Alla inlägg under januari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 januari 2016 19:01


Igår var det lilla W's stora dag, dagen då han fick sitt namn: Wilton Kristian Enderberg❤️
Vi valde att ha dopet i Västerhejde kyrka och det var en riktigt mysig dag med familj och vänner som hade samlats! :)

W var jätteduktig i kyrkan och efter ett tag så somnade han i Emils famn.
Dock så vaknade han till när han fick vatten på huvudet och pep litegrann, sen somnade han om igen! :)

När det var klart i kyrkan så åkte vi till lokalen vi hade hyrt och där väntade mat och sen tårta! :)


Vi bjöd på potatissallad och ytterfilé samt sallad och efter det så blev det fika med tårta och kakor! :)

Allting gick i blått tema! :)

När vi fikat färdigt så öppnade vi paketen, och han fick så mycket fina saker! :)



 


Han fick även en säng utav min kusin som hennes barn har sovit i så när det är dags för honom att byta säng så skall vi få hem den och måla upp den så att den passar W!

När klockan var runt sju så var lokalen avstädad så då rullade vi hemåt och satte oss ner och tog det lugnt tillsammans med Emil och Crille som vart två riktiga hjältar under hela middagen & fikat och hjälpt till med allt! :)
Vi satt och drack lite grann och pratade om det mesta mellan himmel och jord och helt plötligt var kl halv ett så då kände vi allihop att det var dags att säga Godnatt! :)

Är riktigt glad över att hans dop blev så lyckat och ett stort tack till alla som kom och ville vara med vid hans stora dag! ❤️


Nu skall vi mysa ner oss i soffan och ta det lugnt resten utav kvällen! ❤️


    


Stor kram!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 januari 2016 08:10

Jag vet att det är jättedåligt med uppdatering här inne just nu men det har verkligen varit full fart i två dagar nu och sen har R sin kusin och en kompis som bor här nu över helgen! :)
Idag är det alltså lilla W's stora dag! :)
Det känns riktigt kul att dagen äntligen är här, samtidigt som det är jättepirrigt! :)


Nu skall jag snart gå upp, dem andra är redan uppe och så skall vi äta frukost och förbereda det allra sista! :)

En liten tjuvkik på tårtan får ni här, sen kommer det att komma mera bilder inom kort! :)

Stor kram!! :)

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 januari 2016 07:46

Godmorgon!

Igår var det full upp från det jag gick upp kl 7 tills vi gick och la oss vid kl tio.

Vi började med ett möte på banken för att öppna ett konto till W för det har folk efterfrågat så dem kan sätta in en dopgåva till honom.

Vi diskuterade även lån, räntor och lite annat med våran bankman (kvinna).
Vi går ju såklart i hus/lägenhetstankar och just nu så bor vi i en hyresrätt men det är (förhoppningsvis) påväg att omvandlas till bostadsrätt.
Så det är ett kanonläge för oss då att renovera upp den och sedan sälja den så vi har till en kontantinsats.

Sen skall man bestämma sig för vart på ön vi vill bo.
Vi har sagt att max 1.5 mil ifrån Visby är lagom avstånd att bo.
Sen funderar vi lite och ser då fördelar med en lägenhet inne i Visby istället för att ha en stor trädgård att sköta om ute på landet och kanske inte ens en affär i närheten.

Samtidigt som jag ibland vill bo på landet och ha höns, en hund och kanske några andra djur.

Många frågor och svar som vi bollar fram och tillbaka och det är för och nackdelar med allting!
Vi har gått på några visningar så vi åtminstone kanske kan få en uppfattning om vad det är vi söker! :)

När det mötet var klart så åkte vi hem och åt lunch, och efter det så var det en fika inplanerad hemma vid Mikaela och Alva tillsammans med Alexandra och Anton! :)
Jättemysigt att träffa dem och fika när dem bor så nära! :)

En promenad till affären och hem och laga mat och det blev ädelostbiffar med gräddsås och kokt potatis! :)
När vi sen ätit upp så började vi med maten som vi skall bjuda på dopet.

Det blir potatissallad och kallskuret kött och sallad som vi kommer bjuda på och därefter kaffe & tårta och lite kakor!
Kakorna och tårtorna gör min faster så vi slipper den biten (dock så tog jag på mig cakepopsen).

Så det tog sin lilla tid att få ihop det.
Därefter poppade jag massa popcorn som jag färgade blåa som även dom skall vara till dopet.
Vi skulle även gjort en omgång med Cakepops men sköt upp det tills idag!

Idag skall vi få se på lokalen så det skall bli riktigt kul, jag hopppas att den är fin och det finns allting som vi behöver så vi slipper ägna morgondagen åt att åka runt och fixa porslin, termosar mm.

W vaknade vid fem och ville äta och somnade sen om, jag har dock legat vaken sen dess.
Funderar och planerar medans jag ligger här i mörkret och lyssnar på hans små andetag här brevid! :)

Jag tror snart att jag skall gå upp och äta frukost och sen göra mig iordning så vi kan åka och köpa strumpbyxor till mig och lite annat som jag behöver till helgen! :)
Efter det så skall jag städa lägenheten här hemma för imorgon kommer R's kusin och kompis som skall bo här i helgen! :)
Jag har även bokat in tvättstugan för att slippa stå med ett stort tvättberg på söndag för då kommer vi nog vara rätt trötta! ;)

Måste visa en bild på W i sin nya badrock, jag köpte den på Fb häromdagen!

Och hans nya dregglisar som jag ropade in från Tradera! :)

Nu blir det frukost, hoppas ni får en fin torsdag! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 januari 2016 20:12

Hej på er!

Uppdatering gällande lilla W så hade han lite feber igår ifrån vaccinet.
Tempen låg på 37.4 gr och han har i vanliga fall sin temp runt 36.8

Men vi märkte inte sån stor skillnad på honom förutom att han var lite rödmosig om kinderna!

Vi somnade runt halv tolv (låg och kikade på lite tv i sovrummet) sen sov vi till halv fem och då fick han lite mat och då åkte även pyjamasen av för då var han ganska varm.
Sen somnade han om till åtta, åt lite till och sov ändå fram till elva!
Slagen hjälte med andra ord! :)

Idag firar han tre månader, tiden går så fort! :)
Känns som att det var igår jag gjorde testet men det är ju betydligt längre sen! :)


Är lite skillnad på honom när man sätter ihop bilderna sådär! :)
Lilla skruttunge!

Medans han sov så passade jag på att städa badrummet och eftersom jag ännu inte vet vart den nya tavlan skall hänga så fick den flytta in på toaletten sålänge! :)

När han vaknat så klädde vi på oss och gick en promenad, dock kom vi bara till parkeringen för sen så träffade jag på min favorittant och blev inbjuden på fika! :)

Hon sa att hon längtar tills W kan springa in till henne så hon kan få bjuda honom på kakor! :)

Dessvärre tror jag inte att vi bor kvar här när han kan springa över till henne men det sa jag aldrig...
Vi får ju såklart åka och hälsa på henne om/när det är aktuellt. :)

Hon hade stickat litegrann och frågade om jag hade någon kvast, och det har vi en utanför dörren så jag svarade såklart ja!
Då gick hon och hämtade en "kvastvärmare" som jag fick! :)
Så himla gullig, min lilla favorittant! :)

När vi gått vår promenad, handlat och ätit lunch så plockade jag lite här hemma medans W tog en microvila!

R kom hem och hade handlat bland det sista till dopet och så åt vi mat!

Gjorde chokladbollar som jag skall bjuda Mikaela och Alexandra på imorgon när vi skall träffas! :)
Därefter så gjorde vi en omgång med Cakepops innan det var dags för mig att krypa ner i badet med lite frukt och ha egentid! :)
Det som var så självklart innan är lyx nuförtiden! ;)

Har även fått mail ifrån en av mammorna i mammagruppen så vi skall träffas på ett fik på måndag allihop! :)
Så det skall bli jättemysigt att träffas utanför BVC! :)

Hoppas ni har en fin kväll!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 januari 2016 19:15

14 februari är det som bekant alla   dag och i år infaller den på en söndag! :)

Firar ni? eller anser ni att det bara är ett kommersiellt jippo? :)


Jag gillar att fira det och kommer såklart att göra det när det är två fina pojkar här hemma att fira iår.  



Har satt ihop ett litet collage av saker man kan ge bort som man har glädje utav tillsammans! :)

Sen är ju givetvis en god middag ganska självklart och har man tid/ork/lust så kan man lyxa till det och göra en trerätters! :)


Hoppas ni fick några tips!



 



Chokladfondue till efterrätten kanske? Här hittar ni den! 


Doftljus som man tänder och när det brunnit ett tag så kan man använda det som massageolja!

Här finns det!


Varsin stor kopp så man kan krypa upp i soffan och ta lite mysigt kvällsfika! 

Här finns den till kanonpris! :)


Blombud, det är ju så härligt att få (fick det till mitt jobb när jag precis hade träffat R)  

Här hittar ni massa fina buketter! 


En pillerburk med kärlekspiller  där man kan öppna pillrena olch skriva små söta saker och sen placera ut lite varstans, finns här


Skrapkort där man skrapar ett kort varje vecka så skall man utföra den saken det står på kortet! 

Här finns det!


En bok som man kan fylla i och berätta hur betydelsefull den personen är, finna här att köpa!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 januari 2016 19:15

   

Kikade in på Lindex sida och satte ihop ett litet collage!


 


Byxorna hittar ni här och här!

Overallen finns här!

Tröjan här!

Mössan här!


Kram P!


Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 januari 2016 15:16

Hej hej från ett grått och mulet Gotland!


Termometern visar +3C så det känns som en höstdag idag! 

Vi har klarat av besöket vid Bvc.

Först var det vägning och mätning och så fick vi ställa en del frågor som vi undrade över.


W har gått upp nästan ett kilo på en månad så nu väger han 5990gr och är 59,3 cm lång.

Han börjar verkligen bli stor nu vår älskade lilla skrutt  


När det var färdigt så fick han sitta i R's knä och så fick han båda sprutorna samtidigt i varsitt ben och herregud så han skrek och började gråta.

Det var riktigt hemskt att höra, och sen sa en av tjejerna som stack honom att sprutan gick sönder så dem skulle bli tvugna att sticka honom en gång till eftersom att vacciniet runnit ut från sprutan.

Så han fick ytterligare ett stick och sen var det äntligen klart!  


Fick rådet att köpa hem alvedon och ha lite koll ifall tempen går upp annars så skall det inte vara någon fara, han kan bli tröttare än vanligt.

När vi kom ut till bilen sen så somnade han direkt vi satte oss där  

Nu ligger han och sover i soffan efter att ha ätit lite och jag har gjort en toast med champinjonstuvning och en smoothie!  


I postlådan så låg det även lite kläder som jag ropat hem från tradera till W!

Det är kul när man kan göra små fynd! :)

 




Tog en bild på oss imorse, ingen av oss ville se in i kameran! ;) 

 


Veckans matlista ser ut såhär:


Måndag: Potatismos, bacon och falukorv


Tisdag: Fisk med pressad potatis och en kall sås


Onsdag: Fläskfilégryta med klyftpotatis


Torsdag: Pannbiff med ädelost, gräddsås och kokt potatis


Fredag: Pizza 


Hoppas ni har en bra start på veckan! :)



Kram P!



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 24 januari 2016 22:34

Så var det redan söndagkväll igen men jag skall inte tjata ut er om hur fort tiden går! ;)

Idag så var min pappa förbi en sväng och fikade och när han åkte så åkte vi till Mio så jag kunde få gå där inne och kika litegrann.
Vi hade lite utav vårat presentkort kvar så jag köpte en matta till W, en plansch, några ljus och en ljuslykta.

Jag skulle verkligen vilja bo större nu för herregud vad det kliar i mina fingrar att få fylla upp ett rum till W med massa fina saker! :)
Såfort vi får ett större boende så skall ni få följa med på den inredningsresan! :)

Sen åkte vi förbi Max och köpte med oss deras nya halloumiburgare hem!
Den fick klart godkänt från oss båda! :)
Så det är ett tips när ni skall dit nästa gång! :)
Dock så bad vi om utan lök på min burgare och såklart var det lök på den när vi kom hem! :(
Sånt som är trist när man tar takeaway för man orkar aldrig åka tillbaks och krångla!

När vi ätit så såg vi SOS segelsällskapsresan och vilade i soffan innan det var dags att börja med maten och jag skulle även iväg och hämta den gråa hoodien jag köpt till W! :)

Nu ikväll så har vi gjort en omgång med Cakepops till dopet! :)
Lika bra att förbereda det som går! :)

Vi (R) har även skrivit lista på hur vi skall lägga upp allting kommande vecka utan att stressa ihjäl oss och det känns som att vi har det under kontroll! :)

Nu skall vi snart gå och lägga oss och ladda för sprutorna vid BVC imorgon! :(

Här är förresten några bilder jag tog på honom idag i sina nya byxor! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards