Alla inlägg under november 2015

Hm!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 november 2015 15:33


Idag kör Hm ett riktigt bra erbjudande med fri frakt plus 15% rabatt men det gäller endast idag!

Koden som gäller är 3257!


Har plockat ut några favoriter till W. 

Får se om jag lägger en liten beställning ikväll för han har ju faktiskt sitt lilla barnbidrag att köpa lite kläder för  


     


Tofflorna hittar ni här!

Overallerna finns här, här, här och här!

Byxorna här!

Och dem söta finkläderna finns här!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 november 2015 09:42

Ville hinna så mycket igår, pynta det sista, fixa en ordentlig sminkning, locka håret för att göra ett nytt försök att ta ett foto för att sätta in i tidningen (sist vi skulle göra det hade han ögoninflammation) men nej, det blev ingenting av med någonting utav ovanstående för igår var det en liten kille här hemma som vägrade somna på förmiddagen.
Han ville bara ha närhet och äta, hela tiden så fort vi försökte lägga ner honom i sitt hus.

Så vi fick avboka fotograferingen och försöka satsa på att hinna till Alexandras födelsedagskalas/adventsfika vid kl två istället (och det var ju precis så vi hann i tid till det).

Det var iaf jättemysigt och påvägen bort till henne så somnade han i babyskyddet och sov igenom hela kalaset!

Gulligaste ungarna på Tvinnaregatan! :)
Hoppas vi kommer att hitta ett hus här omkring i framtiden så dom kan få växa upp ihop! :)

När vi kom hem så åkte R in och handlade och tog med hämtmat ifrån Joda!
Det vart nachos för oss båda!
Och jag passade på att koka knäck med pepparkaksmak! :)
Fick bra betyg från R så det blir nog en omgång till innan jul!

Ett bra tips jag fått ta del utav är att hälla upp smeten i en sirapsflaska (via en tratt) och sen hälla upp i formarna!
Vilken skillnad och slippa allt kladd! :)

Sen var det dags för lilla söndagsbadet men det var ingen hit alls utan det skrek han sig igenom och när jag sen satt och värmde/torkade honom så pinkade han på mig! :)
Men sånt händer (tydligen) när man är förbannad! :)

På kvällen beställde vi hem massor med dekoration till hans dop, och sen såg vi på Beck! :)

Natten vart ett eget kapitel, han ville bara vara nära och äta.
Han åt fram till halv tre sen tog jag bort honom och då var paniken ett faktum så det var många decibell som ekade i vårat sovrum fram till runt kl fyra då vi båda somnade... sen ringde klockan vid sju för idag skall vi in till BVC vid kl elva!

Så en trött mamma här hemma idag och en ännu tröttare W som somnade om efter frukosten och vill inte gå upp och möta stormen Gorm!
Tur att det finns smink iaf, efter att BVC är överstökat så skall vi åka raka vägen hem, hoppa i myskläder och vara inomhus hela dagen!

Hoppas ni får en bra start på veckan!

Lilla mysis!
Nu är nattens bravader glömda och lilla monstret (som jag döpte om honom till igår är ett minne blott)! ;)

Stor kram!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 november 2015 10:26

Vill bara kika in och önska er en mysig första advent!
Här är det snart full fart för att hinna med allting som vi skall göra idag! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 november 2015 03:46

Vaknade upp runt kl sju denna lördagsmorgon, så låg vi kvar och myste litegrann!
Så pass mycket att W somnade om igen. Hjärta mot hjärta! :)

Att somna så mitt emot varandra är helt obeskrivligt.

När vi ätit frukost, bytt blöjor, klätt på oss så åkte vi till Rusta och köpte Pompoms!
Fanns två frp kvar så dom fick följa med hem.

När stadsbesöket var avklarat så mötte vi upp R och handlade lite, köpte bla med oss mjuk pepparkaka och saffransbullar och åkte hem och fikade!

Sen lagade jag mat och det blev en helt vegetariskt middag.
Helstekt blomkål, stekt grönkål och Nuggets med sweetchili dipp!
Och det var riktigt gott så det kommer vi garanterat att äta flera ggr! :)

Vi skrev även ihop gästlistan till barndopet och därefter så åt vi lite ost och kex till Så mycket bättre!

Nån somnade gott på mitt bröst! :)

Nu är kl halv fyra och han har somnat efter att ha ätit klart så jag skall lägga ifrån mig telefonen nu med och somna om.
Sen han kom så har jag märkt hur fruktansvärt lätt jag har att kunna somna direkt bara han har somnat tryggt.
Måste vara nått inbyggt när man blir mamma att kroppen fungerar så! :)

Stor kram!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 27 november 2015 14:18


I nättras var den minsta familjemedlemen allt annat än trött, han ville bara vara nära hela tiden och åt i princip nonstop från halv 8 till halv 2 på natten.

Då somnade han tillslut i sitt hus.

Märkte imorse när vi vaknade strax efter kl sju att hans öga var lite varigt och väldigt vattnigt igen. :(


Kan vara därför han var så mammig och ville vara nära  

Sen så läste jag i min gamla gravidapp (som jag har kvar och kikar in på ibland)  att mellan v4-5 så sker det första utvecklingssteget med en massa nya intryck som kan vara väldigt skrämmande och förvirrande för dom små.

Dom har även ett stort behov utav närhet, och man skall låta dem amma så mycket det bara går för det ger närhet och värme   


Vi låg kvar i sängen och myste länge  

Vi börjar bli riktigt bra på det, även om jag är sjukt hungrig på morgonen och i princip måste äta bara jag slår upp ögonen så slår jag bort dom hungerkänslorna för det är så mysigt att ligga kvar i sängen med honom  

 


Lilla "Pytteliten"  

Dock så märker både jag och R att han har verkligen skjutit iväg på längden och nu ser vi det oxå! :)


När han sen sov så passade jag på att plocka fram lite mer julsaker!

har insett att jag måste ha ett par dagar på mig för att få färdigt allt till helgen så det var nog tur att jag tjuvstartade! ;)


       


Sen har jag ääven börjat kika lite smått på dekoration till W's dop som kommer att vara i slutet av Januari.

Den här helgen kör Bakestore 30% på hela sitt sortiment så jag kommer att lägga in en beställning under helgen    


Fick hem Gotlandsguiden vinterspecial idag med massor av bra information om julmarknader, julbord mm.

Tror faktiskt inte jag sett innan att dom har en julversion av just Gotlandsguiden men det är iaf toppen så man har all "julinfo" samlat på ett ställe! 

   


Hoppas verkligen vi får så mycket snö i vinter och inte bara en massa slask.



Vi hoppar över Sveriges nationalrätt den här fredagen oxå (förra veckan åt vi smörgåstårta) och gör tortillapizzor istället.

Sen är jag lite sugen på att  ev ta ett halvt glas vin men samtidigt är jag livrädd för att det kanske händer W någonting och att vi måste åka till Lassis.

Svårt det där när man skall våga sig på det igen, men samtdigt är det väldigt skönt att vakna pigg imorgonbitti utan huvudvärk! :)

Får se vad jag känner för ikväll för nu skall jag fortsätta med pyntandet, julgardinerna i vardagsrummet står näst på tur!  




Hoppas ni får en fin fredagkväll!


Stor kram!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 november 2015 18:33

Imorse sov vi till till tjugo över åtta innan vi orkade slå upp våra ögon!

Natten gick bra, han vaknade en gång och ville äta vid kvart i tre, sen somnade han om i sitt lilla hus utan minsta pip!

Han låg dock och "pratade" och viftade massor med sina händer innan han somnade om!
Lilla sötnosen, så nyfiken på vad han tänker, känner och funderar på! :)

Vi låg kvar och myste och kom inte ur sängen förens runt kl tio!
Men jag hade ingenting planerat idag förutom att städa ur förrådet härinne så då kan man ligga kvar länge och mysa! :)

Vi har börjat hänga framför spegeln för det är intressant tycker han! (Idag fastande han för mina två ministjärnor)!

Sen har vi varit på pw men det var absolut ingen höjdare idag, grät när vi gick och somnade en liten stund bara sen vaknade han och grät igen! :(

Nu ligger han och sover i soffan och jag har gjort potatis & purjolökssoppa med quasedillias fyllda med ost.
Sen har jag även stekt upp ett gäng pannkakor som står i ugnen!

Tänker alltid på mina igelkottar när jag steker pannkakor! :)
Hoppas dom gått i ide nu och ligger på trygga ställen så dom inte blir uppeldade i vår! :(

När R kom hem igår så hade han varit införbi affären och handlat vita hyacinter till mig så dem skall jag plantera ikväll! :)

Får se om det blir dom "krukorna" eller om jag hittar på nått annat! :)

Hoppas dom inte doftar för starkt för W bara!

Imorgon är det äntligen fredag igen!
Jag älskar verkligen fredagar och ännu mera nu när jag är mammaledig!

Stor kram!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 november 2015 20:15


R väckte mig imorse när han gick upp vid kl sex.

Min tanke var då att gå upp och äta frukost, göra mig iordning och åka in till Cubus för fram till tio i förmiddags så hade dom 40% på allt i butiken fram till kl tio och därefter 30% på allt.

Men när han väckte mig så var jag inte alls sugen på att gå upp utan somnade om på en gång!


Dock så vaknade jag en timme senare av jordens huvudvärk, det kändes som jag varit på fest i flera dygn :(

Åt lite frukost i hopp om att det skulle släppa men inte då.

Åkte iaf in till Cubus (shopping kan ju bota det mesta) ;) men inte ens då släppte den :(


Hade kikat igenom på hemsidan innan och spanat in ett par tröjor men när jag prövade dem så satt dom inte alls så bra som jag ville.

Så jag fick med mig en svart tröja iaf som var lite kortare fram o väldigt vid.

Även en concealer fick följa med (bra tips till alla mammor med mörka ringar under ögonen) ;)


Svårt att fota svarta kläder!

 


Jag kunde dock ha köpt en hel hög med mysiga sockor, pyjamasbyxor och supersköna mysbyxor men jag fick lägga band på mig!

Men tomten kanske är snäll och kommer med ,mjuka paket iår, vem vet! ;)


W var iaf jättesnäll och sov hela tiden så jag kunde gå där i lugn och ro och prata med lite folk!

Jag blir så stressad om han börjar skrika inne i affären och det vart lite folk där idag när det var så bra erbjudande! :) 

Men som sagt, han skötte sig utmärkt  


När vi kom hem så fick han mat och sen somnade vi båda i soffan, och när vi vaknade så hade min huvudvärk eskalerat och jag hade då så ont så mitt ena öga rann för att det gjorde så ont! :(


Matade W igen och därefter så tog jag en alvedon och åt lite mellanmål.

Sen gick vi till affären och köpte färs så vi kunde göra köttbullar till middag!

(Och då hade äntligen huvudvärken släppt)!


Jag har (förhoppningsvis) nämnt det redan vilket recept jag gör mina köttbullar efter och det hittar ni här, och så blandar jag i kryddpeppar.

Vissa har det bara till julen men jag kör på det året runt för det är ju såå gott!

W hängde med mig i köket  

     



Förhoppningsvis så räcker dom till jul  


Har smygit upp en ljusslinga i sovrummet och två av ministjärnorna i sovrummet nu ikväll.

Är så galet sugen på att sätta upp adventsljjustaken jag köpte ny häromveckan men skall försöka hålla mig! :)


 


Nu skall vi ta lite kvällsfika och dricka saffransglögg  

Har ni inte prövat den ännu så gör det, supergod och kostar runt 28kr på Ica!

 


Kram P! 


Av Pamela Falkenborg Enderberg - 24 november 2015 19:09


Idag har jag inte varit utanför dörren mer än när jag skulle slänga sopor.

Så himla grått, trist och kallt och dessutom har det regnat till och från hela dagen.


Jag har sysselsatt mig med att tvätta, städa av toaletten ordentligt, busat med W, tjuvstartat med att sätta upp adventsljustaken (jag kunde inte hålla mig längre)! :)



Såhär blev den iår! :)





   



Förra året körde jag på "konservburks varianten".



 


Till höger om Tv:n ser ni förra årets ljusstake! :)


Jag hann även att slå sönder en jättefin julkula idag när jag skulle ta fram strykjärnet. :(

Är så klumpig jämt, köpte den på Linds förra året så jag får åka dit och se om den kanske finns i år igen!


 


Sen var mamma och Ecka förbi i eftermiddags och fikade.

Dom hade med sig smörgåstårta som vi åt.

Hon hade med lite saker till W (hon skämmer bort han redan, hur ska det bli sen då) ;)

                        


Dregglisar, nya byxor, ett skötunderlägg och blöjor för det går åt massor här hemma! ;) 

Och allting var ifrån Kappahl!



Sen hade W fått ett paket i brevlådan från sina kusiner på fastlandet.

 


Jättegullig bok så den skall bli mysig att få läsa för honom framöver  


Nu skall vi se lite på tv och sen blir det nog tidigt i säng, har varit rätt trött hela dagen.


Stor kram!



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards