Alla inlägg under oktober 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 oktober 2015 18:09


Igår så dukade vi upp varsin tallrik med lite gott kvällsfika med bla ostar som jag inte kunnat äta som gravid!


Det var efterlängtad kan jag berätta, även om jag ätit lite brie under min graviditet så kunde jag äntligen njuta av den nu till 100%! :)

Planen igår var att se på idol men vi var nog väldigt utmattande allihopa för det dröjde inte många minuter innan hela familjen sov! :)
Mycket saker att ta in och sen när vi kom hem så gick nog luften ur oss! :)

Natten gick faktiskt riktigt bra tyckte jag!
Vi gav honom mat vid kl 22 sen även vid kl02 och vid kl05 så det tycker jag var jättebra iaf.
Lite pip var det ju såklart innan han fick in snitsen men det är bara att acceptera att den här lilla grodan vill ha mat direkt och får han inte det blir han vansinnig (där brås han nog på mig som måste ha mat direkt annars tappar jag oxå humöret). ;)

Imorse så låg vi kvar i sängen tills klockan var över 10 och tog det lugnt och kikade på nyhetsmorgon.
Ville absolut inte lämna sängen för det var så himla mysigt och ligga där med mina pojkar!

 R gick upp och fixade frukost  sen fixade vi iordning oss och lagom vi klätt på W och precis skulle åka så hände det en liten olycka så det var bara att klä av honom och byta blöja och sen kunde vi bege oss iväg på vår lilla roadtrip!

Den gick till Ekeby för R's farfar ligger begraven där så vi åkte dit och tände ett ljus för honom.
Jag tände även ett ljus i ljuslyktan som fanns i minneslunden för Fagis som var en riktigt nära vän till vår familj och fick bort när jag var 12 år.

Sen passade vi på att ta våran allra första promenad med barnvagnen där ute  




 

Nu har vi ätit lite kvällsmat och
R springer runt och fixar verkligen allting just nu och jag sitter och skall mata W sen så skall vi sjunka ner i soffan!
Vi har köpt hem varsin Halloweenbakelse som vi skall äta ikväll till Så mycket bättre!

Var ju lite emot den här säsongen från början men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig ;)


 



Hoppas ni har en mysig allhelgona/Halloween kväll!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 oktober 2015 17:33


Vår tanke var att smyga hem idag, det hade vi gjort om allt fungerade till 110% men just nu är det inte det, så då väljer vi att stanna en natt till.

Och anledningen till att vi stannar är för att W inte riktigt fått igång sin sugfunktion när det kommer till amningen.
Han är helt enkelt lite lat/bekväm och vill att det skall serveras på ett silverfat och vill inte jobba för att få fram maten :)

Men vi får riktigt bra hjälp och vi kämpar på och ser det absolut inte o
som ett stort problem utan en liten detalj som snart är löst! :)

Annars så springer dagarna på som bara den tycker jag, han är redan tre dygn gammal! :)

Idag har hans mormor varit på besök igen och pussat sönder honom.
W fick så fina leksaker med bla sitt namn på utav henne och hennes man igår!
Skall visa dom när vi kommer hem!

Även Jennifer var här och hälsade på vår lilla guldklimp idag och han fick en gigantiskt stor groda av henne som jag oxå skall fota när jag kommer hem! :)

Nu är R iväg och hämtar Max mat till oss och så skall vi unna oss det, sen skall W premiärbada!


R har verkligen servat mig och W dygnet runt och jag kunde inte vara tacksammare till att ha honom här brevid mig, sån klippa han är!








Understa bilden hänger han med mormor och hans lilla filt är
med överallt!

Nu är nog strax R tillbaks så jag skall ta och slita mig från sängen!

Stor kram!!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 oktober 2015 10:24

26/10 kl 08.54 började vi vårat nya liv för då kom Wilton till världen❤️

Har ännu svårt att förstå att den här lille killen är våran❤️
Vår lilla plutt som vi kommer göra precis allting för (nästan iaf, några gränser får vi nog ha) ;)

Är så mycket känslor i omlopp hela tiden och jag kan verkligen inte sluta titta på honom!

Vi räknar med att om att flyter på så smyger vi oss hem imorgon!


Översta bilden är från igår när vi övade på att ligga själv i babynestet och understa bilden från i morse efter vi ätit mat!❤️

Kommer uppdatera mera sen, ville bara kika in och säga Hej från oss!

Kram från oss!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 oktober 2015 13:47

Hej!
Här är jag och jag heter Wilton!
Jag föddes idag kl 08.54 och vägde 3370gr och var 46cm lång!
Allt gick jättebra och nu ligger hela min familj och njuter i vår lilla bubbla!

Stor kram från hela familjen!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 oktober 2015 11:45


När ni läser det här tidsinställda inlägget så befinner vi oss på BB sen några timmar tillbaks och har allt gott som det skall så är han ute nu   


Så ni får hålla till godo med en allra sista bild på magen som är tagen på söndagskvällen   

 




Stor kram!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 oktober 2015 19:49


Idag låg jag kvar länge i sängen och tittade på Nyhetsmorgon,
R gick upp lite innan och fixade frukost så det var bara att gå upp och sätta sig vid dukat bord! :)



Sen åkte vi in till Visby och fikade på Norrgatt, handlade lite och åkte hem igen!

Åt en hallonmousse bakelse på kladdkakebotten som var jättegod, R åt Budapest med hallon! :)

En lugn och stilla dag utan några måsten!

Jag tog ett långt bad efter vi kommit hem sen lagade vi lite mat, det blev ägg,bacon och stekt potatis!
Lagar det alltför sällan och det är ju så gott! :)




Pumpan har faktiskt blivit stående men ikväll tog vi tag i den och skar ut ett litet ansikte och ställde den på baksidan! :)

Nu inväntar vi ett nytt avsnitt av Solsidan, helgen gick som vanligt galet fort fast vi inte gjort någonting alls i princip men det gör ingenting för nästa vecka kommer ju vår groda!

Kram från mig och magen!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 24 oktober 2015 20:01



Vi började vår lördag med att äta frukost framför GGN!
Kanal 2 direktsände utifrån Tofta så det var väldigt skönt att sitta under filten och kika på det hemifrån soffan! :)

Är ju inte riktigt i form för att knata omkring där ute iår!;)

 

 

 


Sen åkte vi in till Visby och hämtade ett vinställ som jag budade hem från Fb igår! :)





Har målat på det en gång men skall måla det en gång till morgon (ni kan nog gissa färgen) ;)



Åkte sen runt och köpte lite saker som behövdes till våran nya vardagsrumslampa! :)

Och nu sitter den på sin plats!






Till middag så blev det faktiskt pizza med iskall Coca Cola!



Nu blir det soffläge resten av kvällen och vi skall ge så mycket bättre en chans ändå för det har ju fått väldigt bra kritik! :)

Annars så har vi bara nedräkning inför kommande vecka, det allra största samtalsämnet här hemma❤️

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 23 oktober 2015 14:33


Så var den efterlängtade fredagen här igen! :)

Om en timme slutar R men det blir ingen mat här hemma eftersom vi skall på Filéfrossa ikväll så då gäller det att vara ordentligt hungrig! (Känner mig lite som Ove Sundberg) ;)


Har varit inne i Visby en sväng idag och köpt årets glögg, skall bli spännande att få smaka den framöver! :)

 


Och om den nu inte skulle vara god så är iaf flaskan väldigt fin! :)


Igårkväll var vi iväg och hämtade W's lammskinn som han skall ha i vinter i sin vagn men under tiden vi inväntar vintern så får det ligga i hans säng    



Nu kan det gärna så bli helg så vi kan få vara lediga ihop  

Imorgonbitti skall vi kika på tv:n och se när dom direktsänder ifrån GGN!

Känner inte riktigt att jag är i form att sitta i hästskon och kika på dom tävlande ;)


Hoppas ni får en fin helg!


Stor kram från mig och magen  




bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards