Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 16 februari 2015 15:27

Den här helgen bara försvann trots att det var arbetshelg.
Fredagen var jag ledig så då bjöd jag hit Andreas på fika innan han skulle till jobbet, så satt vi och skvallrade över lite äppelpaj och kaffe!

Sen pysslade jag lite här hemma innan jag åkte hem till Jenna som hade bjudit ut mig på mat på kvällen :) jättegod fläskfilégryta med pasta och till efterrätt svängde hon ihop fruktsallad med hemgjord glass, helt i min smak :)
Sen såg vi på film och satt och pratade innan det var dags att bege sig hemåt.

Lördagen bjöd på strömavbrott i ganska många timmar så när jag väl kom till jobbet så var det kolsvart i butiken och en lapp satt på dörren att det var stängt pga strömavbrott.
Så det var bara att fronta det som gick sen var det bara att vänta på att strömmen skulle komma tillbaka, och det gjorde den vid 17 tiden, sen var det full fart fram till stängning.

Efter stängning var det full fart hem till min andra halva som hade ägnat kvällen åt matlagning! :)
Dessutom var han barnvakt åt Alexandra och Lasses hund Spike så dom kunde få en kväll på tu man hand och fira alla hjärtans dag innan dom 2 blir 3 Fick sån himla fin bukett av dom som tack för hjälpen!
 
Så när jag kom hem var allting i princip färdigt så fick jag ett glas med bubblor och kunde sätta mig och se Mellon (var väldigt bråttom hem så jag inte skulle missa Samir, men jag hann precis) :)

Han bjöd på 3 rätters med smördegsinbakad sparris och sås till förrätt.
Till varmrätt var det fläskfilé, hasselbackspotatis och olika såser.
Desserten hade jag valt så det vart créme brulée eftersom det är min favorit :)

Sen fick jag ett jättefint halsband

2 flaskor vin och några ljus.
Han är så pysslig och omtänksam så det finns inte.

Söndagen var det jobbdags igen och efter jobbet så åkte vi ut till H.E.M
(ett jättemysigt café ute i Endre)
Planen var att fika där med Jenna och Robert eftersom dom aldrig varit där och dessutom kommer dom att stänga till på obestämd tid i slutet av mars.

Men det var fler som tänkte som vi för det var fullt både uppe och nere så då åkte vi in till Norrgatt och fikade där istället.
Sen åkte vi hem och gjorde i ordning tacos, och sen däckade vi (läs jag) i soffan vilket resulterade i att jag inte kunna sova på natten.

Idag har jag oxå varit ledig så då mötte jag upp Sofie för lunch på isolabella!

Började med svampsoppa med tryffel till förrätt och sen gick vi lös på deras buffé som supergod!
Älskar deras mat!

Sen blev det en snabb sväng in på åhlens och köpa hårfärg till mig och hälsa på hennes gamla arbetskamrater innan det var dags för oss att åka hem så hon fick mata lilla Mila :)

Fick med oss massa prover som skall bli skoj att få prova!

Gjorde även ett litet fynd i lördags på Fb som jag fick levererat till jobbet i söndags.
En liten söt pall (som jag inte ens visste att jag behövde) ;)

Så den fick lite färg på sig, dock så vill jag skriva någon kort,enkelt text uppepå den så tips mottages gärna :)

Sen gjorde jag ett annat fynd när jag och R var ute i sommarstugan, nämligen den här väskan (som han hade verktyg i!!)

Så den räddade jag och skall tvätta upp för den vart jag kär i på en gång.
Syns inte på bilden men den är mörkblå med gulddetaljer :)
Kommer passa perfekt till helgen när vi skall upp till Sthlm och se på R's julklapp :)

Nu skall jag se vad jag kan hitta i kylen så jag kan laga lite middag :)

Kramar P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards