Alla inlägg den 5 mars 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 5 mars 2017 21:10

Godkväll!

W tog morgon idag igen(!) vid halv 7 så det där med och ligga kvar och dra sig och inte gå upp innan kl 07 känns som ett minne blott.
Men det ändrar sig säkert snart igen om jag känner honom rätt (vilket jag börjar att göra vid dethär laget)! ;)

Efter att vi ätit frukost så tog jag en långdusch och gjorde en ordentlig inpackning i håret och pysslade om mig själv en stund.
Även om man är mamma på heltid så får man inte glömma bort sig själv! ;)

När allihop var klara så packade vi in oss i bilen och åkte och handlade.


Fyndade denna pläd för endast 64kr =)
Den fick en given plats på sängen.

Åh på tal om säng, jag lovade ju er att visa upp sovrummet nu när det är nytapetserat.

Taadaa, ser ni skillnaden? ;)
Från vitt till....-Vitt =)
Jag är så modig när det kommer till att välja tapeter ;)
Nej men skämt och sido, vi är supernöjda och det ger ett mycket varmare intryck i rummet när tapeten kom upp med sina fina ränder! =)


R satte även upp UL bilderna bredvid sängen och sen skall vi få upp någon tavla till och ev en ny taklampa längre fram.


Vi åt lunch när vi kom hem och sen fick W sova.
Tvättstugan var bokad till eftermiddagen så den tog jag medan R fixade lite i lägenheten och sen passade han på att vila lite när W sov.

Kvällsmat, söndagsbad och nattning utav W så har vi nu tagit kväll och skall se om vi hittar nått bra att se på tv:n innan det är dags att bädda ned sig i sängen och ladda för en ny vecka.

Chips & dipp och lite grönsaker är aldrig fel en söndag, ellerhur?! =)

Ha en jättefin kväll!

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 5 mars 2017 20:05

Söndag vilket betyder att det är dags att ta klivet in i en ny graviditetsvecka och även i den sista trimestern =)

Var tog denna graviditet vägen?!
Jag trivs så himla bra med att vara gravid och har svårt att förstå när folk säger att det är jobbigt och dom avstår fler barn pga graviditeten?!

Visst varje dag är inte en dans på rosor, men ändå, - Du bär ett liv inom dig och får följa med på kroppens resa i (förhoppningsvis 9 månader) som är helt fantastiskt.
Nej detta är bland det bästa jag och min kropp har fått vara med om och jag kommer att fortsätta att njuta (även genom dem tuffa stunderna) tills den allra sista dagen.



Om bebisen står det såhär denna vecka:

Om mig som mamma står det såhär:

Så brukar jag ju skriva lite om hur jag mår och min halsbränna har varit sällsynt (tack och lov) denna vecka.
Jag börjar bli tung i magen och använder mitt gravidbälte i princip varje dag för att stödja upp magen.
Mot eftermiddagen/kvällen så känns det att man varit igång sen tidig morgon (W vaknar numera kl halv 7 och då går vi upp strax efter det) och då börjar jag bli trött i kroppen och det blir jobbigt att gå/vagga omkring.
Men annars så är det inga större smärtor.
Det känns att bebis tar större plats nu och jag vågar nästan säga att jag känner när den gör små kullerbyttor eller vänder dig för då känns det som den vänder ut och in på magen =)

Denna bild tog jag idag och just i denna vinkel så är jag verkligen gigantiskt! =)

Har redan börjat använda min amningsbh som är SÅ skön.
Det är någonting jag verkligen längtar till, alla dessa mysstunder när jag får amma igen!



Kram P

Tidigare månad - Senare månad

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards