Alla inlägg den 8 januari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 januari 2017 20:29

Godkväll på er!

W sov inte så värst länge i sin säng igårkväll.

Jag märkte på honom när jag kom in på hans rum att han var tillräckligt vaken för att inte lägga sig ner igen och somna om utan en process, så vi tog med hans tillbehör ("Kaninis, vattenflaskan och kudden) och smög in i våran säng.

Jag vet inte om man skall ta dessa fighter på kvällen/natten för att han SKA somna i sin säng. Hur pass hård man skall vara.

Men mitt samvete säger -"Nej"!
Jag vill själv somna vetandes att han somnade lugn och trygg och inte med tårar i ögonen genom utmattning för att han SKA sova i sin säng, i sitt rum!
Nej, då får han hellre komma in till våran säng när han vaknar och är ledsen. Det känns bäst i mitt hjärta.

Jag hör gärna era åsikter/erfarenheter om detta ämne =)


Vi har bara småpysslat här hemma idag. Tagit ner julgardinerna i köket, tvättat och plockat bort lite saker som R bar ut i förrådet.

Till middag gjorde jag wok med kyckling, nudlar, minimajs, broccoli, finskuren morot och paprika.
Stekte och blandade ihop allt i stekpannan och hällde över en sås blandad på mango chutney, soya, sambal, sesamolja och fisksås =)

W åt massor och det var så kul att se att han uppskattade det =)
R blev också väldigt förtjust i det så det skall vi göra absolut göra igen.

Vi gick även in i v20 idag och då står det såhär i min app.

Tog även två bilder på magen idag medan det var ljust ute =)

Helt galet att jag redan är halvvägs =)

Nu skall jag fortsätta titta på "Farmen" medan R badar.
Jag tappade upp ett bad till honom undertiden han la W.

Jag älskar denna badkarsbräda som vi hittade ute på en kvällspromenad =)

Ha en jättefin kväll!

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Skapa flashcards