Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 juli 2015 19:10

Mat som rubriken lyder måste man ju ha i sig varje dag och särskilt jag nu med en liten groda i magen att tänka på oxå.


Måste bli bättre på att få i mig järn så idag blev det broccoli & ädelostpasta.


Vet att en del undviker att äta vissa ostar när dom är gravida oavsett om dom är upphettade eller kalla. men jag är faktiskt inte en av dom.

Jag vräker absolut inte i mig ost nu som jag gjorde innan men visst jag har ätit brie i små mängder några gånger.

Och då väljer jag den pastöriserade varianten med tanke på listeria.



Även ädelost skall man undvika står det här men det går bra att äta den upphettad som jag gjorde idag :)


Basilika köper jag ekologiskt och planterar om i kruka när jag kommer hem, på så vis så håller den sig mycket längre om ni som jag älskar basilika, tips!    

Sen blev det även en tomat & mozzarellasallad på just nu mina finaste tallrikar jag äger 

Är helt såld på blåvitt porslin för tillfället och berättade det för min mormor och då fick jag hennes assietter.  


Efter jobbet var jag förbi Åhléns och köpte nytt shampoo & balsam och hårfärg. 

Har låtit håret vila i 2 månader nu från färgning (färgar visserligen bara utväxen men ändå).

Håret slits så mycket ändå på sommaren så det behöver semester ibland oxå :)

 


Jag jagar ständigt det perfekta shampoot & balsamet och idag fick det här följa med hem.

Aldrig provat men tydligen skulle håret bli luftigt och lätt och dessutom luktade det godis så det är väl värt att testas!


Sitter just nu och kollar på höstens kollektion på Åhléns och jissus vad mycket fint dom har till hösten!


  

Dom här handdukarna hade gärna fått flytta in hos oss, så fin färg.


 


Vi har ett jättestort vinställ som står på golvet som vi fått av R's föräldrar men det här var ju så himla fint. Ni hittar det här.


Kuddar är ju en supersnabb lösning på förvandling hemma till hösten om man har lite pengar och vill prioritera nånting nytt :)


Den här tyckte jag var jättefin 

 



Det här blev ett väldigt blandat inlägg med både mat/shopping och inredningstips :)


Nu skall jag släppa datorn och se på Allsång på skansen innan det är dags att dejta kudden. 

Börjar halv 7 imorgonbitti så det blir tidigt i säng  


Kram P



Mat

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards