Alla inlägg den 25 januari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 januari 2017 20:26

Hej på er!

Det blev en bra natt med mycket sömn så jag vaknade vid halv 6 och kände mig utvilad.
W vaknade vid halv 8 och jag hade precis gått upp och börjat att tända upp i lägenheten så hörde jag hur han "mornade" sig och vips så hade han tagit sig ned från sängen och var påväg upp =)

Vi åt frukost, sen lagade jag iordning lite fisk till honom med potatis & morotsmos som han skulle få till lunch.
Därefter så åkte vi till öppna förskolan och hängde där till kl 12.

När vi kom hem fick han sova middag och under tiden förberedde jag lite mellis till oss.
Han sov dock till kvart i 4(!!) så han fick äta lite utav frukten medan jag lagade mat och smoothien fick han till kvällsfikat.
Jaja, så är det när man skall göra sig till ;)

Han sov halva tiden i sängen och halva på mig i soffan =)

När jag sen började med maten och fixade lite i lägenheten och kom tillbaks till vardagsrummet så hade han tagit sig upp i soffan och satt och såg på tv =)


Efter maten fick han bada och sen började "projekt läggning".

En process R tar på kvällen eftersom det bara är pappa som gäller då.


Han är inne i någon fas nu när han vaknar upp ungefär 1 timme efter vi lagt honom i sitt rum.

Sen vägrar han att somna om i sin säng utan får då komma upp till

till oss i soffan och vara med tills vi går och lägger oss! 


Jag vill inte att han skall förknippa sin säng med panik och att vi skall pracka ned honom i sängen igen när han verkligen inte vill somna om i den utan då tar vi denhär fasen nu och vi vet ju båda att den går över =)

Alla gör olika och har olika metoder och det är ju det som är toppen. Att man då kan ta något tips här och där och sätta ihop som egen variant utav läggning och göra det som passar just sin familj bäst!


Hoppas att ni har en fin kväll.


Kram P  








bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards