Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 12 februari 2015 18:56

Idag har jag varit ledig, så då var tvättstugan inbokad! Skönt och ha det färdigt och slippa tänka på det i helgen för då har iaf inte jag lust att ägna mig åt tvättning även fast jag jobbar.
Och när första omgången var igång så smet jag in till min favorittant som
bjöd på förmiddagsfika.
Hon hade bakat en sån god sockerkaka, delat den på mitten och lagt vaniljkräm emellan, så himla saftig och god (måste baka det inom en snar framtid).
 
Sen bjöd jag över Maria på lunch.
Rotfruktspytt och kyckling med sås som jag hade förberett kvällen innan och bara värmde på, smidigt och väldigt gott :)

Sen tog vi en pw på nästan en timme över hällarna, där kommer vi tillbringa en hel del sommarkvällar på en filt med lite vin och charkisar och njuta av utsikten :)
Gotland är så fint men det är inte alltid man uppskattar det, hemmablind kallas det visst ;)


Lägger in en bild från tidigare i veckan när solen lyste så fint över hamnen :)

Sen var det nästan bara hem och förbereda nästa mål mat, som blev köttbullar!

Jag har alltid några korn kryddpeppar i mina, även fast det inte är jul, blir så himla god smak, pröva om ni inte brukar ha det i :)

 

Men nu är det snart dags att rulla in mot Visby och gå på premiären av fifty shades of grey med Linnea!
Ser fram emot filmen även om den nu inte lever upp till böckerna (för det är sällan filmer gör det, med tanke på hur detaljerat allt beskrivs i böckerna)

Återkommer om vad jag tycker om filmen :)

Ha en fin kväll!
Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards