Alla inlägg under juli 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 10 juli 2016 14:21

Hej på er!

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min 33-åriga födelsedag! :)

Trots att jag inte valt att ha något kalas idag så blev det ändå ett litet spontankalas på förmiddagen! :)
Det var riktigt trevligt (fast gästerna fick vara utan tårta och mumsa på Wienerbröd istället)!

R's mamma, pappa och farmor kom och så kom pappa och Eva förbi! :)
Fick så fina blommor och pengar! :)

Utav R och W fick jag ett presentkort på City spa imorse som jag redan har bokat in tid på!

Ansiktsmassage med bryn och fransfärgning skall jag unna mig på onsdag! :)
Lite utav presentkortet sparar jag så jag kan unna mig någonting i höst igen! :)

Nu skall vi strax äta en lite lunch och sen bara mysa tills det är dags att göra sig iordning för kvällen när vi skall gå ut och äta på Pinchos! :)

Gårdagen så var vi bara hemma och slappade.
W badade i poolen, jag passade på att sola och pappa var förbi en sväng! :)
Mot kvällen gick vi upp till pizzerian och åt lite för ingen av oss var sugna på att laga mat!

På hemvägen upptäckte R en skallra på en grindstolpe, och vem tror ni den tillhörde?! :)

Jag tycker verkligen att man borde se att han tappar sina saker (hela tiden) för när man går med vagnen så är det ju honom man pratar och busar med, men på nått sätt så lyckas dem ändå att smita!

Återigen, väldigt tacksam för ärliga folk! :)

Vi gick hem och åt upp räkorna jag köpte med ifrån Sysne innan vi gick till några vänner och spelade kubb! :)
Riktigt mysigt! :)

På hemvägen skulle vi ha gått och sett på ett ölbryggeri men jag fick gå hem med W för han var såå ledsen och övertrött och bara grät! :(
Men R gick med och provsmakade lite olika ölsorter! :)


Nej, nu är det dags för lunch!

Ha en fin söndag! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 juli 2016 14:15


Dem nya gardinerna är nog bara en tidsfråga innan dem sett sina sista dagar!  
 


Kram P!


Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 juli 2016 09:06

Godmorgon på er!

Vilken dag jag och W hade igår!
En riktig mysig sommardag! :)

Efter frukosten så packade vi oss in i bilen och åkte mot Östergarnslandet!

Det är såå fint där ute, så det är ett tips om ni inte har något att göra någon dag!
Massor med loppisskyltar, caféer och naturen! :)

När vi kom fram till Sysne fiskebod så köpte vi räkor!
Tanken var att vi skulle sitta nere vid vattnet och äta lunch men det var för vindigt för min del så räkorna fick följa med hem istället! :)


När vi åkt omkring ett tag så stannade vi till vid en mysig butik som sålde barnleksaker.

Ett pussel fick följa med hem!

Det är fyra pyssel i denna låda vilket jag tyckte var lite roligt! :)

När vi kom hem så åt jag lite lunch, busade med W tills vi skulle gå upp på pizzerian och äta med tillsammans med Alexandra, Lasse och Anton! :)

När vi ätit klart så gick vi hem hit och satte oss på baksidan och drack litegrann och pratade om allt mellan himmel och jord innan det var dags för dem att gå hem! :)

W somnade i min famn under filten!

En riktigt mysig sommarkväll! :)
Hoppas sommaren bjuder på fler såna kvällar! :)

Imorse när jag och W åt frukost så gjorde jag en upptäckt!
Någon har återigen knyckt vårat värmeljus på baksidan! :)
Men nu vet jag ju tack vare massa tips att det antagligen är skator eller kajor som är tjuvarna! :)

Jag har precis tagit en dusch och skall göra mig iordning sen får jag se vad vi hittar på! :)

R kom hem sent i natt och ligger ännu och sover så jag får se vad han orkar göra idag! ;)

Ha en fin dag!

Kram P!

Hm!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 juli 2016 20:30


Lite mera saker som var fint inne hos hm var dessa tyckte jag!

     


Kuddarna hittar ni här och här.


Ljuset här.


Vasen här.


Påslakanet här.


Brickan här!


Spegeln här.






Kram P!

Hm!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 juli 2016 13:57


Igårkväll kikade jag runt på hm's sida gör att kika på lite nytt till W som ev skall få flytta in i hans höstgarderob. 


Han kommer inte att få mera sommarkläder för det han har klarar han sig gott och väl på, men till hösten så är det nog dags att gå igenom hans kläder igen för att plocka bort det som blivit urväxt! :)


  



Tröjorna hittar ni här och här.


Byxorna här.


Pyjamasrna finns här!



Kram P!



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 juli 2016 08:06

Godmorgon på er!

Jag ligger här i sängen brevid W och lyssnar på små, små andetag!

Ja, han har legat i våran säng i natt (visst började den nya vanan bra?) ;)
för han hade svårt att komma till ro igårkväll, så då fick han komma upp och sitta med oss och se tv och få lite kvällsfika! :)
När vi sen gick och la oss så la R ner honom i våran säng där han somnade han på mindre än två minuter! :)

Idag är det R's sista arbetsdag sen väntar fyra långa veckors ledighet som han är väl värd!! :)
Han skall fira in semestern ikväll med några kompisar, grilla och dricka öl! :)

Jag och W planerar en trip till Sysne för att bla köpa lite räkor och spana in östergarnslandet idag som är väldigt fint! :)
Kanske besöka någon liten loppis längs med vägen! :)
Jag gillar att turista på Gotland för det finns så mycket som är värt att besöka! :)

Häromdagen så skymtade jag tand nummer fyra i övre tandraden! :)
Herregud så fort det går för dem att ploppa upp! :)

Vill önska er en fin fredag och hoppas ni får en fin helg!

Avslutar med en bild på detta fina fiskeläger längs med stenkusten! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 juli 2016 17:58

Hej på er!

Inatt har W sovit hela natten i sin säng! :)
Han vaknade till en gång men inte så att han började gråta så då fick han ligga kvar och han somnade om på direkten! :)

Hoppas det går lika bra i natt så vi kanske får in en ny vana!
Men jag kommer att sakna honom i våran säng för det är SÅÅ mysigt att ligga brevid honom och höra honom andas nära! :)

När vi ätit frukost så drog vi iväg på en pw på södra hällarna! :)
Det är så fint där och man blir lätt hemmablind! :)

Tänk att jag stod vid ett vägskäl för nått år sen och övervägde att flytta ifrån detta?!
Tur att jag valde att stanna kvar på denna älskade ö!
En gång öbo, alltid öbo säger dem ju! ;)

Lunchen packade vi faktiskt ner i picknickkorgen och åt i kuse änge idag! :)

Ett mysigt litet änge ca 5 min härifrån!
Man får passa på när det bjuds på fina dagar, dessutom är det lite godare att äta utomhus!

Det kostar ingenting och blir ett mysigt minne i höst! :)

En liten hand som var snabb till kakorna! ;)

Efter lunchen tog vi en liten vila innan vi begav oss hem! :)

Pysslade lite här hemma och lagade mat!:)

Jag vann en tävling (igen!!) på instagram och denna gång var det en superfin drömfångare som kom på posten idag!
Den skall få pryda W's rum! :)

Nu är R ute och röjer i förrådet och W kikar på Babblarna innan det är dags för kvällsgröt och sen sova! :)

Häromdagen fick vi hem fåtöljerna som vi beställde samtidigt som vi köpte soffan! :)

Dem var supersköna och det kommer nog spenderas en hel del timmar i dem! :)

Avslutar med en bild på vårat kvällsfika igårkväll!
Det blev lakritspannacotta med lite frukt! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 juli 2016 10:00

Detta tips hittade jag inne på Sköna hem!

Jag tyckte det var ett bra tips som skall prövas vid tillfälle! :)


Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards