Alla inlägg den 19 mars 2017

V31

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 19 mars 2017 20:58

Så var det åter dags för en ny vecka och denna gång 31.
Såhär står det om bebis:







SÅ skönt att alla organ snart är färdigutvecklade ifall den nu får för sig att komma tidigare.
Senaste dagarna har det faktiskt känts som den redan varit ute och viftat med en hand eller en liten fot!



Om mig som mamma står det såhär:


Nu tänker jag mer och mer på att det snart är dags för en annan människa att göra entré i våran familj.
Tänk att 3 skall bli 4 här hemma.
Så overkligt men ändå så givet.

Att få ge W ett syskon har varit en självklarhet sen han kom ut.
Att hans syster eller bror kom så tätt inpå var ju aldrig planerat men vi är väldigt tacksamma över att kunna få ge honom det finaste man kan ge sitt barn, -nämligen ett syskon.


Hur mår då jag?

Jaa, ni som kikar in här har nog sett att dem "mysiga" veckorna har passerat och nu är det en kamp om överlevnad ;)
Nej men skämt & sido, det börjar bli tungt. Magen är tung. När jag sitter i soffan/köksbordet lite ihopsjunken så blir det väldigt svårt att andas och det gör ont precis under brösten.
Fullt förståligt eftersom att det är så kort tid kvar och bebis tar mer och ner plats!

Orken tar slut runt kl 17 på kvällen och halsbrännan har gjort comeback.
Drack tom en samarin häromkvällen innan jag la mig för att sova.

Men det är ungefär bara 9 veckor kvar och vem vet, det kanske är sista gången jag får uppleva detta och få "gnälla" så hur jobbigt det än är så njuter jag!

Idag var vi ute och plockade in W's minsta kläder, gick igenom och tvättade upp alltihop så det är klart.
Det blev även en hög som skall skänkas till kupan imorgon.

SÅ små strumpor!


Avslutar med en bild på magen ifrån igår.

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 19 mars 2017 06:57

Godmorgon!

Vi ligger ännu i sängen och W tittar på Pippi Långstrump så jag passar på att kika in här =)

Igår vid kl 11 så kom mamma och hennes man in till oss medan vi spenderade lite tid på stan för att kika i affärer och äta lunch.

Det kändes verkligen jättekonstigt och tråkigt att åka ifrån honom (han grät såklart massor när vi gick och jag fick jätteont i magen) men dom gick ut på promenad direkt efter att vi åkte och så hade han somnat.

Vi gick i lite affärer och handlade.
Passade på att kika in på Rituals som slog upp portarna i gallerian men det var så fullt med folk så det får bli ett besök en annan dag istället.
R handlade även två par byxor och en T-shirt till W eftersom han har brist på byxor/tights just nu!


När vi kände oss klara så avslöt vi med Taco/pizzabuffé innan vi köpte med oss fikabröd och åkte hem igen till våran lilla älskling.




Alltså den milkshaken var SÅ god!
Den hittar ni nere på Score på hamnen (tips!).

När klockan blev halv 4 så åkte R iväg och hämtade upp Anders och Jimmy och så såg dom på hästarna och drack öl och sen lagade han mat till oss.
Avslöt kvällen med lite kortspel tillsammans innan jag gick och la mig och sov med W som hade vaknat. Dem andra åkte ner på stan och drack öl =)


Idag skall vi fixa i förrådet för och se om vi (jag!) kan få bort lite saker därifrån så vi kan få in nya vagnen. Nya lampan skall upp och sen får vi se om hur pigg R är om han orkar med att städa lite på baksidan också ;)


Ett inlägg om graviditeten kommer upp lite senare =)

Avslutar med en busig bild på W från igår =)

Kram P

Tidigare månad - Senare månad

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards