Direktlänk till inlägg 20 januari 2017

Fredag

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 20 januari 2017 19:04

Hej på er!

Här tog vi sovmorgon till kl 08,åt frukost och gjorde oss i ordning för en sväng på stan.

Jag ville köpa ett par nya byxor till W för han sliter ju ut par efter par när han ännu kryper omkring och vägrar att börja gå ;)

Dessa fick följa med hem =)
Riktigt bra att ha i basgarderoben och går att variera en hel del med överdelar nu till våren =)
Dock fick det bli stl 86 (hade velat haft dem i stl 92 men den var redan slutsålda både i butik & på hemsidan)!


Dessa två fick även följa med och var dessutom på rea =)

Jag hittade även ett nattlinne till mig själv =)

När vi var klara så åkte vi hem och åt lunch och sen fick W sova middag.
Då kom pappa förbi med en kompis och fikade och pratade bort 1.5 h och när dem sen åkt så tog vi en promenad till affären för att handla hem lite så vi kunde göra tacos =)

Det var så längesen vi åt det på fredagar nu. I början av min graviditet så hade jag SÅ svårt att äta nötfärs i någon form så tacos var det inte ens tal om. Men nu så, har det gått över och jag tycker det är riktigt gott igen =)

Vi körde på dem gamla,hederliga tacoskalen med dessa små hållare till =)

W åt riktigt bra utav alltihop och det allra godaste var gräddfilen och vitlökssåsen som han satt och åt massor utav med sin sked! =)

Nu sover han och jag hoppas att han får sova en stund så kroppen hinner återhämta sig lite ifrån förkylningen.
Igårkväll vaknade han efter kl 21 och fick komma upp till oss och mysa i soffan.
Natten gick bra, han sov väldigt bra (emellan oss) däremot så låg jag vaken och snurrade mellan 03-05 och kunde inte somna. När sen R gick upp vid 06 så var W lite halvvaken men jag sa till honom att det var mitt i natten och vi måste vila lite till så då somnade vi om båda två!

Jag är ganska hård på att inte ta morgon och kliva ur sängen innan kl 07.
Det gör mig absolut ingenting om han är vaken i sängen från 06 eller tidigare men vi går absolut inte upp tidigare än 07.
Sen kommer ju såklart att dessa rutiner att ändras framöver men vi har kört på det väldigt länge och det funkar bra för oss allihop.
Han tycker ju om att ligga och dra sig som tur är =)

Nu skall vi kika på "Rena Rama Rolf" som dom har börjat sända i repris på kanal 12.
Minns ni den serien?

Ha en jättefin kväll =)

Kram P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards