Alla inlägg den 10 mars 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 10 mars 2017 19:48

Godkväll på er!

Idag hade vi tid hos barnmorskan för mätning av magen, lyssna på hjärtat samt vägning.

Vågen visade 62.4 kg så det går stadigt uppåt (65 kg vägde jag som mest med W).

Hjärtat lät väldigt fint sa hon och det slog 147 slag i minuten.
Däremot tyckte hon att magen var lite liten för jag ligger under kurvan (precis som med W) så vi har fått en extra tid om 2 veckor för mätning igen.
Är så nöjd att dom alltid tar det säkra före det osäkra och hellre kollar upp en gång för mycket än förlite =)

W sov under hela besöket men när vi gick därifrån så vaknade han efter en timmes vila. Det resulterade i att jag inte ens prövade att lägga honom när vi kom hem utan att han fick lunch sen myste vi i soffan framför Bolibompa och Pippi Långstrump.
Tror vi säkert satt och kikade på tv 1.5 timme och han var supermysig =)

Men såklart hann han med lite bus också ;)
Han ville smörja in magen och tog sen krämen utan att jag tänkte på att skruva på korken, vilket resulterade i att när han sen klev på tuben så åkte ju det mesta av innehållet ut!

Tog det hela med ro för det gick jättelätt att få upp alltihop och det var ingen dyr kräm =)

När R kom hem så åt vi maten som han hade valt idag (det är sen gammalt att födelsedagsbarnet väljer middag!) som var fläskfilé med curry och banan.
Tyvärr så var han allt annat än pigg när han kom hem (förkylning på G) så nu ligger han i badet och jag skall snart se på Let's dance!
Vi åt dock varsin bakelse innan han la sig i badet =)

Hoppas verkligen inte han blir tokdäckad nu till helgen när hans kusin är påväg ner i skrivandets stund och det vankas kalas på söndag.
Så hjälp mig att hålla tummarna =)

Nu checkar jag ut för ikväll och önskar er en fin kväll!

Kram P

Tidigare månad - Senare månad

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards