Alla inlägg under februari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 februari 2016 19:45


En sak som Wilton hållit på med i ett par dagar är att låta som... ja ni får höra själva vad ni anser han låter som!  


 


Kram P! 

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 februari 2016 18:00


Att Josefin Nilsson är död har nog inte gått någon obemärkt förbi idag.

Riktigt tråkigt och mina tankar går till hennes närmaste, alltid sorligt när en stjärna slutar lysa  


Deras största hit hittar ni här, tar er några minuter och lyssna på den  

Det var en av mina favoritlåtar när jag var liten!


Återigen, ta hand om er och ge den där extra kramen  



Kram P!






Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 februari 2016 14:30


Nu när jag är inne en del på Pinterest så lägger jag upp lite bilder på inspirerande barnrum som faller mig i smaken!

Längtar tills den dagen kommer  


         


   



Som sagt jag skulle kunna fortsätta i det oändliga för det finns så mycket fint och se andra människors inredning är verkligen något som ligger mig varmt om hjärtat!


Kram P!



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 februari 2016 18:42

I lördagsmorse så åkte R iväg och tvättade bilen och när han kom tillbaka med färska frallor så hade jag plockat fram frukost!

När vi var klara här hemma så åkte vi in till Visby och uträttade lite ärenden och sen åkte R iväg och tatuerade in W's namn på armen (ni skall få se när den är helt färdig) och jag satte igång och förbereda inför kvällens middag för vi hade bjudit hit Jennifer, Robert och Klara.
Fondue stod på menyn och det var riktigt gott! :)

Köttet stod på bordet, resten fick man plocka ihop som man ville tillsammans med klyftpotatis och bearnaise! :)

En lördagspåse låg gömd på Klaras plats! :)

Det blev en sen kväll så vi kom inte i säng förens halv två ( då sov Klara gott i soffan till Pippi Långstrump)! :)

Så idag har vi tagit det lugnt, väldigt lugnt!
Vi åt vi brunch tillsammans med pappa som kom förbi, sen var vi ute och gick 1.5 timme.
Jag plockade med lite påskris hem så att det hinner slå ut till påsk.
Vi gick även införbi affären och köpte med lite godis!

Hemgjord pizza på menyn idag med ISKALL Coca Cola och det var riktigt gott! :)

Nu ligger vi nerbäddade och kikar på Pippi och det är en lite kille som är riktigt intresserad utan världens starkaste tjej! ;)

 

Hoppas ni har en mysig kväll!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 februari 2016 12:15



Några saker som jag har fått ett annat synsätt på sen jag blev mamma!



- När man går hem till någon som har bebis nuförtiden så ringer man inte hysteriskt på ringklockan för att vara rolig utan man lirkar försiktigt upp dörren ifall den lilla sover, nu vet man ju själv hur svårt det kan vara att få den lilla att somna ibland!


- Hur det känns att ha sitt hjärta på utsidan av kroppen.

Det går inte att förstå, det måste upplevas!



- Att sova med ett öga vaket. 

Man gör helt enkelt det när man blivit mamma och det dyrbaraste man har ligger brevid en  

Ständigt på sin vakt ifall något skulle hända.




- Att det känns som att han alltid funnits i mitt liv, det låter så knäppt att säga det men det är verkligen så sant.

Jag minns knappt tiden innan han fanns! 

Vad gjorde man med all tid?!


Avslutar med en bild ifrån 25 September när han ännu låg i magen  


  


Kram P!






Av Pamela Falkenborg Enderberg - 27 februari 2016 10:00



- Jag är jättemörkrädd och har alltid varit det sålänge jag kan minnas.

Jag skulle vilja ha ett hus på landet men samtidigt är jag jätterädd att när mörkret kryper inpå husknuten på kvällen att jag kanske inte ens vågar gå ut då.

Tanken på att vara ensam hemma själv skrämmer mig, så vi får se hur det blir med hus på landet i framtiden! 



- Kanske ingen nyhet men jag har ett sjukt sockerbehov och äter godis i princip varenda dag.

Vi har även ett skåp i köket som är fyllt med både godis och chips!

Målet är ju såklart att sluta äta godis på veckorna, men det är såå svårt! 



- Jag sjunger alltid i bilen (när jag kör själv) och nu när W kom så är det ännu roligare att sjunga när han är lite med på noterna! ;)



-  Jag avskyr att fickparkera och går hellre flera hundra meter istället om jag slipper det.

Jag är så dålig på det och kommer nog aldrig lära mig det tyvärr.



-Jag har alltid världens oordning i min garderob, det ser alltid ut som Bagdad i den och jag hittar sällan någonting där inne.

Hela lägenheten är jag bra på att hålla ren och fin men när det kommer till min garderob är det ett enda ord som bekriver den och det är - KAOS!



Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 februari 2016 21:40

Pannbiffarna jag gjorde till middag idag vart riktigt lyckade och tänkte dela med mig utav receptet!

Jag gjorde dem inte så små utan körde på normal storlek! :)

Jag älskar tzatziki, det går så snabbt att göra och är en perfekt starter tillsammans med lite bröd att sitta och äta innan maten är färdig! :)

Hoppas ni provar att göra dem! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 februari 2016 14:07

Saknar man inspo så är det bara att logga in på Pinterest och kika runt några minuter så fyller man på förrådet ganska omgående!


Just nu har jag snöat in på att kika runt på sovrum, och här är några fina bilder därifrån!

 

       

 



 



Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Skapa flashcards