Alla inlägg den 1 februari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 1 februari 2017 20:23

Godkväll på er!

Jag och lilla mini har idag hängt på öppna förskolan några timmar på förmiddagen. Han åt även lunch ( så smidigt förhan somnar nästan alltid i bilen påväg hem).

När jag ätit lite lunch och fixat litegrann så la jag mig på soffan och tog det lugnt en stund innan jag började med maten som idag blev broccoligratäng med stekt kassler ocg kokt potatis.
Tycker det är så skönt att förbereda så mycket som möjligt utav kvällens middag, duka, skära sallad mm medan han sover vilket innebär att jag får mer tid över för honom när han är vaken =)


Vi tog en promenad efter middagen och sen fick W avsluta dagen med ett långt bad.
Nu kämpar R med projekt "läggning" och jag tar lite kvällsfika (te & rostade smörgåsar med massor av Bregott, hushållsost och marmelad!!).
Får se hur det går eller om det blir en tidig kväll för oss tillsammans med W. Det bästa är iaf att vi båda två inte har något problem med att gå och lägga oss tidigt =)

Skall även passa på att kika in på hm's hemsida och spana litegrann för imorgon har dom VIPkväll så då skall jag och Mikaela dit en sväng och se om vi kan fynda något =)


Avslutar med en bild på W från i morse när han kröp in på sitt rum och hämtade sina små skor!
Så skulle han ha dem på sig med pyjamasen! SÅ söt!

Ha en fin kväll =)

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 1 februari 2017 07:28

I söndags gick vi in i V23.
Skall jag vara helt ärlig så i första graviditeten var dessa veckobyten SÅ stort och nu, -ja då glöms dom nästan bort i vardagen! Helt galet hur annorlunda det kan bli!

Om bebisen så står det iaf såhär:

Om mig som mamma så står der bla såhär:

Att vi nu har kommit en bra bit in i graviditeten och att många kommer sig både gladare och lugnare.

Man ska fortsätta röra på sig och smörja in magen med mjukgörande kräm.

När man skrattar eller hostar så kan man nu råka läcka urin och det pga bäckenbottenmusklerna börjar att tänjas ut så knipövningar är det bästa! =)

Även mycket drömmar kan förekomma och man börjar fundera på hur det nya livet kommer att bli =)

Såhär ser magen ut nu!

Med W i samma vecka såg den ut såhär:

Mycket större denna gången!

Jag vet inte men jag inbillar mig att formen på magen är annorlunda denna gång, men det kanske den blir med nummer två?!

Ni får gärna gissa om ni vill, jag känner verkligen inte alls om det blir en pojke eller flicka!

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Skapa flashcards