Direktlänk till inlägg 13 december 2016

Natten går tunga fjät...

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 december 2016 14:29

Hej på er!

Igår ekade det tomt här inne men det hade sin förklaring, tiden räckte helt enkelt inte till =)

Vi gick upp strax efter kl 08 och åt frukost och efter morgonbestyren så tog vi en sväng till affären.
Därefter dök Alexandra upp och vi fikade =)
När hon gick hem så fick W sova middag och då passade jag på att börja slå in julklappar =)

Sen lagade vi mat, det blev tonfiskgratäng och när jag kokade ihop såsen så stod W brevid (som alltid) och ville smaka =)
Självklart fick han det, jag ser det som väldigt positivt att han är så nyfiken och framåt när det gäller mat och nya smaker.

Vid halv 5 så smet jag iväg och gjorde mina naglar =)
Så skönt att få dem fixade nu innan jul & nyår!

Jag var inte hemma förens halv 9 och när jag klev innanför dörren så var det en liten kille som låg nerbäddad i soffan och myste för han hade vaknat strax innan jag kom hem.
Så vi tog lite kvällsfika allihop innan vi gick och la oss =)

Idag så gick jag upp lite tidigare än W och förberedde lite frukost till oss framför tv:n.
Kan tillägga att jag åt upp min egen frukost i lugn och ro med och njöt av lugnet innan han vaknade ;)


Vi äter aldrig frukost framför tv:n i vanliga fall men när det är Lucia, ja då dukar vi upp och myser lite extra! =)

Han var jättegosig när han kom upp så han ville bara vara nära innan han vaknade till och började äta.

Men sen var det full fart och strax så var han inne under granen och började riva i paketen som ligger därunder! ;)

Sen åkte vi och fixade dem allra sista julklapparna (tror jag iaf att det var!) innan vi åkte och hälsade på pappa som är och jobbar på hamnen nere i Visby.

Hem och äta lunch, bädda ner W och sen fortsatte julklappsinslagningen och nu sitter jag i fåtöljen och vilar lite.
Jag börjar känna mig lite förkyld och jag hoppas inte att någonting bryter ut nu lagom till jul!

Jag tror aldrig jag varit med om att jag har haft sånt här dåligt immunförsvar sen jag fick barn?!
Men jag äter massa clementiner och dricker te med honung, ingefära & citron och håller tummarna.

Nu skall jag luta mig tillbaka och öppna vårat första julkort som låg i postlådan idag! =)
Sms i all ära men när det kommer till jul är det nått speciellt att få ett kort i postlådan (det har jag alltid uppskattat!).


Hoppas ni har en fin Luciadag!

Kram P!

 
 
Ingen bild

Patricia

13 december 2016 19:05

Haha vänta bara tills han börjar dagis :-) då kommer ni va sjuka varannan vecka typ i ett år :p

Pamela Falkenborg Enderberg

13 december 2016 20:16

HU!!! Det längtar jag INTE till!! :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards