Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

V27

Idag har vi gått in i v27.

Det går verklgen galet fort (skriver jag nästan varje vecka känns det som). 

 

Lilla skrutt, som inte är så liten längre! 

Ca 34 cm, inte konstigt att jag känner honom genom hela magen ibland.

Just nu är han väldigt lugn, och sansad men runt kl 22 så brukar han komma igång :)


Om mig som mamma står det att att jag är i slutet av andra trimestern och man skall ansöka om graviditetspenning om man har ett tungt jobb vilket jag har och redan har ansökt om.

Väntar bara på att få ett svar och går det igenom så får jag smita hem 29 augusti, helt galet! 


Sen står det även att det är nu mamman brukar må som allra bäst och man skall hitta på roliga saker tillsammans, och det försöker vi att göra :)

(hoppas kunna planera in en Ullareds resa till i höst och handla massa babysaker).

Blev inte så mycket sist vi var där, för då hade vi knappt greppat att jag var gravid men nu så :)


I min andra app jag har (Liebros) så står det även att barnet nu öppnar och stänger sina ögon och 

även tittar åt båda hållen   


Foten är 4cm och det lilla låret är 5 cm och huvudet mäter 7 cm (lagom stl att föda ut tycker jag) ;) men han får minsann stanna inne ett bra tag till :)


Nu halveras även mängden fostervatten så det är lättare och se om det är en liten hand eller fot som sparkar.

Tyvärr har vi inte fått sett det ännu men det hinner vi nog göra så det är jag inte orolig över   


           

Har även tagit mig i kragen och börjat läsa Föda utan rädsla, eftersom jag är väldigt rädd 

för just förlossningen men samtidigt ju närmare målet vi kommer desto lugnare blir jag.


Så jag antar att kroppen börjar att förbereda sig mentalt för vad som komma skall och jag hänger på. Men att läsa igenom boken skadar absolut inte!

 



Nu skall jag ta och krypa ner i badet och läsa några kapitel i boken och bara ha lite egentid :)

R är ute vid Anders på Själsö och har grillkväll och dricker öl.


 

Ha en fin helg!


Kram P




 
 
Ingen bild

Patricia

24 juli 2015 22:36

Jaaa o ju längre du går o ju tyngre de blir så längtar man tillslut bara till förlossningen så när det väl är dags kommer du bara vara ännu gladare !😃 o tänk med att det går över , det är en sån kort tid det är o när du väl är där kommer det gå så fort och vara över innan du ens hinner blinka :)

Pamela Falkenborg Enderberg

25 juli 2015 05:37

Hoppas verkligen du har rätt att det går fort väl där inne!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards