Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 mars 2015 18:35

Nyduschad och uppkrupen i soffan framför vardagspuls, Farao Groth är ju med på fredagar och han är ju en stor favorit :)

Vaknade upp tidigt i Fårösund idag hemma vid mamma så vi åt frukost, och solen lyste in med klarblå himmel men när man väl klev ut så var det jätteblåsigt och kallt :(

Efter det åkte jag förbi min mormor vid tio och fikade och pratade en lång stund.
Sen åkte jag och min moster upp i skogen för jag ville se på paddorna som är mitt i parkingsleken just nu.

Jag brinner ju för paddor och har alltid gjort och vill ju hjälpa dom så gott det går (precis som med igelkottar).
Varje år så är det lika fascinerande att se dom para sig, lägga sina långa pärlband med ägg, sen se dom utvecklas från ett litet yngel till en fullvuxen padda :)
Underbart :)

Och jag är även väldigt försiktigt när jag kör bil på sommaren (särskilt kväll/nattetid) att jag stannar (om det nu inte blir någon trafikfara) och lyfter in dom ifrån vägen så dom inte skall bli överkörda, för såna stora paddor som sitter på vägen är oftast många år gamla!

Sen blev det full fart hem till mitt <3 och prova hans födelsedagspresent (som var en fritös) och tyvärr var den uppskattad så nu blir det nog en framtid med väääldigt mycket friterat ;)

Blev fish 'n chips som första rätt tillsammans med vinäger och majonnäs som jag blandade upp med finriven lime, lite saft och s&p :)

Nu skall jag fortsätta se på vardagspuls, hoppas ni får en mysig helg! :)
Själv har jag 2 dagars jobb framför mig, men nästa helg är jag ledig och den skall vi spendera i Nyköping <3

Kramar P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards