Direktlänk till inlägg 31 december 2016

Året som gått del 1

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 december 2016 15:15

Förra året gjorde jag en årsresumé och jag tänkte göra en likadan iår =)

För detta år har ju varit det allra mest lärorika/fantastiska/uderbara år som jag någonsin har varit med om och det finns ju såklart en förklaring till det och "den" heter ju Wilton  



Januari:


Då var det mycket planering inför hans dop för att få ihop en fin och minnesvärd dag som vi alltid skall minnas  


Det jag kan ångra med dopet är att vi aldrig tog någon bild endast mig, W och R.

           


Annars så gick dagarna åt till att mysa och landa i det nya livet här hemma =)

                  


Februari:


Ja ni ser ju vad dagarna och min kamera fylldes med ;)

         


Här åkte vi buss ut till Fårösund och hälsade på W's mormor =)



Han hittade sin fot  


   


Lärde sig att rulla till sida =)      

Vi tränade nacken =)



     



Vi började gå på musiklekis (vilket jag inte ångrat en sekund!)

 

   

Mammaträffar hann vi också med, oftast blev det Biblioteket där det finns bäst plats för alla barnvagnar =)


   



Mars:


Vi fortsatte att träna nacke och sitta upp. 

Vi köpte även en barnstol så han fick sitta med vid bordet vilket var väldigt uppskattat =)

     

Saker skulle mer och mer in i munnen ;)


 





      Vi firade påsk här hemma =)


         


På påskdagen packade vi in oss i bilen och åkte ut till Fårö och sov kvar i en stuga där ute som mina släktingar hyrde över helgen, SÅ mysigt och jag hoppas på en repris nästa år och att ännu fler släktingar kan var med då =)

       


Vi tog promenader och åt årets första glass!

                  


April:



Vi vårstädade på baksidan och grillade korv =)

 



Vi blev med husvagn  



     

W's mormor fyllde år så vi var bjudna på kalas =)


    


Han  fick lite nya kläder =)

     

Vi premiärbodde i husvagnenoch W sov sin allra första hela(!) natt 

Han föredrar havsluft i Fårösund, det är bara och inse ;)


   



Maj:



Värmen började att komma fram och han fick gunga för första gången =)

Som han älskade det =)

      


Vi var mycket i husvagnen =)

Vi kände allihop att vi fick ro därute och ville inte åka hem när söndagen kom...

                 





Han fick börja se på Babblarna (och blev fast)  

 


Sommaravslutning på musiklekis och bästa fröken slutade!

     



Vi hade picknick i Botansika trädgården med fina Mikaela & Alva =)

              


Jag och mamma åkte på Rute rear ute! =)

       



Vi hyrde stuga på Fårö med R's föräldrar och tog det lungt!

     


Han fick premiärbada i diskhon  

   


Jag unnade mig detta fodral som jag suktade efter SÅ länge =)

 

Vissa påstår att jag och W är lika ;)

 


Jag blev även firad på morsdag =)



W blev med hatt =) (och jag har fyndat en likdan till nästa sommar)! =)

   



Juni:



Jag bjöd in några fina mammor på lunch och bubblor =)

            

W fick prova jordgubbar för första gången behöver jag säga att han Ä l S K A D E det? ;)

   


Vi åkte ned på stan och spanade in Prinsessan Madeleine och lilla Leonore =)

   

Vi var vid husvagnen och firade svenska flaggans dag där ute =)

           

När vi landade hemma var någon väldigt trött  

   

Vi gick tjejruset med mammorna ifrån mammagruppen =)

             

W bytte till en större modell av bilbarstol!  

Bäst i test så nu åker han säkert några år framöver vilket är det viktigaste för oss.

Hans säkerhet när det kommer till bilbarnstol är SÅ viktigt och då får det kosta lite med en ny stol.

   


Vi firade midsommar ute vid Anders och Helene på Själsö!

                           


Dagen efter åkte vi ut till husvagnen och vi fick lunch vid mamma =)

 








Vi fick hem våran nya soffa och kösbord! =)

   




R började att renovera våran 3:a som vi bytte till =)

       




Vi hade ju såklart besök utav igelkottar (både i gamla och nya lägenheten)  

     


Juli:


Sommaren hade äntligen kommit så vi hängde mycket utmhus =)


        


Juli:



Vi åkte och plockade jordgubbar=)

 


Vår altan blev fäårdigbyggd! 


 



R fick semester så vi stannade L Ä N G E ute i Fårösund och bara njöt utav sommaren!  

                     

Han började att klättra och krypa =)



             




Jag och W passade på att ha picknick i Kuse änge =)  


        


Provade även på Gotlandsvåfflan i Kappelshamn med Jennifer =)


       


Augusti:



Började vi med att spendera några dagar i Nyköping.

Dock blev inte resan så så fartfylld som vi hade hoppats på eftersom jag fick sånt problem med magen med kramper och värk och var i princip sängliggandes med feber hela resan.

Men det var iaf lite kul att få komma av ön =)

 


Mina dagar såg mest ut såhär  


 




Påväg hem till öjn igen =)

 


Hann dock med en loppisrunda ;)



 


 
 
Ingen bild

Fastlänningarna

31 december 2016 19:31

Så många otroligt fina bilder! På härliga miljöer och på det härliga lilla charmtrollet! Du ÄR vår bloggdrottning så är det bara!
Önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Pamela Falkenborg Enderberg

31 december 2016 22:52

Tack snälla ni!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards