Direktlänk till inlägg 21 juli 2015

Helgen som passerade

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 21 juli 2015 19:54

Bestod av jobb båda dagarna.


Efter att jag jobbat klart på lördagen så fixade vi ihop lite nachos och gick bort till Lasse och Alexandra och grillade.

 

Pröva att grilla nachos för det är smidigt och jättegott! :)


Vi smet hem runt 23 eftersom att min klocka skulle ringa halv 6 dagen därpå.


Skulle egentligen varit ledig på söndagen men så hade min chef dragit på sig både lunginflammation och halsfluss så då hoppade jag in och tog hans pass på söndagen.

Cash is King ;)


Slöt kl 15 så då tog vi med oss svärisarna ut till Ljugarn och åt mat på Bruna Dörren.


Dom åt varsin stor nötburgare som såg riktigt god ut, och jag tog en vegetarisk pizza med rödbetor, valnötter och gorgonzola     på, Låter tokigt men den var jättegod!

Och riktigt kul med lite andra pålägg på den vegetariska pizzan än vad det brukar vara! 

Stort plus!


Sen skulle vi ha spelat minigolf men vädret var så ruggigt så vi hoppade över det och tar det en annan kväll på Kneippbyn!

Så vi åkte hem och dukade fram lite kvällsfika och la oss och myste i soffan   

 


Igår så var det oxå jobb, sen klipptes det lite gräs här hemma och efter det så sjönk vi ner i soffan igen och såg en riktigt bra film som jag verkligen kan rekommendera och den heter The Longest Ride.

 

Tappade räkningen på hur många gånger jag börajde gråta!



Idag har jag averkat ytterligare ett arbetspass sen blev jag upphämtad på jobbet för det regnade och så lagade vi lax i ugnen med färskpotatis och en kall sås  på örter från den egna pallkragen  


Efter det så åkte vi ut till svärisarna, sköt lite luftgevär och sen åkte vi iväg och jagade smultron och hittade riktigt mycket allihop :)

Hade velat hittat trattisar oxå men dom var sällsyntra dessvätrre :(



Så nu blir det lite kvällsfika och sen sängen så man är pigg imorgon för då har jag äntligen en ledig dag att se fram emot som är fullspäckad med roliga saker    Kram P



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards