Alla inlägg under november 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 november 2016 20:11

Hej på er!

Detta blir ett kort inlägg, denna allra sista dag i november =)
Anledning är enkel, denna dag har vi inte gjort något särskilt faktiskt =)

Vi sov till kvart över åtta, åt en långfrukost och tog sen en promenad till parken för att gunga.
När vi kom hem så låg det en vinst i brevlådan till W =)

Så söta julstrumpor!! =)

Resten av dagen har gått åt till att läsa böcker, busa och laga mat.
Man tycker man borde hinna SÅ mycket på en dag men det gör man inte (iaf inte jag).

Jag vill inte stressa igenom dagarna för att av slutet av dagen ha hunnit bocka av så många "måsten" som möjligt för jag är ju faktiskt hemma för att ta hand om W och då går han ju såklart först.
Jag har varit en stressad person i nästan hela mitt liv, alltid vilja haft många järn i elden och ta det lugnt har väl aldrig varit min grej, men sen W kom så har jag blivit SÅ mycket bättre på att lägga undan dessa tankar och "bara vara" vilket gör mig lugn.

Efter maten så tog vi en promenad och hittade en "badkarsbräda" som fick följa med hem =)

Nu skall jag ta och kika färdigt på "Bonde söker fru" det är ju SÅ spännande nu =)

Vet ni vad då?
Sen tre dagar tillbaks så säger W äntligen MAMMA <3
Alltså D E N känslan när han står och tittar på en och säger mamma, det värmer hela mitt hjärta! =)


Avslutar med en bild när han somnade i min famn häromkvällen och höll i min arm när han sov =)

Blev kanske inte ett så kort inlägg ändå ;)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 november 2016 19:57

Godkväll på er

Idag var det trögt när att gå upp när klockan ringde vid 07.
W hade (som jag misstänkte) inte en jättebra natt utan kom över till vår säng runt kl 01 och sen var han vaken säkert en timme och snurrade runt vid 03/04 innan han kom till ro och kunde somna om.
R hade höjt upp värmen pyttelite igårkväll och det blev så himla varmt i lägenheten så ingen utav oss sov särskilt bra faktiskt.

W sov till kvart i åtta, och då var frukosten framdukad så han kunde bara sätta sig och äta direkt =)

När vi kom in på musiklekis så möttes vi utav ett jättestort och fint pepparkakshus som ungdomskören hade pysslat ihop och det hade tagit 7(!!) timmar att göra.
Men jäklar så fint och så duktiga dom varit =)

När det var klart så åkte jag och Josefin till Gåvan för att spana runt. Jag fyndade en mörkbrun väst till W som han kan till våren =)
Tror den kan bli jättefin till både chinos och jeans med en vit tröja under =)

Resten av dagen var vi inne och busade.
Jag gjorde köttfärssås och spaghetti till middag och sen var det bus på schemat med W tills han skulle gå och lägga sig.

När han somnade så fixade vi det sista på kalendern så nu står den redo för 1:a december =)
Nr 24 ligger i hans julstrumpa som jag skall hänga vid hans säng =)

Såhär såg den ut från början (minns inte om jag visat bild på den innan).

Vi är jättenöjda och hoppas att W i framtiden kommer att uppskatta den också =)

Nu skall vi ta lite kvällsfika och sen väntar lite spännande tv, bla Bachelor =)

Ha en fin kväll!

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 november 2016 21:20

Hej på er!

Vilket kanonväder vi fick starta denna vecka med här på ön idag =)

Strålande sol och snö som ännu låg kvar från igår som lyste upp så fint när vi klev upp i morse.

Återgiven är jag SÅ imponerad utav W. Han vaknande runt kvart över sex men låg snällt kvar brevid mig i sängen fram till kl 08 =)
Som jag älskar att han är så gosig på morgonen och inte behöver upp och äta direkt (men såfort jag frågar om vi skall äta frukost så blir han helt tokig och skall ut i köket direkt).
Jag passar verkligen på att njuta varenda morgon till M A X för man vet ju aldrig när man får uppleva den sista mysmorgonen med honom=)

Efter morgonbestyren så styrde vi vagnen mot min favorittant för lite förmiddagsfika. Det var SÅ länge sen vi var där nu och trots att vi bor så nära blir det sällan fika nuförtiden efter vår flytt tyvärr.
Men som med alla pensionerade tanter (dom har ju SÅ fullt upp jämt?! samma med min farmor);)
så var hon ju såklart bjuden på fika hos en annan granne så vi fick skjuta fram det! =)
Det blev istället en sväng till affären för att handla hem kanel så jag kunde sätta ihop girlanger utav mandarinerna & äppelskivorna =)

Ett snabbt och billigt sätt att pynta nu till jul =)
Annars så höll vi oss inne resten av dagen. När han sov middag så somnade jag på sängen.
Så himla skönt.

Men sen blev det full fart. Kolor skulle slås in i papper, julklappar skulle beställas och jag skulle få i mig lite mat också innan han återigen slog upp sina blå =)

Det gjorde han med dunder och brak vid halv 3 och sen var det full fart fram till läggdags.
Då passade jag och R på att pussla ihop det sista till hans kalender.

Det kommer förhoppningsvis upp bild på den imorgon =)

Nu har vi sett klart Sofias änglar, och alltså vilka änglar dom är i det programmet. Så mycket fint dom ordnade för denna familj som verkligen var i behov utav renovering!!
Hoppas verkligen detta kommer att bli en evighetserie för det behövs verkligen känns det som.

Nu skall vi smita in och lägga oss. W verkar inte riktigt komma till ro ikväll så vi får se hur natten blir.
Imorgon väntar musiklekis och det ser vi fram emot massor =)


Ha en fin kväll.

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 27 november 2016 20:55

Godkväll på er =) p

Vi sov till nästan kl 08 imorse och när W vaknade så klev vi upp direkt och började förbereda för frukost. R åkte iväg och köpte frukostbröd medan jag dukade fram =)

Tittar ni noga så ser ni den hungriga lilla handen till höger ;)

W var ganska trött i förmiddags så han ville faktiskt sova redan vid kl 10 så det var bara att bädda ned honom =)
Då passade jag att duscha och göra mig iordning för att sen åka ner till åhlens för att kika lite eftersom dom körde Black Friday även idag.
Jag har råkat snöa in på Rituals och hade hoppats att dom skulle ha deras produkter på rea men det hade dom inte. Däremot så hade dom J Ä T T E F I N A presentboxar med massa härliga produkter i och jag tror nog att en sån kommer att få följa med hem närmare jul, för visst får man ge julklappar till sig själv?! ;)

Passade på att gå förbi blomaffären på öster också och köpa en ny hyacint för den vi har hemma nu luktar ingenting!
När jag kom hem så åt vi lite lunch och sen åkte vi och handlade.
Vi tog en sväng på hamnen och herregud som det blåste!

Jag är glad att vi inte skulle åka båt idag!

Vi har även varit flitiga och gjort lakritskola med flingsalt (jag fick hitta på ett recept för när jag hade börjat värma socker och smör upptäckte jag att jag inte hade alla ingredienser hemma i originalreceptet men den blev faktiskt bra i slutändan, som tur var) =)
R tycker tom dom smakade som sin mormors kolor =)

Matmuffins till W med broccoli/majs/tomat svängdes också ihop (han tyckte dock inte om dom, men han kanske ändrar sig framöver) =)

Mandarin och äppelskivor har lagts på torkning som (förhoppningsvis) skall bli en girlang som skall hänga i köket tillsammans med kanelstänger =)

Knäck har vi också hunnit med att koka ihop.

Sen har R fått sin adventskalender idag. Det var en öl kalender som han får öppna varje advent =)

Nu har vi sjunkit ned framför tv:n och W sover sen några timmar tillbaks =)

Hoppas att ni har haft en fin söndag =)

Avslutar med en bild på vår lilla myskille imorse efter frukost =)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 november 2016 21:00

Godkväll på er =)

W och jag startade denna dag kl 07 och åt frukost. R låg kvar och drog sig för han är ännu förkyld.
När vi var klara med morgonbestyren så åkte vi till ÖB för att hitta adventsljusstakar.
R gick loss och handlade massor med godis, utomhusbelysning och såklart ljusstakar eftersom det var anledning för att vi åkte dit ;)

Sen tog vi en sväng till en julmarknad som var i Västerhejde skola =)
Gjorde dock inga fynd, det var SÅ mycket folk och nästan svårt att ta sig fram till dem olika borden.

Vi åkte hem och åt lunch och sen pysslade jag lite här hemma innan jag och W gick iväg på födelsedagskalas hemma hos Alexandra =)
När vi tackat för oss och kom hem så hade R gjort iordning tacos som vi mumsade i oss.

Han hade även varit iväg och köpt en trisskalender och en bukett med blommor till mig =)
Så nu hoppas jag att turen är på vår sida!! =)

W sover sen 2.5 timme tillbaks och vi kikar på Så mycket bättre =)

Snart blir det sängen och jag hoppas på en bättre natts sömn än i nättras.
Jag vaknade nämligen strax efter kl 01 av att tv:n stod på och lyste upp rummet...
Det kändes sådär faktiskt för W sov brevid mig i sängen, R ligger i det andra rummet nu när han är förkyld och tv-dosan låg på byrån så ingen av oss har satt igång tv:n.
R har även pratat med Anders om det varit strömavbrott i vårat område men nej, det hade det inte varit.
Någon mer som varit med om liknade?

Ha en jättefin kväll och tack för att ni kikar in här och följer med i våran vardag =)

Avslutar med en bild ifrån köket nu när allt är på plats =)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 november 2016 19:48

Hej på er =)

Har ni varit iväg och fyndat något idag?
Jissus som alla affärer och kedjor har legat i och varit riktigt på hugget just inför denna dag/helg!!

Nästan så jag önskade imorse att dagen skulle ta slut extra fort ;)
Men jag har faktiskt varit iväg och fyndat idag med så jag ska väl inte säga för mycket ;)
Det blev nya röda gardiner till köket men jag visar dem imorgon för vi måste jaga fatt i några snygga adventsljusstakar med innan allt är komplett inför söndagen=)


Dagen försvunnit i ett nafs.
När W sov middag så tog jag en chansning och dammsög (och han vaknade inte) hela lägenheten och sen passade jag på att skura av alla golv med.
Tvättstugan var också inbokad så vi fick bort tvättberget och inte behöver tänka på det nu i helgen =)

Nu så har vi satt oss ner och skall kika lite på tv men jag blir nog inte långvarig i fåtöljen för jäklar vad trött jag är trots att natten var jättebra och vi sov till kvart i åtta =)



Hoppas ni har en fin kväll och avslutar med en bild som är 1år gammal =)

En månad gammal liten groda =)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 24 november 2016 20:35

   

Godkväll på er =)

Idag har vi faktiskt haft en dag inomhus. Solen har lyst men som det har blåst, vi tog endast en snabb sväng till affären, det räckte gott och väl!

W har varit mer vild än tam idag, han har varit så full med bus!! =)
Han har vilja gått omkring massor i längenheten och bara hålla i med en hand.
Det är nått vi övar på varje dag och jag provade även att släppa honom men då börjar han bara gapskratta och så faller han ihop som en liten korthög så jag tror det dröjer liite till innan han vågar ta sina första steg själv =)

Jag har ägnat mig åt köket och är väl nästan färdig.
Imorgon skall jag iväg och köpa röda gardiner för att få lite mer myskänsla.

Till middag åt vi hamburgare och W fick spaghetti som jag blandade med grädde, parmesan, lite svartpeppar och rivna morötter =)

Den lilla Herren har även badat ikväll och nu sover han så vi äter lite gott framför tv:n och väntar på Wahlgrens värld =)

Jag hoppas ni har en fin kväll =)

Avslutar med en bild på min adventsljusstake (kör på samma som förra året) och såklart en liten hand som så ofta på korten nu förtiden ;)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 23 november 2016 20:27

Hej på er!

Nu sitter jag och kikar på Bonde söker fru, R ligger i badet och försöker med alla medel bota sin (mans)förkylning
- Ni vet ju hur det är när en kille är riktigt förkyld?! ;)

Idag hann jag och W med både banken, fika på Siesta, kika i M A S S O R av affärer och så hämtade vi även ut vårat presentkort hos buzungar.
Jag valde tillslut ett par rejäla vantar och en jättefin snuttefilt (W sov så han kunde inte välja) ;)

Det blev det allra sista i kalendern, så nu är det bara målningen kvar.

Påväg till bilen så stannade jag och fotade skyltfönstret hos LaVie
=)

Det är så fint med alla stjärnor och julpynt.
Önskar SÅ att vi hade stora fönster så man kunde ha 2 stjärnor i ett och samma fönster, men det kanske kommer i framtiden =)

Stannade även och tog ett kort ned mot stora torget när solen passade på att kika fram =)

Såhär lugnt och fridfullt kommer det inte vara på söndag när det är julskyltning ;)

När vi kom hem så var det mellisdags sen blev det en promenad till skogen för att ta hem lite granris.
Vi hittade en gran som låg slängd inne i skogen så den kunde vi plocka grenar utav med gott samvete =)

Granriset placerades sen vid ytterdörren och jag skall hitta på lite mera "pynt" så det blir mer ombonat =)

Till middag blev det bara varma smörgåsar, nyponsoppa & grädde.
Ingen av oss var särskilt sugna på mat så det passade bra med något lätt.
W fick kokt potatis med broccoli och ostsås och nyponsoppa till efterrätt.

Nu skall jag kika färdigt på dom galna bönderna och sen blir det sängen =)

Ha en fin kväll!

Avslutar med en bild på W när han rivit ut julmust från kylen tidigare idag, undrar om han kommer älska det lika mycket som oss ;)

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards