Alla inlägg under april 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 april 2016 08:29

God morgon och trevlig Valborg!

Hoppas ni får se någon eld ikväll!

Vi installerades oss ute i Fårösund igår med husvagnen så det var full fart i princip hela dagen! :)

Jag och W åkte ut lite tidigare och åt lunch med pappa, sen hälsade jag på min mormor, handlade lite saker till husvagnen och åkte hem och fikade med pappa och sen så kom R och dem började att resa fältet! :)
Så nu är det på plats så vi skall bara fixa med inredningen idag! :)

På kvällen åkte vi och åt mat med mamma, hennes man och min moster på en utav resturangerna här ute och det var riktigt gott! :)

Sen åkte vi hem och kröp ned och la oss för en allra första natt på vårat "nya" hem!
Den som sov allra bästa var.. W!
Han somnade halv elva och sov fram till kl åtta nu på morgonen!

Vi är helt "chokade" för oftast vaknar han iaf någon gång under natten och allra helst nu när han är förkyld men han "bad" om nappen i sömnen, det är det enda!
Jag märkte att han hade tappat den för huvudet började gå från sida till sida så jag var snabb att putta in den innan han vaknade till! :)
Så det skall bli spännande och se om han sover lika bra i natt! :)

Nu är R påväg att köpa färska frallor, solen skiner och vi skall snart äta frukost! :)
Sen blir det en promenad till Kupan med min moster!
Det känns som att det kommer bli en bra dag idag!


Blev väldigt mörkt när man tar i motljus men det är våran utsikt iaf! :)

Såklart det viktigaste vi har packades ned först innan avresa! :)

Ha nu en jättefin Valborg så hörs vi!

Stor kram från oss!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 april 2016 10:45


Det är svårt att tro att om sisådär 2 månader så är stränderna fyllda utav folk som badar och solar när man tittar ut!


Jag kikade in på Hm's bikiniavdelning och hittade dessa fina!

 



Ni hittar dem här, här, här och här!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 april 2016 20:15



Jag måste bara länka till en sida jag hittade med jättefina recept på vad man kan göra med syrenblommor!

Här hittar ni dessa recept!



 

Även detta recept skall prövas i sommar!



 


 

Förra året var det inte direkt drinkar som jag andvände syrener till! ;)  






Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 april 2016 14:25


Varenda gång jag sköljer ur och slänger en konservburk så står jag nästan alltid och funderar på om man inte kan andvända den till någonting! 


Jag sparade ju massor med konservburkar till W's dop och gjorde ljuslyktur utav dem!     


Jag kikade runt på Pinterest och insåg att det är ju fler än jag som hamstrar konservburkar när tillfälle ges så här kommer några fina tips! 

 


Jag måste skaffa mig en dymo så man kan börja göra sånahär snygga krikor!



       


Hoppas ni fick lite tips!


Kram P!









Av Pamela Falkenborg Enderberg - 27 april 2016 19:34

Hej på er!

I nättras var den en liten kille som tyckte att sömn var överskattad, så han har snurrat, pratat, petat, skrattat, stirrat, ja allting man i princip kan tänka sig göra för att hålla sig vaken! ;)
Men tillslut så somnade han iaf om, och vi med så det var skönt!

Han är fortfarande ganska rosslig i andningen på kvällen/natten så jag tror att det kan vara lite det som gör att sömnen blir påverkad!

Hoppas på mer sömn i natt! :)

När vi väl vaknade vid halv nio så hade jag fått ett sms utav Alexandra som undrade om vi ville hänga med till Cubus som hade 40% på hela sortimentet mellan kl 8-10!
Så det blev bråttom att komma upp och iväg!
Men vi hann med god marginal! :)

Den här har jag ju spanat in tidigare så den fick självklart följa med hem! :)

Nya mössor hittade jag också!
Lite passande eftersom R numera har döpt om W till BOOBOO! :)

Den fick klart godkänt! :)

Jag hittade en grå T-shirt till mig med som kommer göra sig bra med blåa jeansshorts i sommar! :)

När vi skildes åt så åkte vi hem och åt frukost och sen så ägnade jag dagen åt att städa! :)
Skurade bla av dörrarna så dem är klara till flytten! :)

När klockan närmade sig fyra så packade vi oss in i bilen för att möta upp R!
Jag skulle göra naglarna och han fick ta hand om W under tiden!
Jag kortade ner dem rejält denna gång och tog ett ljusrosa lack! :)

Vi skulle ha gjort fläskfilégryta till middag men så blev det inte, det blev burgare ifrån Sibylla! :)

Nu så skall vi kika lite på tv, är så galet godissugen och vi har inget godis hemma så jag känner lite smått panik men skall försöka härda ut! ;)

Vår lilla skruttunge som skulle sitta i sin säng idag! :)
Kul att den används till något mer än att bara hänga kläder på! ;)

Ha det så bra!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 april 2016 08:09

God morgon!

Frosten ligger täckt på gräset ännu för solens strålar är inte tillräckligt varma för att smälta bort den, men det är bara en tidsfråga! :)

Idag blir vår lilla kille här hemma redan sex månader!
Galet vad tidsen springer iväg!

För ynka sex månader så hade jag denna gigantiska mage och dagen efter så kom han till världen!

Den natten var vi såå nervösa, man visste att det var sista natten han var inuti mig, imorgon skulle vi äntligen få träffa honom där inne som vi hade fått lärt känna men ändå inte!

Det blev inte så värst många timmars sömn den natten för klockan ringde tidigt eftersom vi hade ett planerat kejsarsnitt för att han låg i säte!

Såå mycket känslor jag bar inom mig när bilen rullade ner mot lassis!
Jag var galet nervös, ledsen, förväntasfull, livrädd, lycklig, panikslagen, glad!
Jag tror att jag lyckades att känna varenda känsla innan vi klev in på BB!
08.54 kom han ut med ett gallskrik, vår älskade lilla Wilton!

Han ligger ännu och sover i våran säng och jag skall göra mig iordning innan jag väcker honom för att gå på musiklekis! :)



Gårkvällen ägnade vi åt att färdigställa hans lilla kulbana som jag (och R) målat till honom! :)
Och idag satte jag ihop den och blev väldans så nöjd!
Superbra färg som jag verkligen kan rekommendera till pyssel! :)

Jag hade Andreas här på förmiddagsfika och fika skvallra lite innan han skulle resa hem igen! :)
Såå kul att ses! :)

Nej nu skall jag göra mig iordning! :)
Ville mest kika in och säga hej!

Ha en fin tisdag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 24 april 2016 22:00

Veckans sista dag spenderades ute i Fårösund vid mamma för att hon fyllde år! :)

Hon bjöd på massa kakor och en jättegod tårta så man fick en ordentlig sockerchock! ;)

När vi tackat för oss och rullade mot Visby så bestämde vi oss för att hämta hamburgare på MAX för det var så länge sedan vi åt!
Jag tog halloumiburgaren och den är såå god, prova den nästa gång ni beställer där (Tips!!).

Jag hade även bett pappa fixa en soppåse till mig så jag kunde göra mig en egen tellikiddo påse till W's rum (googla om ni inte vet hur dem ser ut) så han kan ha sina mjukisdjur i! :)

Vi har även grundmålat W's kulbana från Ikea nu ikväll för imorgon kommer nämligen Andreas på fika och då har han med sig färg till den så jag kan måla om den i en mer passade färg till W! :)

Det skall bli riktigt kul att träffa honom och få skvallra i verkligheten istället för över telefon! :)

Nu skall vi gå och lägga oss för vi är riktigt trötta allihop! :)


God natt och sov gott!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 23 april 2016 21:11

God kväll!

Idag har vi legat i och städat ur hela(!) förrådet, heja oss!
Jäklar vad det behövdes och vad mycket som åkte på tippen!
Jag hade förberett mig nu mentalt i ett par dagar (jag har jättesvårt att göra mig av med saker) så det var faktiskt väldigt lätt att sortera bort väldigt mycket utav sakerna! :)

Grannarna städade ur sitt förråd dem med och W fick en aktivitetsplatta utav dem så låter, blinkar och skramlar, kort sagt alla föräldrars skräck så jag förstår varför dem gav bort den! ;)
Han uppskattade den jättemycket och det är nog bara att inse att tiden där mjuka, (tysta!) gosedjur var mest lockande är förbi! ;)

När vi var klara där så åkte R och handlade och jag passade på att plantera litegrann, jag skall plantera luktärt imorgon för dem fröna skulle ligga i blöt ett dygn.

Jättedålig bild som vart tagen nu ikväll men jag planterade iaf squash, tomat och persilja! :)

Vi gjorde pizza till middag sen tog grabbarna en promenad och jag kröp ned i ett välbehövligt bad med lite vin och en tidning, egentid när den är som bäst! :)

Nu skall vi kika lite på tv och skriva en lista på vad vi behöver fylla upp husvagnen med, för imorgon drar vi ut den till Fårösund och nästa helg skall vi premiärbo i den när det är Valborg! :)

Ha en fin kväll!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards