Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Sista semesterdagen idag...

3 veckor har passerat förbi blixsnabbt, varav 2 veckor i princip regnade bort.

Hur kan det vara att det semestern går så fort?!

Tog en ordentlig sovmorgon imorse (till halv 9 iaf) för det kände jag att jag var värd.

Han väckte mig redan vid 5 med sina sparkar (eller om det var värmen jag vaknade av, vet faktiskt inte så noga) ;)
Men sen så satte jag på Alex & Sigges podcast och somnade om igen!

Sen åt vi frukost ute i skuggan!

Kändes precis som att man var utomlands <3
Kan inte låta bli att längta dit trots att vädret är underbart här hemma i Sverige just nu!

Sen tog vi en sväng till stranden.

Låg i vassen och tryckte för det blev ju ingen träning inför beachen iår heller ;)

3 gånger var jag i och badade och temperaturen låg på 24gr på den västra sidan av ön.
Passar på att simma rätt mycket när jag ändå ligger i vattnet för att träna ryggen litegrann :)
Tyvärr så verkar algblomningen smyga sig på lite smått :(

Igårkväll så var vi ute och åt på Själsö bageriet tillsammans med Anders & Heléne.
Och det kan jag varmt rekommendera, vilken god mat och det fanns mycket att välja på ( även för en kräsen som jag) ;)

Ett riktigt bra mattips om ni har vägarna förbi där på kvällen :)

Sån fin utsikt när solen går ner får man även på köpet :)

Vi tog in vårkyckling och kungsräkor, och det var en riktig fullträff :)

Fick in massor med smörstekt levainbröd oxå och det gick verkligen inte att sluta äta tillsammans med chilimajon :)

Till efterrätt var jag så mätt så vi delade på en paj sen slank det även med en liten godisskål (vilket var en rolig grej på dessertmenyn).

En god och lyckad kväll med dom bästa <3

Nu är det dags slita sig från solen och gå till tvättstugan igen, Hej hej vardagsrutiner!

Kram P

 
 
Ingen bild

(Ny) läsare

5 juli 2015 17:41

Nu är vi ju inte så nya läsare längre men vi bara fortsätter älska din blogg. Den är så fin och läsvärd för att inte tala om alla fina bilder!
Söta bilder på "kottar" och små paddor, fina gotlandsmiljöer plus det där du har i magen (som sparkar ibland). Superduper!
Ps. Himla smart det där med en liten godisskål på dessertmenyn. Värt att prova helt klart! Ds.

Pamela Falkenborg Enderberg

5 juli 2015 19:14

Taack så himla mycket för dina fina ord :)
Det värmer jättemycket ska du veta :)
Hoppas dom har öppet på kvällarna när ni kommer ner till ön oxå!
Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards