Direktlänk till inlägg 28 juli 2016

Regn, Smaklösa och ingen bra start på denna morgon!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 juli 2016 11:31

Godmorgon!

Vi vaknade vid halv åtta till ett ordentligt oljud av regn som slog emot taket på husvagnen!

S Å Å välbehövligt efter alla dessa varma dagar!
Det är kanske bara en droppe i havet men bättre än ingenting!

Igår på dagen så hängde vi hemma i husvagnen, tog det lungt, lagade lite mat och gick en liten promenad till affären! :)

Vi hade även "finbesök" utav en liten ödla som hade letat sig in i förtältet! :)

Lägg märke till svanstippen som den har tappat men som kommer att växa ut igen! :)
Jag fångade den och släppte ut den vid en utav farmors buskar! :)


Mot kvällen så packade vi fikakorgen för att bege oss mot Bungemuseét för att lyssna på Smaklösa!

Det är tradition för mig att kika på dem åtminstone en gång per sommar! :)

Det är ett gotländskt band som är riktigt kända här på ön och drar oftast fullt hus!
Dem sjunger om gotländska socknar, om turisterna som sniglar sig fram på sommaren och om sockerbruket i Roma bla!
Googla så hittar ni massor med klipp på dem! :)

Vi underhöll W med mat och Babblarna så han skulle glömma bort att han hade sina lurar på sig och det gick riktigt bra! :)
Han tog inte av sig dem en enda gång! :)

En trevlig sommarkväll med fina vänner, lite bubblor och härlig musik! :)
Fast R får jag nog inte med nästa år, för han var inte så imponerad utav dem! ;)

När det var slut så åkte vi till Bungekrog och tog varsitt glas för att sen avsluta kvällen hemma hos Jennifer och Robert innan vi gick hem i den ljumma sommarnatten! :)

Som rubriken lyder så är det ingen bra start på denna dag!
Efter frukosten så kaskadkräktes W igen!!
Så fruktansvärt det är när han blir så rädd och inte riktigt förstår vad som händer! :(

Han fick sin vanliga gröt till frukost, lite vatten att dricka (vi kokar vattnet till honom varje morgon) och lite smörgås!
Vi funderar på om det kan vara brödet han inte tål!

Mamma har lovat att hon skall baka bröd till honom nu så får vi se om det hjälper med hembakat istället för köpbrödet han äter just nu!
Annars har jag ingen aning om vad det kan vara som gör att han kräks SÅÅ mycket! :(

Han har fått små bitar med bröd sen 4 månader, just för att hans lilla kropp skulle vänja sig med gluten men det kan ju vara så att det är just dethär brödsorten han inte tål!
Så svårt att veta men vi får prova oss fram försiktigt!

Nu sover han brevid oss i sängen uppe vid mamma och vi har även gett honom vätskeersättning under en timmes tid!
Han är pigg i övrigt så jag hoppas att det går över lika fort som det gjorde sist!







Jag hoppas ni får en fin dag!

Kram P!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards