Alla inlägg under juli 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 19 juli 2016 19:17

Godkväll på er!


W är helt frisk idag, tack och lov!
Han har ätit och druckit precis som vanligt och nu sover han gott efter sitt lilla kvällsbad! :)
Såå skönt att det gick över så fort för honom!
Han somnade halv åtta igårkväll och sov hela natten (förutom att han vaknade till en gång och började gråta när han slog huvudet i väggen) fram till kvart i sju imorse!

Vi åkte hem till lägenheten i morse för att tvätta, laga mat till W och packa ner lite mer kläder! :)

Jag passade även på att handla lite t-shirts till W och R som dem var i behov utav! :)

Mitt favorit läppglans fick även följa med hem, som jag verkligen kan rekommendera!
Det doftar ljuvligt, kladdar I N T E och sitter jättebra! :)

Jag åkte ner på stan nästan direkt när vi kom hem och träffade upp Jennifer för en lunch!
Vi åt buffé på Chingchong som har massor att välja på! :)

Glasvasen/karaffen fyndade jag till mig själv idag på åhlens!
Den hade kostat 329kr och nu var den nedsatt till 99kr!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 juli 2016 16:24

Hej!

Igår hade vi lite kalas för mig för att jag fyllt år!
Det var inget märkvärdigt för jag ville inte fira något större (sparar det till W's första årsdag istället)! :)

Vi fikade lite och umgicks över lite kakor och kaffe och jag fick fina presenter som jag visar upp lite senare! :)

På kvällen grillade vi hemma vid Robert och Jennifer och efter det så tog vi en tur med hennes pappas båt för att se om vi såg några sälar!

Det finns tydligen M A S S O R med säl på ett ställe men tyvärr, det blev såna vågor när vi kom ut från sundet så hennes pappa frågade om vi ville fortsätta men då sa jag faktiskt nej!
Så vi skulle ta det en annan gång istället men vi fick iaf en härlig båttur på över en timme! :)

Dem gick i land på Bungeör och Jennifers pappa hade en liten guidad tur för grabbarna medans vi satt kvar i båten med W som hade somnat! :)

När vi kom i land så gick vi upp till husvagnen och satte oss i förtältet och pratade och lyssnade på sjöhistorier innan vi rundade av kvällen! :)

Den här dagen däremot, den kunde ha börjat betydligt mycket bättre än vad den gjorde!

Jag åkte och köpte nybakade frukostfrallor på Café Maffen medans W åt gröt hemma!

Sen när han var färdig så plockade jag fram våran frukost och då kom det en kaskad spya från ingenstans!

Vi gav honom vatten och sen så fick han gå och vila!
Han somnade en kvart ungefär, då satte han sig upp från sängen och igen så kräktes han!
Det kom säkert 4-5 kaskadspyor från hans lilla kropp!

Stackarn blev såå medtagen och orkeslös!
Vi ringde sjukvårdsupplysningen direkt och fick rådet att ge honom vätskeersättning var femte minut på en tesked under en timmes tid och fick han inte behålla det så skulle vi återkomma direkt!

R störtade till Apoteket i slite och handlade två sorter medans jag tog en promenad med honom upp till mamma!

När R kom tillbaks så fick han det under en timmes tid och fick behålla allt, tack och lov!

Vi tog en promenad så han fick sova och när han sen vaknade så fick han en tallrik gröt och fick han leka litegrann innan hans kropp bad om mera sömn.
Nu har han sovit i över två timmar och vi låter honom sova så länge han behöver!

Vi köpte hem en ny grötsort häromdagen och vi vet inte om det är den som kanske var boven!
Så vi har gått tillbaka till den gamla igen!

Lilla skrutt, man känner sig SÅÅ hjälplös när dem blir sjuka och man vill bara ta över så dem får vara friska!
Nu har han klarat sig väldigt bra ändån ifrån sjukdomar (han var förkyld i julas) så vi är ändå tacksamma,för det finns dem som har det betydligt värre med sina små!

Nu väntar vi på att han skall sova klart, få lite gröt sen skall vi gå en liten promenad med honom!

Imorgon åker vi hem till lägenheten för att hämta mera mat till honom, ta med lite kläder och tvätta upp litegrann!
Onsdag så åker vi tillbaks ut hit igen! :)

Ha det så bra så hörs vi!

Kram från en orolig mamma!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 16 juli 2016 13:55

Hej på er!

Hoppas ni mår bra! :)
Vi vaknade vid halv sex men jag smet upp och gick ner till vattnet!
Så tyst och fridfullt det är så dags på dygnet! :)
En liten stund för mig själv och samla in ett ögonblick att ta med mig i höst! :)

När jag kom tillbaka så åt W lite ersättning sen somnade vi om allihop till kl åtta! :)

Då åkte R iväg och köpte färska frallor till frukosten sen tog jag och W en promenad förbi kupan och en kaffepaus vid min mormor!
R var kvar och klippte gräset! :)

Solen lyser med sin frånvaro men vi sitter i förtältet och myser lite med bubblor och musik så det går faktiskt ingen nöjd på oss! :)


Ikväll så skall vi grilla med pappa och farmor! :)

Hoppas ni får en fin kväll! :)

Avslutar med en bild på lilla W imorse, han har förstått att trappen går att resa sig upp för så nu blir det extra koll på honom när han härjar i förtältet! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 15 juli 2016 12:13

Vi sitter i bilen på påväg till slite,
W sover så jag passar på att kika in här! :)

Vi skall gå på en loppis, äta lunch och sen iväg för att kolla på en husvagn! :)
Det är absolut inget fel med våran husvagn men vi vill ha en lite mindre som R kan dra med våran bil! :)

Regnet öser ner och som väderrapporteringen säger så skall det fortsätta hela dagen! :)
Men det är mysigt att vara i husvagnen då! :)

W sov jättebra i natt och vaknade kl åtta i morse trots att det lät som att någon kastade sten på taket till husvagnen!

Vi kikade på Lotta på Bråkmakargatan och myste i sängen till kl tio! :)

Annars så har vi ingen plan för kvällen, R är jättesugen på lösgodis så det skall vi köpa hem! :)

Vill bara önska er en fin fredag så hörs vi såklart under helgen!

Avslutar med en bild på W som satt och kikade ut på regnet strax innan frukost! :)


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 juli 2016 11:15

Hej!

Idag lyser solen från en blå himmel och vi skall åka ut till husvagnen under dagen! :)

Igår började jag dagen med att besöka cityspa för min behandling jag bokade tidigare i veckan!
Vardagslyx när det är som bäst! :)

När jag var klar så hämtade jag upp R och W som hade tagit en riktig långpromenad ut till hans föräldrar i stugan! :)

Vi åkte ut i skogen och plockade blåbär och fick med oss massor med stora, fina bär hem! :)
Vi skall ut en gång till och plocka lite för det är så smidigt och ha i frysen, perfekt i vinter om vi blir sugna på paj! :)

Fanns H U R mycket som helst! :)

När vi kom hem så kom R's föräldrar hit och så gick vi upp till pizzerian och åt mat och drack lite vin! :)
Det var jättemysigt och vi kunde sitta ute och njuta av sommarkvällen!

När vi skildes åt så gick vi hem och började att packa och så fick W följa med ut och mata kotten! :)

Han satt och pratade med den, och konstigt nog vart den inte rädd! :)

Grannarnas katter var också nyfikna! :)

Det kom en till kotte men den var lite skyggare! :)

När W somnat efter massa bus så fortsatte packningen och vi drack lite öl och lyssnade på musik! :)

Ni vet när man pratar om allt mellan himmel och jord och man liksom inte vill att natten skall bli morgon!

Men när vi hört tidningsbilen och det började ljusna alltför mycket så var det dags att försöka somna! (Man är ju inte tjugo längre)! ;)

W var superduktig och sov till nästan nio så vi fick en ordentlig sovmorgon! :)

Nu väntar en dusch och sen gå igenom packningen igen, lite lunch sen rullar vi mot Fårösund! :)

Ha en fin dag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 12 juli 2016 22:09

W har verkligen supersvårt att komma till ro och somna i klok tid nu på kvällarna.
Han kämpar in i det längsta med A L L T för att hålla sig sysselsatt!

Han somnade strax efter kl 18 och sov ungefär en timme och sen har det varit full fart fram tills nu när han somnade i min famn!

Det är absolut hans lilla fas han är mitt uppe i men jag tror även att det är värmen som gör att han har svårt att komma till ro!

Idag så åt vi lunch med R's föräldrar i Visby sen åkte vi ut till deras stuga och fikade innan vi åkte hem!
R satte igång projekt förråd (igen!) så vi kan få plats med ytterligare lite mer saker där inne!

Sen lagade jag tre olika maträtter till W och frös in så vi bara kan ta med det ut till Fårösund på torsdag!

Vi har även tvättat upp all tvätt och R har klippt gräset! :)
Nu kikar jag på Allsången innan det är dags för en dusch och sen sova! :)

Imorgon är det en ny dag som börjar med ett besök på city spa för min del, sen hämtar jag upp R och W så åker vi och plockar blåbär!

Vi skall även ut och äta med R's föräldrar och sen packa väskorna inför en lite längre vistelse i husvagnen! :)

Nu längtar jag verkligen ut dit, mysa omkring utan måsten!
Lugnet vid havet och bara ta dagarna som dem kommer! :)

Jag hoppas att ni har haft en fin dag!

Har han ens varit så liten?!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 12 juli 2016 07:15

Godmorgon!

Jag ligger ännu kvar i sängen och lyssnar på Gotlandsradion!
Blåsten viner utanför och dem har sagt på nyhetsuppdateringen att det kommer bli en blåsig dag men uppehåll! :)

Gårdagen började med att Mikaela och Alva kom in hit till oss för att ta bort en stor spindel ifrån en utav blommorna i köket!

Jag skulle ställa ned en av mina murgrönor i ett vattenbad, och precis när jag skulle lyfta den så kryper en stor (brun!) spindel ner från ett av bladen!

Panik uppstod så jag och W fick "fly" från köket och hoppas att den stannade kvar i blomman, vilket den gjorde så hon kunde ta bort den!
Kanske därav det dåliga vädret idag! ;)

Vi packade in oss i bilarna och åkte till väskinde på loppis! :)
Jag fyndade ett grått duschdraperi och två små virkade dukar för 15kr/st!
Tänker ha dem som glasunderlägg, men i efterhand kan jag tycka att det var rätt dyrt?!
Men virkade dukar kanske kostar så mycket!?

Brevid loppisen fanns även en delikatessbutik som var jättefin!
Dem hade massor med fina delikatesser med bla marmelad, honung och dressingar! :)

Vi fick smaka på ramslöksvinegrette som var supergod (tips!)!

Så fint undanför med blommorna!

Jag köpte med mig en burk honung hem som var smaksatt med smultron! :)
Den var J Ä T T E G O D! :)

Vi åt lunch nere vid Lummelunda innan vi åkte hem hit och fikade och barnen fick busa! :)

Mikaela är så duktig på att ta kort och hon fångade dem på så fina kort! :)

Jag fick även jättefina blommor utav henne och Alva!! :)
Det är så lyxigt att få ha färska blommor hemma! :)

På kvällen åt vi tacos och rensade ur förrådet här inne, hällde ut massa olika spritsorter som vi ändå aldrig kommer dricka upp och som står och tar onödig plats!

Jag gick och la mig rätt tidigt för W hade svårt att komma till ro igårkväll!

Nu har den allra minsta familjemedlemmen börjat sträcka på sig så jag skall ta och pussa honom godmorgon sen är det dags att välkomna denna tisdag! :)

Ha en jättefin dag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 juli 2016 08:41

Godmorgon från ett regnigt Gotland!

Vi hade en trevlig kväll igår! :)
Jennifer, Robert och Klara hängde med oss på kvällen! :)

Maten var helt ok, förutom vissa små detaljer som var lite tråkiga!
Jag beställde tex rödbetor med getost och getosten kom in kall (jag hade förväntat mig den gratinerad), R beställde miniburgare och det var endast ost och pyttelite sallad, ingen dressing eller sås så det vart väldigt torrt!

Vissa av rätterna (jag hade knappat in dem under dagen) var slut när vi kom men sånt händer och det får man räkna med! :)
Men överlag, Ja det är värt ett besök! :)

Vi tog sen en sväng på hamnen och åt glass och kikade på båtarna! :)

Jennifer upptäckte en stor padda som någon hade kastat i hamnen och låg och flöt, den var redan död annars hade jag räddat den!

Sen åkte vi hem och såg på lite tv innan sängen kallade! :)

Idag skall R ut och hjälpa sina föräldrar i stugan och jag, Mikaela och ungarna skall iväg på en loppis sen äta lunch någonstans! :)

Avslutar med bilder på oss innan vi åkte in till Visby igår! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards