Alla inlägg den 3 februari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 3 februari 2017 20:29

Imorse skulle klockan ha ringt vid kvart över sju... istället så vaknade jag och W utvilade närmare kvart i nio!

Hade stängt av larmet och somnat om så gott med fönstret lite öppet så det var precis sådär lagom svalt i rummet och varmt under täcket!

Så vi fick gå upp på direkten att äta frukost och göra oss i ordning men kl 10 så parkerade vi bilen nere vid biblioteket och mötte upp Josefin & Amanda för en lekdejt & lunch =)
Det var trevligt och ses för det var så länge sen sist.
Josefin har börjat att jobba igen så då blir det automatiskt färre tillfällen att ses tyvärr.


När vi var klara så åkte vi till lasarettet och hämtade upp mamma och min mormor för mormor hade varit vid ögondoktorn och min mamma varit med som stöd.

Min mormor har förlorat synen på ett öga så skall dom nu försöka att rädda synen på det andra ögat!
Lilla momma, som alltid varit så pigg och aktiv och helt plötsligt blir hon i fånge i sin egen kropp när ögonen sviker. Det är tufft för henne och hon är ledsen över det och det gör ont att se.
Jag hoppas dock att hon får ha synen kvar så hon iaf hinner att se W's syskon i slutet utav maj.


När jag skjutsat in dem till busstationen så åkte vi hem och började att laga mat.
Tacos blev det och det var riktigt gott =)
W åt massor av grönsaker och även lite färs och till efterrätt fick han vindruvor och jordgubbar!

Efter maten så satte vi på honom overallen och sen var planen att gå ett varv med honom på våran innergård för att "trötta ut" honom till läggning men vi hann bara 1/3 ungefär innan han lyckades och tappa balansen och ramla så då fick vi gå hem!
Han fick lite "tröst-dricka" (apelsinfestis) och sen tvättade jag av näsan på honom för den fick två märken!
Sen blev det lite mys och kvällsfika innan läggdags!
O läggningen gick superfort för killarnas del, tror han somnade på 15 min utan ett enda ljud! =)

Nu skall vi kika lite på tv innan sängen kallar =)

Hoppas att ni har en fin kväll och jag avslutar med en bild från förra året (har varit SÅ dålig dem senaste dagarna att ta kort)!!

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards