Alla inlägg den 30 april 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 april 2015 11:20

Nu är den klar :)
Nu skall det städas av sen dags att bege sig till jobbet :)


Ett litet tips om man är sent ute med tårtan (som jag var idag) är att ta blomsprutan och fylla med med juice, (eller i mitt fall rabarbersaft från farmor) och fukta varje lager ordentligt så hinner den suga åt sig ordentligt tills det är dags att smaska i sig den :)

Kramar P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 30 april 2015 08:27

Idag skall våren sjungas in med pompa och ståt på dom flesta ställen runt om i landet om vädret tillåter!

Själv kommer jag jobba så någon brasa för vår del blir det inte, däremot blir det smörgåstårta och humorgalan efter jag kommit hem från jobbet :)

En riktigt tråkig bild men tyvärr alltför vanlig :(
Alla kottar har inte vaknat och ligger ännu och sover och när sen elden tänds så vaknar dom, blir rädda och vad gör dom när dom blir skrämda? Kurar ihop sig och trycker sig emot marken och brinner sakta upp! Så alla som kan tycker jag verkligen skall kolla en extra gång om man kan flytta högen med grenar och går inte det, kolla in ordentligt, lyft, kika in och se om man ser något tecken på liv!

Det gäller ju givetvis fler djur men främst är det kottarna som ännu sover!
Ingen kan göra allt men alla kan göra något <3

Sjukstugan håller i sig ännu, om än i mindre dos,
men jag proppar med massa vitaminer och försöker ta det lugnt och än så länge har vi inte fått nått samtal om att Orup kommer ställa in igen så det verkar blir en helg i Stockholm.

Igår hade vi Richards pappa och farmor här på besök!
R grillade burgare och friterade pommes så det blev riktigt lyckat :)
Blev massa prat och skratt tills ögonen gick i kors!

Fick även ett sånt fint blomarrangemang av dom :)

Häromdagen hade Cubus 40% på allt mellan kl 8-10 på morgonen så jag och Alexandra åkte dit och handlade på oss lite :)


Så det blev en ljus långklänning med lila blommor som antingen skall användas till midsommar eller ev till dopet som det trillade in en sån fin inbjudan till häromdagen <3

Sen även en mörkblå randig tröja fick följa med hem!
Även lite baskläder men dom är ju inte så roliga att fota :)


Tittade tillbaka i mitt fotoalbum i mobilen om jag hade någon bild från förra året på Valborg men dom bilderna var raderade, däremot så fanns den här lilla skogsödlan på bild som jag mötte på min morgonpromenad för ett år sen!
Minns att jag satt bredvid honom en ganska lång stund innan han smet iväg :)

Nej nu skall jag ta i håll med tårtan så den hinner dra åt sig (skulle gjort det redan igår men tiden bara sprang iväg)

Ha en fin Valborg och tänk en extra gång på kottarna om DU kan göra något! <3

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards