Direktlänk till inlägg 24 juni 2016

En fruktansvärd start på denna morgon!

Godmorgon på er!

Jag hoppas verkligen att eran morgon startat bättre än våran!
Vi har nämligen redan varit på akuten med W!

Jag satt och skulle precis äta frukost och hör då en duns, kastar stolen och springer in i sovrummet till ett gallskrik och då har W ramlat ur våran säng!
R sov och hade inte märkt att han vaknat och ålat sig mot kanten och sen trillat ned!
Såå fruktansvärd och som han skrek!
R fick ringa sjukvårdsupplysningen direkt och dem sa att vi skulle åka till akuten så vi åkte ner i ilfart!

Två sköterskor tittade på honom och konstaterade att han klarade sig förutom att det blev ett litet jack i sidan på huvudet!
Men det behövdes inte tejpas utan vi skall bara tvätta det med ljummet vatten och tvål!
Sen skall vi hålla koll på honom idag så han äter och dricker klokt!

Nej, urs just detta vill man inte vara med om men är så tacksam att det gick bra! :)

Älskade lilla skrutt, nu får han bli extra bortskämd den närmaste tiden!

Vi tog en promenad efter vi kom hem och plockade lite blommor till min krans och nu har han lekt lite med sina leksaker! :)

Ha en jättefin dag idag och ta det försiktigt om ni skall ut i trafiken!

Stor kram till er alla!

Kram P!

 
 
Mamma

Mamma

24 juni 2016 10:28

Usch så hemskt. Samma sak hände oss också. Våran dotter trillade ner från vår säng. Hon fick en jättestor bula i pannan, men klarade sig bra. Riktigt skrämmande sånt här :(

Bra att er pojke klarade sig :)
Glad midsommar :)

http://mama87.bloggplatsen.se

Pamela Falkenborg Enderberg

24 juni 2016 15:36

Ja men visst är det?! Såå fruktansvärt!'
Tur hon klarade sig med!
En underbar dag/kväll till er med!!
Kramar!

 
Ingen bild

eva

25 juni 2016 20:33

Tror det händer dem flesta. O man har så dåligt samvete o tycker man är så dålig mamma. Min son för snart 9 år sen gick i sin gåstol. Ramlade ner med den för trappan på 3 steg. Hade en grind där o glömde stänga till den. Han ramlade ner där. O jag kände mig så dålig att kunna glömma en sådan sak. Som tur gick det bra. Tyvärr så kan man inte vara över allt. Han är snart 10 år om man är ännu beskyddande fast han tycker man är pinsam. Så ha inget dåligt samvete. Det gick bra o du är inte dålig för att det händer. Du är en duktig supermamma. Kram

Pamela Falkenborg Enderberg

25 juni 2016 23:55

Ååå, tur att det gick bra för er!!
Ja man känner sig verkligen jättehemsk trots att det är som du skriver, ett ögonblicksverk!
Man vill ju dem så väl och att inget ont skall hända dem, men det går ju inte att skydda dem (tyvärr) genom hela livet, dem måste ju få prova sina vingar och lära sig med (trots att det tar emot!)

Tack för dina fina ord! :)
Stor kram!!

 
Pamela

Pamela

28 juni 2016 06:43

Åh, jag känner igen det där. Mina har trillat ner en varsin gång från sängen när de var i din W:s ålder. Man blir livrädd, men det har gått bra för båda. Dom tål ju så mycket mer än vad man tror.❤️ Tur att det gick bra för din W.☺️💗

http://nouw.se/homebypamela

Pamela Falkenborg Enderberg

28 juni 2016 13:08

Ja mammahjärtat sitter ju utanför kroppen mest hela tiden nu!
Tur det gick bra för dina små med!

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards