Direktlänk till inlägg 22 december 2016

Dan för dan före dopparedan...

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 22 december 2016 19:28

Å nu börjar jag få lite panik känner jag att julafton är SÅ nära!

Det är inte för att jag inte har allt under kontroll, för det har jag ju såklart. Nej, det är för att vi inte är ett dugg piggare idag.
W vaknade vid kl sju imorse och storgrät!
När han tillslut sansat sig så kunde vi gå upp och äta frukost och jag hade ju hoppats att jag skulle vakna utan huvudvärk men nix, det hade snällt stannat kvar över natten. Nu var den såpass ihärdig så ena ögat rann också.
Det gör det alltid på mig när jag har som mest ont.

Efter frukosten så satte vi oss i soffan och tittade på tv och vi lekte litegrann innan han fick mellis och efter det somnade han i min famn och jag kunde slumra litegrann jag med.

När han vaknade så åt vi lite lunch, jag gjorde pasta & pastasås med ärtor men det ville han inte ha så då stekte jag bananpannkakor istället (för det går alltid hem).

Vi lekte en liten stund sen la jag honom så han fick sova igen och jag la mig på sängen med och somnade.

Vet ni va då?
Då drömde jag om hans BVC kort att jag hittade det någonstans men när jag vaknar så minns jag inte längre drömmen vad den handlade om exakt, SÅ typiskt!
Jag har ringt runt på alla tänkbara ställen vi har befunnit oss på den senaste tiden men inget resultat.
Så jag får helt enkelt begära ut ett nytt när vi skall till BVC nästa gång =(

R tog med hamburgare från Max till middag och sen hade han fått en jättefin jullåda utav jobbet med massor med gott i =)
Perfekt nu inför jul.

Vi hade fått ännu flera fina julkort i postlådan idag! =)

Jag är så tacksam att folk ännu tar sig tiden och skickar julkort!
Jag sparar dom i vår låda där vi har våra julsaker och så sitter jag och tittar igenom dom året därpå när man plockar fram julsakerna.
Det är så kul att se vem som tog sig tiden att skicka ett julkort till oss =)
För tyvärr (hur sorligt det än är) så vet man ju aldrig när man får det allra sista julkortet utav någon och då är det mysigt att spara dom och kunna visa och berätta för W vem och vilka som skickade kort till oss.


Dessa fina var från min kusin, min faster och min kompis Lisa! =)

Nu sover W så jag skall passa på att ta lite kvällsfika innan han vaknar igen.
Börjar fundera på om det är tänder som är påväg för dom har ju i princip stått still sen i somras för då kan dom ju bli väldigt ledsna och få feber och sömnen bli lite sisådär.

Ha en jättefin kväll!

Kram P

 
 
Ingen bild

Fastlänningarna

23 december 2016 19:26

GOD JUL önskar två av dina trogna läsare!

Fastlandskram

Pamela Falkenborg Enderberg

23 december 2016 19:53

Tack detsamma fina ni!! =)

Stor kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Skapa flashcards