Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Söndag.

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 12 februari 2017 20:28

Hej på er!

Nu har vi landat hemma igen, eller det gjorde vi iof redan runt kl 15 men nu har vi landat i soffan och tagit varsin dusch och W sover =)

Vi har ju som ni redan läst spenderat våran helg ute på Fårö med mina släktingar =)

På lördagsmorgonen åt vi frukost runt halv 8 och sen tog vi en promenad ner till havet.
Solen lyste och det kändes som att våren var på gång (även om det blåste friska vindar).

Vi tog även en sväng till affären och något som är SÅ charmigt med Ica på Fårö är att mitt i affären så har dom ett fikabord där man kan sätta sig och koppla av en stund =)

Jag har ingen aning om det kostar något att fika där men det skulle inte förvåna mig om dom bjuder på det =)


W fick lunch och sen gick vi på en långpromenad för att få honom att sova. Han sover i princip aldrig i vagnen längre men eftersom vi skulle äta pizzabuffée kl 13 med släkten så ville vi få honom att sova innan dess.

Pizzabuffé åt vi på badrestaurangen och det är något jag INTE kan rekommendera (tyvärr).

Det kostade 150kr/pp och för mig som inte äter pizzaskinka så fanns det endast en enda sort att välja på.

Jag bad om att få lite bearnaisesås till min pizza men det fanns inte(?).
Kan väl tycka att det hör till en buffé?!

Bad då om en annan sås som dom hade ringlat uppepå en utav pizzorna så det kunde dom ge mig. Men det var nog bland dem äckligaste utav såser jag ätit.
Vitlöksbrödet som stod på buffébordet var stenhårt!
Pizzorna i sig var heller ingen höjdare tyckte varken jag eller R.
Lite tråkigt för att vi har ändå varit nyfikna på deras buffé så länge.
Men tyvärr blir det inget mer besök där ifrån oss.

W uppskattade iaf pizzan och åt nästan 2 bitar.
Vi skar upp små bitar till honom på hans tallrik och när dem var slut så sträckte han tallriken mot mig eller R och "bad" om mer! =)

Sen tröttnade han på att sitta still och busade runt istället.

Efter maten så tog vi allihop en långpromenad med hundarna (W hade sällskap i vagnen nästan hela promenaden).
Sen samlades vi i min kusins stuga för att umgås och senare äta lite mat innan det var dags att bada.


Dom hade nämligen bokat badtunna & bastu så vi gick med upp och var som sällskap.
W busade runt och gick massor i relaxavdelningen.

Det har lossnat så mycket för han i helgen med att gå själv. Han går iväg allt oftare (utan att han tänker på det) själv och det är SÅ härligt att se =)
Blir ju så glad för hans skull!

Runt kl 21 så gick vi hem till vår stuga (R stannade kvar och bastade fram till kl 22) så W fick sova. Han var SÅ trött och somnade på 3 min utan ett pip.

Vi hade sån tur med vädret igår att det var sol hela dagen men idag vaknade vi upp till en riktigt gråmulen dag.
Dock så var det ju hemresedag så vi hann endast ta en promenad och städa stugan samt en fika tillsammans innan det var dags att rulla mot färjan.

Mammas man körde färjan så vi smet upp till honom och kikade på utsikten =)

När vi var framme i Fårösund så åkte vi hem till mamma och åt lunch.
W fick en alla   dag present =)

Sen var det dags att rulla hemåt till vardagen igen!
Handla, tvätta, laga mat och såklart det lilla söndagsbadet för W =)

Hoppas att ni har haft en fin helg.

Avslutar med två bilder på mina två fina killar som jag fångade på bild när dom var ute och gick   





Kram P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Skapa flashcards