Alla inlägg under juli 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 juli 2016 11:42

Hej på er!

Häromdagen så hade jag sånt vemod i kroppen, att sommaren började lida mot sitt slut men imorse då vaknade jag upp, kände hur frisk luften var och det första som slog mig var:

- Hösten, du är välkommen!
Mysiga kvällar med te & scones, goda köttgrytor, varma smörgåsar med svampstuvning och härliga kvällar inomhus med tända ljus!
Så ja, jag är mer än redo för en höst nu känner jag! :)

Gårdagen så var vi på Fårösunds marknad och kikade runt mellan regnskurar och solsken!

R köpte cocosbollar,kolor och godisremmar. Jag fick med mig doftljus ifrån ett märke som heter Partylight som doftar SÅÅ gott!

Vi åt även lunch på marknaden och valde tacos ifrån en matvagn som dem ställt upp och det var jättegott! :)

Jag har varit så dålig på att fota dessa dagar men det blir så ibland! :)

Kvällen tillbringades hemma hos Jennifer, Robert och Klara tillsammans med Malins familj!

Vi åt trerätters, spelade kubb och umgicks en sista kväll innan dem skall tillbaka till fastlandet igen till sin vardag! :)

Idag så tillbringar vi dagen med att ta det lite lungt.
Vi skall även börja plocka ihop våra saker för att imorgon lämna husvagnen och åka hem till lägenheten.
R går in på sin sista semestervecka imorgon och vi måste hem och tvätta, laga mat till W, boka båtbiljetter till fastlandet för ett par dagar där!
Sen vill vi landa hemma och ta det lungt några dagar innan han börjar att jobba igen!

Jag skall strax börja plocka i husvagnen medans W sover middag!

Jag hoppas att ni har en fin söndag framför er idag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 juli 2016 16:10

Fast det känns inte som fredag idag, har mer än känsla utav att det är söndag konstigt nog!

W har tack och lov inte kräkts något mer, så vi hoppas att det håller sog borta nu!
Mamma har bakat bröd till honom som vi skall hämta nu i dagarna!

Vi skall strax göra oss iordning för att åka till Malin och hennes familj för lite god mat ikväll kl 18 tillsammans med Jennifers familj! :)

Imorgon är det vi som står för maten och den handlade vi i förmiddags!
Det är även Fårösunds marknad imorgon så vi hoppas att det blir uppehåll och inte regn som dem utlovat!

Jag och W tog en tur på hamnen igår och kikade även i en liten loppisbutik där! :)
Det resulterade i en lampa och ett spel, vasen hittade jag på kupan häromdagen och är gjord i Vibble! :)

Vill önska er en fin kväll och ta hand om er! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 juli 2016 11:31

Godmorgon!

Vi vaknade vid halv åtta till ett ordentligt oljud av regn som slog emot taket på husvagnen!

S Å Å välbehövligt efter alla dessa varma dagar!
Det är kanske bara en droppe i havet men bättre än ingenting!

Igår på dagen så hängde vi hemma i husvagnen, tog det lungt, lagade lite mat och gick en liten promenad till affären! :)

Vi hade även "finbesök" utav en liten ödla som hade letat sig in i förtältet! :)

Lägg märke till svanstippen som den har tappat men som kommer att växa ut igen! :)
Jag fångade den och släppte ut den vid en utav farmors buskar! :)


Mot kvällen så packade vi fikakorgen för att bege oss mot Bungemuseét för att lyssna på Smaklösa!

Det är tradition för mig att kika på dem åtminstone en gång per sommar! :)

Det är ett gotländskt band som är riktigt kända här på ön och drar oftast fullt hus!
Dem sjunger om gotländska socknar, om turisterna som sniglar sig fram på sommaren och om sockerbruket i Roma bla!
Googla så hittar ni massor med klipp på dem! :)

Vi underhöll W med mat och Babblarna så han skulle glömma bort att han hade sina lurar på sig och det gick riktigt bra! :)
Han tog inte av sig dem en enda gång! :)

En trevlig sommarkväll med fina vänner, lite bubblor och härlig musik! :)
Fast R får jag nog inte med nästa år, för han var inte så imponerad utav dem! ;)

När det var slut så åkte vi till Bungekrog och tog varsitt glas för att sen avsluta kvällen hemma hos Jennifer och Robert innan vi gick hem i den ljumma sommarnatten! :)

Som rubriken lyder så är det ingen bra start på denna dag!
Efter frukosten så kaskadkräktes W igen!!
Så fruktansvärt det är när han blir så rädd och inte riktigt förstår vad som händer! :(

Han fick sin vanliga gröt till frukost, lite vatten att dricka (vi kokar vattnet till honom varje morgon) och lite smörgås!
Vi funderar på om det kan vara brödet han inte tål!

Mamma har lovat att hon skall baka bröd till honom nu så får vi se om det hjälper med hembakat istället för köpbrödet han äter just nu!
Annars har jag ingen aning om vad det kan vara som gör att han kräks SÅÅ mycket! :(

Han har fått små bitar med bröd sen 4 månader, just för att hans lilla kropp skulle vänja sig med gluten men det kan ju vara så att det är just dethär brödsorten han inte tål!
Så svårt att veta men vi får prova oss fram försiktigt!

Nu sover han brevid oss i sängen uppe vid mamma och vi har även gett honom vätskeersättning under en timmes tid!
Han är pigg i övrigt så jag hoppas att det går över lika fort som det gjorde sist!







Jag hoppas ni får en fin dag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 juli 2016 11:01

Hej på er!

Gårdagen startade med att R åkte hem till våran lägenhet och tvättade upp lite kläder, hämtade mat till W och fixade lite andra vardagliga sysslor!

Jag och W åt frukost sen tog vi en promenad förbi kupan, jag hittade en linnehandduk som fick följa med oss hem!
Egentligen hittade jag massa mera saker men lät dem stå kvar... Man kan ju faktiskt inte ha hundra skålar, brickor mm hur gärna man än vill?! ;)

Vi tog en sväng förbi min mormor och drack lite kaffe och strax därefter så fylldes lägenheten med släktingar, barnskratt och skramlande kaffekoppar!

Morbror, kusin med familj skulle åka båt till Bungeör för en heldag där ute så jag och min moster gick med dem ner till båten för att vinka av dem!

När vi skildes åt så satte jag mig på bryggan och läste min bok medans W sov i skuggan!

När R sen kom hem så gjorde vi pastasallad och åt till middag! :)
Snabbt, enkelt och gott dessa varna dagar som råder!
:)

R och pappa byggde en bänk tidigare i somras så vi kan laga mat utomhus, perfekt dessa dagar!

Kvällen tillbringade vi i förtältet med att fylla i W's första bok!
Lika bra att ta tag i det nu medans minnena ännu är färska för man glömmer fort!

Nu befinner vi oss på stranden för lite sol och bad!
W sover middag i sitt tält och vi njuter utan ytterligare en fin dag! :)

Hoppas ni får en fin dag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 24 juli 2016 20:04

Ytterligare en sommardag börjar lida mot sitt slut!

Det är inte klokt vad dagarna springer ifrån en!
Jag minns i vintras när vi satt och drömde om just den här tiden, om värmen, att W kanske skulle krypa omkring (vilket han nu gör sen i torsdags!), om alla dessa lata dagar vid vattnet, rosévin, slippa laga mat, sol & bad och bara vara!

Vi är just nu mitt uppe i det men samtidigt börjar sommaren att lida mot sitt slut och jag kan inte lita bli att bli lite ledsen att snart är allt detta över!
Snart sitter vi inomhus större delen utav dagen, det blir mörkt redan vid kl fyra och sommaren är endast ett minne blott!

Men än så länge skall vi njuta så länge det bara går och R har fortfarande två semesterveckor kvar!

Men vi har haft fina dagar ihop utan planering eller stress och det har varit vårat mål med just våran första sommar med W! :)

Idag gick vi upp strax efter kl åtta och åt frukost!
Sen gick vi en liten promenad ner till vattnet och mötte upp min pappa och farbror som hade varit ute på en liten tur med båten!
Jag önskar att alla fick ha tillgång till vattnet så nära som vi har just denna sommar!

Vi tog en sväng förbi min mamma och badade W och efter det en längre promenad till hamnen och åt varsin kulglass!

Vi vinkade till mammas man som körde färjan över till Fårö innan vi gick hem igen och åt lunch! :)

Kl två var vi bjudna på kaffekalas hos min mormor och där stannade vi ett par timmar och åt gott i solen innan vi tackade för oss och gick hem!

Till middag så åkte R och köpte varsin pizza som vi åt i förtältet!

Nu sover W och jag skall läsa lite i min bok innan det är dags att kika på morden i Sandhamn!

Jag beklagade mig för min farmor när jag var inne hos henne och diskade vid henne i förmiddags att kökshanddukarna (man köper på tex H&M) är så dåliga att torka disken med och då berättade hon att man skall köpa sådana som är gjorda av halvlinne!
Strax därefter kom hon ut med fyra stycken som jag fick! :)

Jag hoppas att ni har en fin kväll och jag avslutar med en bild på mig när vi var påväg till kalaset förut idag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 23 juli 2016 14:17

- Mitt hår blir extremt fett så det måste tvättas varannan dag (däremellan använder jag torrschampo) trots att jag provat H U R många sorters shampo & balsam så har jag ännu inte funnit någon favorit!

- Jag hade inga cravings under min graviditet vilket jag tyckte var lite tråkigt!

- Många sa att efter graviditeten så skulle man tappa massor med hår vilket jag faktiskt inte upplevt!
Jag tycker ännu att det är ganska tjockt och långt!


- Jag äger väldigt få par jeans som jag trivs med, har så svårt att hitta jeans som sitter bra!

- Jag använder nästan aldrig smycken!


- Jag och R sover inte under samma täcke, jag vill ligga själv under mitt täcke! (Fast dela täcke med W har jag inget "problem" med! ;)


- Jag mår som allra bäst när det är riktigt varmt och solen lyser som starkast på sommaren!


- Jag är extremt flygrädd och gråter både vid start och landning!


- Blodpudding är något jag A L D R I G mer kommer att ta i min mun!
(W kommer självklart att få smaka det i framtiden)!


- Mitt liv förändrades totalt när W kom till världen!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 23 juli 2016 09:11

Godmorgon!

Gårdagen började såklart med morgonmys!
W sov till halv åtta och sen ville han ligga i sängen och prata och dricka vatten i sin flaska! :)

Sen gjorde vi oss iordning och hämtade upp Jennifer (R stannade kvar och hjälpte Robert med altanen) för att åka och äta våfflor på Gotlandsvåfflan som ligger en liten bit utanför Kappelshamn! :)

Vi åt varsin halv våffla med skagenröra som fick klart godkänt! :)

Sen vilade vi en stund så vi orkade äta varsin dessertvåffla! :)
Jag tog en exotiskt våffla som innehöll ananas, ingefära, kokos och hallon!
Ananasen smakade väldigt mycket ingefära men var ändå väldigt god!


När vi var klara så packade vi in oss i bilen och begav oss till Hellvi för där vaknades det loppis!
En riktigt stor sådan på deras idrottsplats! :)

Vi gick omkring där en timme för det var SÅÅ mycket att kika på! :)

Jag fyndade allt detta för 65kr! :)

När vi kom tillbaks till Fårösund så var grabbarna nästan klara med altanen!
Vi tog en promenad med W och när vi kom tillbaks var den klar så då passade vi på att fika lite! :)

Vi grillade på kvällen och efter det tog vi en promenad till affären innan vi gick hem med W! :)

Idag har vi inte så mycket planer alls vilket är skönt! :)
Vädret är mulet så det blir iaf inte någon dag på stranden! :)

Hoppas att ni får en fin dag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 21 juli 2016 16:35

Hej på er!

Igår lastade vi bilen full och åkte till Fårösund tidigt, eller ja vi kom ut lagom till lunch efter några stopp på vägen för att kolla på bla husvagnar och för att jah blev A K U T hungrig! :)

Vi packade ur all packning sen åkte jag och W till stranden! :)

W verkade tycka väldigt bra om att hänga på stranden, bada benen i havet, gå i sanden och såklart äta! :)

Han satt mestadels i sitt soltält som tur var för det var riktigt varmt! :)

Jennifer, hennes mamma och Malin familj var också med så vi hade några mysiga timmar ihop! :)
Även min kusin med familj dök upp! :)

Det bästa med stranden är ju såklart att man får äta H E L A tiden (mamma upp i dagen)! ;)

Mot slutet så blev han dock väldigt trött och ledsen så då packade vi oss in snabbt i bilen och åkte hem till mamma som hade lagat fetaostbiffar med klyftpotatis och en kall sås till! :)

När vi var klara där så gick vi hem till Jennifer och Robert där Malin med familj var så fikade vi innan min kusin ringde oss för att vi skulle ta en liten "krogrunda" i Fårösund!

Vi hade en trevlig kväll tillsammans med honom och hans två kompisar innan jag och W bröt upp för kvällen! :)

Idag så tog jag och W en promenad med Jennifer bort till affären medan grabbarna byggde altan på deras hus här ute i Fårösund!
Vi köpte med oss thaimat och åt i deras trädgård och sen åkte vi iväg på två loppisar!

Vi började på fint och fult som ligger i utkanten av Bungeviken och hade massor med fina saker! (Tips!)

Det var både nya saker och loppisaker så det fanns något för alla! :)

Sen åkte vi vidare till hennes föräldrar loppis där jag fick en jättefin liten bänk!

Den är i perfekt höjd för lilla W!

Han har nämligen krypit sina första kryp (?) idag och även börjat att resa sig ordentlig mot trappen i husvagnen!
Så nu börjar en tid med 100% övervakning och troligtvis även en och annan tår!

Nu skall vi strax äta mat sen vila lite! :)
Ikväll skall vi kika på Ernst och bara mysa! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards