Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 mars 2017 20:06

Godkväll på er!

W tog "sovmorgon" till halv 7 imorse men bara han slagit upp sina små blå så for han ur sängen =)

Efter frukosten så tog vi en promenad vid kl 09.
Vi hann knappt utanför dörren dörren innan han somnade, vilket aldrig händer nuförtiden så jag blev rätt paff!

Jag fick iaf se årets första blåsippor =)

Såg även krokusar och några andra små gula blommor =)

Igår på Facebook såg jag att en kille fotat en igelkott och skrev att våren var här nu.
Tyvärr så är det ju inget "roligt" vårtecken eftersom det finns i princip ingen mat för dem att få tag i ännu och nätterna är ännu väldigt kalla =(
Så jag har svårt att glädjas åt det vårtecknet (men samtidigt förstår jag att han blev glad med).

W sov förmiddag till halv 12 och sen vaknade han hur go & gla som helst. Vi åt lunch och sen myste vi framför tv:n ( läs W såg tv och jag halvsov).
Vi pusslade och hade även sångstund och busade med hans gosedjur innan det var dags för mellis.

Det blev fruktsallad, smoothie och lite små ringar =)

Fruktsallad är något som alltid går hem hos honom (vilket är toppen eftersom att vi äter en hel del fruktfat här hemma).

Jag gjorde ugnspannkaka till middag och sen myste vi lite allihop (igen) framför tv:n innan det var dags för kvällsfika och sen sängen.
Han somnade jättefort ikväll när R la honom.

Nu skall vi se på "Sofias änglar" sen tror jag nog att jag skall smita in och lägga mig.
Imorgon är det dags för musiklekis igen =)

Ha en jättefin kväll!

Kram P

V30

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 mars 2017 19:28


Igår gick vi in i v30 så nu är det ynka 75 dagar kvar.

75 små dagar innan vi får se vem det är som ligger där inne och sparkar, hickar och är busig på dagarna så man ibland tror att h*n skall trilla ut vilken sekund som helst.

W's alldeles egna syskon och vårat andra barn som kommer få världens finaste storebror 

I min app så står det såhär om bebisen:







Om mig som mamma står det såhär:










Sen gör jag ju alltid en liten "utvärdering" om mitt mående under veckan som gått och skall jag vara ärlig så är det ingen skillnad alls mot förra veckan.

Jag har inga cravings överhuvdtaget vilket är lite tråkigt.
Visst kan jag bli spontant sugen på vissa sötsaker/chips mm på dagarna och kvällarna men det är såna saker jag skulle lika gärna kunde bli sugen på även om jag inte var gravid känner jag.

Kvällarna är jag såklart fortfarande väldigt trött på.
Är uppe och kissar ca 1 gång per natt vilket jag gjorde med W också så det tycker jag inte är särskilt jobbigt =)


Avslutar med två bilder på magen från idag!










Kram P

Tidigare månad - Senare månad

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards