Direktlänk till inlägg 18 augusti 2016

Wiltons 1års kalas!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 augusti 2016 09:34


Som rubriken lyder så skapar jag nu en egen kategori för hans kommande kalas!


Det är snart bara två månader kvar att börja att förbereda hans kalas på.

Det blir absolut inget stort kalas, bara dem närmaste men det spelar ingen roll om det är 2st eller 50st gäster som kommer, saker SKA ändå planeras och förberedas! :)


Å det är just det här som jag älskar att göra. Planera upp, skriva listor, gå igenom, förbereda! :)


Igårkväll gick jag igenom hans lilla "kalaslåda" för att se vad som fanns och ev behöver att köpas till! :)




 



Det tog ett tag innan jag somnade igår (långt efter midnatt!!) först pga regnet men sen låg jag även och skrev listor, kikade runt efter inspo på kakor och tårtor!

Mailade även en tjej om en tårta jag är intresserad utav och blir den inte alltför dyr så slår vi till på den!


Efter våra frukostbestyr så passade jag på att baka minicupcakes för att frysa in! :)  


Jag bakade dem i knäckformar så dem blir lagom stora! :)

Jag tycker själv att det är jättefint med stora cupcakes att se på men det blir alldeles för mäktigt att äta en hel när det finns massa annat man även vill smaka så därför valde jag att göra dem i miniformat! :)


Frostingen kommer att göras samma dag som kalaset!


Så nu skall vi satsa på att tömma frysen framöver så att vi kan få in ännu mera kakor inför kalaset! :)


Planen för dagen är inte alls speciellt aktiv.

Vi har ett doktorsbesök inplanerat kl två för vägning, mätning och kika på hans finger med hans lilla fettknöl som var infekterad!  (Här skrev jag mera om det)!


Vi skall även ta oss ut på en promenad mellan regnskurarna.

Dem sa på radion imorse att Visby flygplats hade fått 30ml i natt och det förvånar mig inte för jäklar vad det regnade och slog mot fönstret! 


Hoppas ni får en fin dag! :)





Avslutar med en bild från förra året exakt samma datum som idag!

Då var jag i v.30 och hade inte så många dagar kvar att jobba!     



Kram P!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards