Direktlänk till inlägg 16 december 2016

Äntligen fredag!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 16 december 2016 20:14

Godkväll på er!

Om några minuter börjar "Svenska hjältargalan" som vi skall se på men innan dess så kikar jag in här tänkte jag.

R's klocka ringde strax innan 05 (han var ju så snäll och körde pappa till flyget imorse) men vi låg kvar och sov till kl 08! =)

Efter vi var klara här hemma så gick vi över till Mikaela och fikade =)
Alva var på dagis så W fick härja fritt bland hennes leksaker ;)

Efter vi tackat för oss tog vi en långpromenad för det var sån härlig, krispig luft idag.
Avslutade med att gå införbi affären och handla till kvällens middag som var tacos.

W sov när vi kom hem så jag ställde ut honom på baksidan så fick han fortsätta sova utomhus =)
Jag passsde på att duka och förbereda allting till maten medan han sov så vi bara kunde busa på hans rum efter att han vaknat och ätit lunch.
Vi lyssnade på Astrid Lindgrens jul, byggde med duplo och pusslade innan R kom hem =)

Nu ikväll har vi letat (igen!!) efter W's BVC kort som är borta =(
Vi har alltid haft det i en nätficka i skötväskan och vi hade kortet senast vid 1årskontrollen men nu är det alltså spårlöst försvunnet och det är SÅ tråkigt för däri står hans vikt och längd sen han var nyfödd på BB!
Men jag skall ringa till Biblioteket imorgon och höra om det kan ha trillat ur när vi varit där.

Vi har förresten fått ännu fler fina julkort på postlådan =)

Dessa var från W's mormor och från lilla Anton med familj!

Nu skall jag kika på galan och jag hoppas ni har en fin kväll framför er!

Avslutar med en bild på våran gran =)

Kram P

 
 
Ingen bild

Eva

16 december 2016 21:11

Det sägs att man ska lägga en nyckel o en sax lite öppen på ett fönsterbräda. Så ska man hitta det man letar efter. Många har fått tillbaka på detta viset. Kanske värt att prova. Kram.

Pamela Falkenborg Enderberg

17 december 2016 07:32

Tack snälla du för tipset! =)
Jag skall smyga upp nu innan familjen vaknar och lägga det där och hoppas att detta hjälper oss!

Stor kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards