Direktlänk till inlägg 11 december 2016

Tredje advent, julgransjakt och regn!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 december 2016 12:17



Hej på er!


Har ni kommit ihåg att tända det tredje ljuset idag?

Vi tände det imorse till frukosten, känns så "tidigt" att vi redan skall tända det tredje ljuset, vart tog december månad vägen undrar jag?!

Fast jag ser fram emot januari så det gör faktiskt ingenting =)


Efter att vi ätit fruksot så var planen att vi skulle ta en långpromenad på jakt efter den "perfekta" granen.

Men det blir ju sällan som man har tänkt sig i verkligheten för bara vi kom utanför dörren så öste regnet ned så någon promenad fanns ju inte på kartan utan det var bara att packa in sig i två bilar och åka till vårat första "granstopp".


Vi sökte med ljus och lykta i säkert en halvtimme efter "våran" gran ( i spöregn!) men den fanns dessvärre inte där, hur mycket vi än ville för det hade varit så kul att få hugga sin egen gran =)


   


Vi åkte vidare till nästa ställe och där fann vi den =)




   


Han som sålde granen paketerade den så fint i en maskin så att den inte skulle skräpa ned/barra i bilen.


Så nu står den på våran baksida och väntar på att få komma in =)

Här är lite tips på skötsel när man har skaffat sig en gran =)





Eftermiddagen ägnar vi åt lite knäckkokning (eftersom första omgången redan e slut!) 

Mat skall också lagas och sen skall sängen bäddas rent, W skall bada och så skall vi busa och mysa såklart   

Sen skall jag även lägga in sillen som ligger i blöt för pappa kommer in och sover hos oss den 15:de för dagen efter skall han flyga ned och fira jul i Thailnad och då tänkte vi äta lite julmat innan han skall iväg =)


Iår skall jag prova att göra denna  och lägga till lite chili.


Nu skall W få lite sen lunch sen är det dags att få lite gjort här hemma =)


Ha en fin dag!


Kram P



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards