Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 januari 2017 20:31

Med barn nummer två så säger dem att du känner rörelserna tidigare än med nummer ett eftersom du nu vet hur dem känns, och för mig stämmer det verkligen!

Jag kände dem allra första rörelserna redan i v14 längst upp till vänster i magen. Det kändes precis som att någon kittlade mig lite försiktigt.

Jag stod i kassan på Ica och skulle betala och det var I N T E lätt att koncentrera sig på var kassörskan sa just då för det enda jag tänkte på var om det var bebisen jag kände.

Med W så kände jag dem på kvällen efter att vi hade varit på RUL så då var jag i v19.

Jag kan även säga att vikten (iaf för mig denna gång!) är en väldig skillnad.
Denna gång skrev jag in mig på 54,5kg och redan nu är jag uppepå 58kg!

Med W skrev jag in mig på
56kg och gick upp till 66kg så det skall bli spännande att se vad denna graviditet slutar på. (Jag tror nog att jag kanske får tänka liiite grann på vad jag stoppar i mig) ;)

Nu skall jag fortsätta och njuta utav dessa små rörelser inuti magen som är bland det finaste man kan få uppleva.
Tänk att W och den nya bebisen är dem enda som kommer att ha hört mitt hjärta slå ifrån insidan <3


Avslutar med en bild på magen i v5 när det var precis nytt att vi tre skulle bli fyra.

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 januari 2017 18:50

Godkväll på er!

Har ni haft en bra dag?
Det har vi haft trots att vi inte kom ut och åkte pulka och grillade korv.

När vi klev upp efter kl 08 så snöade det, himlen var mörkt och det blåste så vi tänkte om angående korvgrillning. Så när vi var klara med morgonbestyren så packade vi in oss i bilen för en sväng på stan.

Jag fyndade två ljusstakar inne på åhlens. Jag spanade på dem redan innan jul men eftersom jag redan har "några" ljusstakar så har jag struntat i att köpa dom.
Men så idag så stod dom där på rea, och då hade jag "helt plötslig" väldigt mycket plats för dem ;)
Ni som gillar att tända värmeljus på kvällen känner nog igen er hur svårt det är att motstå fina ljusstakar =)

Dom skall dock ner i julpyntslådan för dom är lite "juliga" tycker jag.

Var tvungen att tända dem för att se hur skenet blev =)

Även denna "diamant" (?!) fick följa med hem ifrån garage1 =)

Den skall dock få flytta in i en hylla som jag har beställt och jag H O P P A S att den dyker upp på måndag =)
Visar upp den när den sitter på plats såklart!

R köpte även en hoppande apa till W inne på BR =)
När vi var inne hos Maria och Emilio och lekte nu i veckan så hade Emilio en sån apa som W med skräckblandad förtjusning blev imponerad utav så då fick han en sån idag =)
Så den busade vi med när vi kom hem.

Nu sover den lilla minimänniskan och vi sitter och slöar lite framför tv:n.

Ha en jättefin kväll!
Avslutar med en bild på vår lilla"Gurk-skurk" som var inne i kylen imorse efter att vi ätit frukost och då plockade åt sig gurkan och satt där så snällt och åt utav den i godan ro =)

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards