna på paj och sallad samt en väldigt god sockerkaka (som det tom slank ner 2 bitar utav) :)

Sen var det full fart emot Nyköping (pressat schema för Richard skulle fylla i sin tatuering kl 4 och så skulle vi checka in på hotellet innan tänkte vi) :)

Synd att vädret vart så tråkigt,
men tänk på sommaren här, blå himmel, människor som sitter ute och dricker och njuter av solen. Kan knappt vänta tills i sommar så vi kan få njuta av det då :)
Fina Nyköping :)
Tänk att jag såg ett reportage i tidningen för 3 år sen och sa att dit ville jag åka, och redan då vid vårat första möte förälskade jag mig i den här stan! :)

Och då hade jag ingen aning att den här stan, 3 år senare ha en ganska stor betydelse i mitt liv eftersom nu delar av min familj bor här :) <3

Sen blev det full fart hem till svärmor och vänta på att svärfar skulle sluta jobbet så vi kunde handla medans Richard tatuera sig :)

Tacos på menyn såklart, är en stående favorit på fredagar :)


I sista stund bestämde vi oss för att äta på balkongen, vilket var ett bra förslag för det var supermysigt :)
Sen blev det soffhäng med massa godis till Let's Dance :)
Men vi var rätt trötta och smet hem i pausen och somnade ganska så omgående :)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 19 mars 2015 21:56

Fast inte till Grekland utan till Nyköping :)
Hade 2 semesterdagar att ta ut så då bestämde vi att vi bokar in en fastlandsresa och hälsar på släkten :)

Så ikv när jag slöt jobbet så firade vi med toast Skagen att jag har 4 dagars ledigt nu :)
Gjorde den i morse redan så den har fått och stå och dra hela dagen så den var väldigt smakrik :)

Nu håller jag på att packa,
tycker inte om att stressa med min packning för då är det så lätt och glömma något, men hann faktiskt inte packa idag så nu är det som det är :) får gå igenom allt imorgonbitti igen :)

En liten bild från våran framsida får avsluta detta korta inlägg :)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 mars 2015 13:19

Idag var det premiär för enbart väst,
Termometern stod på 12gr mitt på dagen så nu vågar man nästan hoppas på att våren anlänt :) (att dom hotade med snö på radion till helgen struntar vi i) ;)

Skulle möta upp mamma inne i Visby idag och fika vid halv 12 så då passade jag på att åka in lite tidigare och kika i lite affärer :)

Gjorde faktiskt några fynd :)

Vinterkängorna var på rea så dom gav jag 100kr för :)
Jackan fick jag tips om att fynda inne på Kappahls barnavdelning och just nu har dom 25% rabatt på alla barnkläder vilket då vart ett helt ok pris på jackan :)

Sen en fika på siesta, obligatoriskta kycklingbaugetten som är grymt god :)

Sen hem och plantera 2 penseér till och gjorde ett litet arrangemang i min cylindervas men det är svårt och fånga på bild!

Nu skall jag gå till jobbet för jag börjar strax! :)

Kram och ha en fin dag!

<3 // P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards