Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 februari 2017 20:21

Godkväll på er!

Jag sitter i fåtöljen med tröjan uppdragen och kikar på små, små
sparkar.
R fick precis se några också, och det är SÅ häftigt att det liksom är en liten fot eller hand som trycker på insidan utav min mage så vi får se dessa rörelser.
Jag kommer alltid att fascineras utav detta "fenomen" nu när man själv fått uppleva det inte bara en gång utan två(!!) gånger.

Idag vaknade W strax innan kl 06 och det innebär nästan alltid tårar eftersom R går upp kl 06
(så även idag).
Men jag sa att R var tvungen att gå på toa så efter lite ryggkliande så somnade både han och jag om till halv 9.
Då hade jag fått sms av Alexandra som ville umgås =)
Så vi bestämde att hon och Anton skulle komma hit på förmiddagen. Även Mikaela och Alva kom in så det var jättekul att ses allihop igen =)

När dom gått så fick W äta lunch och sen sova middag.
Jag passsde då på att steka pannkakor som vi skulle ha till crépes.
-Varför gör man inte det oftare för?
Det är ju SÅ gott!
Jag gjorde en vanlig svampstuvning och fyllde dem med.

Efter maten så åkte vi och handlade och nu sover W sen kl halv 7 och under hans säng står en skål med kokhett vatten och en delad lök i.
Fick det tipset utav Alexandra idag att det kunde lindra den envisa hostan.
Hoppas verkligen att det hjälper för i nättras hostade stackaren så han tom skrek rakt ut. =(

Nu väntar lite kvällsfika och "Sofias änglar" sen blir det sängen.
Imorgon ringer klockan tidigt och det är återigen dags för musiklekis =)

Måste bara tipsa er om dessa Polly som vi handlade hem igår.
SÅÅ goda, så har ni inte testat dem redan så köp hem dem nästa gång!

Ha en jättefin kväll!


Kram P

V26

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 februari 2017 19:52

Hej!

Så har vi gått in i ytterligare en ny vecka (igår).
Denna gång vecka 26 (25+1) och då står det såhär om bebisen:

Om mig som mamma står det att magen växer rejält nu och man kan få hudbristningar. Just mina tankar kring hudbristniningar har inte ändrat sig det minsta sen jag var gravid med W.
Visst får jag det så går inte livet i bitar (jag har trots allt burit ett barn!) MEN jag vill ändå absolut inte ha det.

Man kan inte förebygga bristningarna genom att smörja magen däremot kan man lindra kliandet som uppkommer när huden brister.
Bristningarna beror till största delen utav hormoner och man kan få det både på låten och brösten och oftast så bleknar dom med tiden.
Men ja, - jag smörjer magen iallafall för att förebygga att dom håller sig borta!

Sen står det även att det är hög tid att boka föräldrarutbildning men det är inget vi kommer att göra denna gång.

Jag har börjat att få som "hugg" i baksidan av rumpan/låret när jag går och vrider mig emellanåt.
Tog upp det med min barnmorska när vi var där sist och då sa hon att det kunde röra sig om falsk ischias, så blev det mycket värre skulle jag höra av mig.
Jag har också fått tillbaks halsbrännan på kvällarna nu när jag skall sova. Så blir det inte bättre så börjar jag snart att lindra den med samarin.

Vikten låg på 60.5 kg förra måndagen så hittills har jag gått upp 6.5 kg (!).
Men i det stora hela så mår jag jättebra och njuter utav rörelserna idag att magen växer på som den ska!

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Skapa flashcards