Alla inlägg den 13 april 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 april 2015 07:14




Det var en jobbhelg som precis passerade så det var en väldigt lugn helg.
På fredagen var jag ledig så jag var hemma och pysslade lite och hade tvättstugan på förmiddagen, solen sken så jag passade även på att ta vara på den :)

R kom hem runt kl 18 och då hade jag köpt pizzakit och bakat oss varsin Calzone :) inte lika fin som på pizzeria, men det dög till oss :)

Sen kröp vi upp i soffan o såg Let's Dance, åt jordgubbar och sen somnade jag (såklart) till Ack Värmland!

Lördagen bjöd på riktigt fint sommarväder :)
R åkte iväg tidigt och fixade till vårat altanbygge och själv så åkte jag iväg med Alexandra till follingbo trädgård!
Mycket fint där och är väl värt ett besök :)

Sen hem och njuta lite av solen och tända grillen innan det var dags för jobb på eftermiddagen.

Hemma höll dom på för fullt med altanen :)

Nu är den klar och det roliga är kvar, att köpa massa fina saker och pynta upp det så det blir mysigt där till sommaren :)


Söndagen var det upp tidigt och jobba, sen köra R till båten för en veckas jobb för hans del på fastlandet, alltid lika tråkigt med avsked vid båten även om jag vet att han kommer tillbaka snart igen :(

Sen var eftermiddagen ledig och då passade jag på att åka ut till Anders & Heléne på själsö och hälsa på :)

Blev en grillad stödkorv i väntan på chilin som puttrade på spisen. Och vilken god chilli, lagom stark serverad med gräddfil, guacamole och quasedillias! Hon kan hon Heléne   
Blev kvar till efter 8 sen var det full fart hem och lägga sig och försöka sova efter 2 koppar kaffe (som jag sällan dricker och definitivt inte så sent som jag drack dom) men John blund kom någongång efter kl 12!

Fick även en fin bild skickad till mig av en tjej som bott i våran lägenhet innan på vilka fina liljor som kommer blomma i trädgården i sommar :)
Var livrädd att vi hade byggt altanen över dom men som tur var klarade dom sig :)

Nu längtar jag verkligen till sommaren och värmen, slippa vinterjackan, och att ständigt frysa men tyvärr dröjer det väl ett tag till, för ännu har inte alla star-äur kommit och alla säger olika men jag räknar iaf till 7 så det är ett par st kvar :( (ni som inte vet vad star-äur är för någonting så kan ni kolla in Wikipedia här ) :)

Hoppas ni får en bra vecka och ta hand om er
Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards