Alla inlägg den 22 april 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 22 april 2015 13:43

Vaknade upp med riktigt halsont i morse, helt tjock i halsen och inte alls ok :(
Men jag är ändå tacksam att det kommer nu och inte nästa helg när vi skall till Sthlm och (förhoppningvis se Orup om han inte ställer in igen...)

I lördags efter vår frukost så var det så fint väder så då bestämde vi oss att åka ner till glassmagasinet och premiära (lite sent men bättre sent än aldrig) :)
Såå många sorter att välja på så man blir tokig om man har beslutsångest (som jag har).

Det är Europas största glassbar och det är lite skoj att den ligger i Visby faktiskt :)

Jag tog 2 kulor, en med sockervadd och en med pina colada och dom fick klart godkänt :) sockervadden var kärlek vid första tugga ;)

Sen åkte vi runt lite grann och köpte en matta till altanen och en större grill (min lilla rosa klotgrill känns lite liten så den får vara en picknick grill i framtiden) :)

Sen åkte vi hem och R spolade av den gamla trätrallen med högtrycken och jag satt i solen och drack öl, bra arbetsfördelning helt klart ;)

Sen gick vi bort till Alexandra och Lasse och tog en öl med dom oxå i solen! Sen skulle dom äta och då gick vi hem och skulle lägga oss på sängen för och se film... Vi vaknade efter kl 20... Då var det full fart upp, laga till tacos sen äta och sjunka ner i soffan :)

På söndagen hade vi inte heller nått planerat, R skulle iväg på ett möte angående ett jobb annars var bladet tomt så när som på min massage på eftermiddagen :)

Så vi beslöt oss för att turista lite i Visby :)
Vi började med att fika på skafferiet på adelsgatan :)

Jag tog en skagenbaugette med varm mintchoklad, helt oslagbart :)
R tog skagenröra och bakad potatis och han var nöjd med den oxå :)

Sen gick vi ner till botaniskan för att kolla hur mycket det slagit ut där :)
Det är ännu ett tag kvar men det börjar verkligen att märkas en förändring :)

Sen gick vi förbi körsbärsträdet nedanför Kränku som stod i full blom!
Är lite rädd att när vi åker upp nästa helg till Sthlm att det är färdigblommat i kungsan :(

Sen var det full fart hem och få massage här i vibble, och jäklar vad hon gick lös på min rygg men det behövdes för jag är jättestel så jag skall fortsätta att gå till henne (när träningsvärken lagt sig).

Efter det så åkte vi iväg på en husvisning men den är inte aktuell insåg vi.
Sen åkte vi och handlade till kvällens middag som blev pasta carbornara framför Bingolotto :)

Ytterligare en lugn helg som har passerat och jag kan inte annat än att njuta av det :)

Nu är jag ledig i två dagar så jag skall snart ta mig i kragen och åka iväg och köpa penséer och lite planteringsjord och plantera i min zinkbalja vi sprang på i skogen för ett tag sen :)

Sen även boka bord på Amarillio tills ikv! Sjukt god mat där så det är väl värt ett besök :)

Nejj dags att slita sig ifrån solen var det ja... ;)

Kram på er!! <3

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards