Alla inlägg den 20 februari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 20 februari 2017 12:59



Hej!


Idag är det en riktigt gråmulen dag över ön med stundvis fint duggregn.

Vi gick upp vid halv 8 och åt frukost, läste lite böcker och kikade på tv för vi har ingenting planerat idag så då behöver man inte stressa =)


Vid halv 10 klädde vi på oss och gick en promenad så han fick ut och gå en sväng. 

Först till "Sopen" för att slänga lite skräp, sen till bilen och sen ändå bort till tvättstugan för att sätta upp en tvättid i eftermiddag.

Han var superduktig och kämpade på i sin takt =)

Han gick inte själv utan jag fick hålla honom i handen =)

 


När vi var påväg från tvättstugan så ropade min favorittant in oss på förmiddagskaffe och nybakade kakor så både jag och W åt för glatta livet innan vi traskade hem igen =)


Nu sover han middag efter att ha ätit crepes till lunch. Måste bara skryta lite med att han somnade alldeles själv idag.

Jag stoppade om honom och sen sa jag att jag skulle gå ut i köket och plocka litegrann och när jag 10 min senare tittar in så hade han somnat utan ett enda pip  

Han har gjort det några gånger förut men blir ändå så stolt över honom att han fixar det själv. Minns när han var riktigt liten och man var tvungen att hålla honom i handen tills han hade somnat   


Jag fick mail av hm på ett sånt bra erbjudande idag om fri frakt och 10% rabatt med koden 0749

så jag klickade hem nya kuddfodral eftersom dom vi har i soffan nu är så mörka och passar inte alls in nu när våren är på ingång!

 



Veckans matsedel ser ut såhär dena vecka:

 


Längst ner så syns det knappt vad det står men här hittar ni receptet.

Skall bli spännande att prova något nytt fiskrecept eftersom vi ofta kör fast på "samma gamla" när vi väl väljer att äta fisk.


Om en timme kommer Anders hit och hjälper mig att installera nya telefonen för jag vill vara säker på att ingenting försvinner och då är det alltid bäst att be honom om hjälp.


Raggmunkssmeten står redan klar i kylen så att det skall gå (relativt) fort att få mat sen.

Det är verkligen mitt bästa tips om man är hemma och har småbarn, - duka, skär sallad och förberd så mycket som möjligt till middagen medan den lille sover!


Så gör vi på kvällen med, -diskar undan det sista i diskhon, plockar ur diskstället, ställer fram det som går inför frukosten till nästga dag.

Man sparar några minuter på det varje varje morgon och för en otålig liten kille så kan några minuter vara väääldigt långa ibland och då kan det vara skönt att iaf lite är förberett så han och jag får mer tid tillsammans  



Hoppas att ni har en bra start på veckan!


Avslutar med en bild från den 21 februari förra året för det fanns ingen ifrån den 20/2.

  




Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards