Alla inlägg den 22 mars 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 22 mars 2017 20:03

  Hej på er!

Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost.

Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lura" honom att det ännu är natt.
Han går upp själv och går ett varv i lägenheten så då ser han ju själv med att det är ljust innan han kommer tillbaks till sängen.
Så svårt det där hur man ska få honom att sova längre.

När vi var klara här hemma så blev det en sväng till öppna förskolan. Där hade vi turen att dom gräddade våfflor till fikat så det mumsade vi i oss =)

När vi satte oss i bilen påväg hem så somnade han på två minuter så när vi kom hem så fick han stå på baksidan i 3 (!!) timmar och sova.
Då passade jag på att fylla i lite i hans "Första år" bok.


Något jag är oerhört ledsen över att jag inte dokumenterat någonstans är när han sa "Mamma" för första gången.
"Pappa" sa han första gången i augusti har vi skrivit ned, men mamma har varken jag eller R något minne utav =(

Känner mig SÅ dålig som inte kan minnas när det hände.
Har en film på honom från 1 januari när han säger "Mamma" så jag får helt enkelt utgå från att det var nångång i dec/jan.

Trodde det skulle bli omöjligt att få honom att somna nu ikväll efter att sov middag så länge men det var det inte.
Han tog ett litet kvällsbad, såg Bolibompa och åt kvällsfika (sen är han inte riktigt helt frisk heller så hans lilla kropp behöver nog all sömn den kan få).

En rolig sak jag upptäckte ikväll efter att vi läst två böcker och jag sjöng "Bä bä vita lamm" för honom var att han själv började att sjunga den efter att jag var klar!
Så gulligt även om det bara var " Bää bää" han sjöng och resten var lite oklart så förstod jag ändå att det var den sången =)
Det är verkligen någonting nytt han överraskar med varje dag och jag ÄLSKAR att få följa med på hans resa genom livet.

Nu skall jag strax kika på "Sveriges mästerkock" och vänta hem R som är iväg på möte angående ombildning utav våran lägenhet.
Vi håller tummarna för att det blir genomfört denna gång så vi kan få köpa loss våran 3:a och sen få sälja och kanske äntligen få se oss om efter ett hus.

Hoppas att ni har en fin kväll.
Avslutar med en bild på min lilla familj

Kram P

Tidigare månad - Senare månad

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards