Alla inlägg under juli 2015

3 veckor har passerat förbi blixsnabbt, varav 2 veckor i princip regnade bort.

Hur kan det vara att det semestern går så fort?!

Tog en ordentlig sovmorgon imorse (till halv 9 iaf) för det kände jag att jag var värd.

Han väckte mig redan vid 5 med sina sparkar (eller om det var värmen jag vaknade av, vet faktiskt inte så noga) ;)
Men sen så satte jag på Alex & Sigges podcast och somnade om igen!

Sen åt vi frukost ute i skuggan!

Kändes precis som att man var utomlands <3
Kan inte låta bli att längta dit trots att vädret är underbart här hemma i Sverige just nu!

Sen tog vi en sväng till stranden.

Låg i vassen och tryckte för det blev ju ingen träning inför beachen iår heller ;)

3 gånger var jag i och badade och temperaturen låg på 24gr på den västra sidan av ön.
Passar på att simma rätt mycket när jag ändå ligger i vattnet för att träna ryggen litegrann :)
Tyvärr så verkar algblomningen smyga sig på lite smått :(

Igårkväll så var vi ute och åt på Själsö bageriet tillsammans med Anders & Heléne.
Och det kan jag varmt rekommendera, vilken god mat och det fanns mycket att välja på ( även för en kräsen som jag) ;)

Ett riktigt bra mattips om ni har vägarna förbi där på kvällen :)

Sån fin utsikt när solen går ner får man även på köpet :)

Vi tog in vårkyckling och kungsräkor, och det var en riktig fullträff :)

Fick in massor med smörstekt levainbröd oxå och det gick verkligen inte att sluta äta tillsammans med chilimajon :)

Till efterrätt var jag så mätt så vi delade på en paj sen slank det även med en liten godisskål (vilket var en rolig grej på dessertmenyn).

En god och lyckad kväll med dom bästa <3

Nu är det dags slita sig från solen och gå till tvättstugan igen, Hej hej vardagsrutiner!

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 3 juli 2015 22:00

Sitter och slötittar lite på tv:n och känner hur han sparkar där inuti mig.
Idag går vi alltså in i V24, och han bara växer och växer!

I en annan gravidapp jag har så står det att han nu även kan känna skillnad på upp och ner för att nu är innerörat som styr balansen fullt utvecklat.

Sen står det att han även gillar att röra på sig (och det har jag nog märkt) och ännu finns det gott om plats :)

Om mig som mamma står det att jag skall röra på mig, gärna vattengymnastik!

Sen är det viktigt att smörja in magen för den kan ha en tendens till att börja klia.

Jag har smört in magen sen ungefär 3:de månaden så jag känner inte att den kliar någonting :)

Sen är jag väldigt noga med att alltid smörja in mig efter att jag duschat.

Och i duschen använder jag alltid babyolja och har gjort sen jag var ungefär 19 så min hud är väldigt len och har alltid fått mycket fukt.

Livliga drömmar kan oxå förekomma står det, och det var just vad jag vaknade av i "nättras och det var inte alls trevligt. :(
(för er som inte vet vad "nättras" betyder så är det natten till idag) :)


Annars då?! :)

Efter min stranddag så åkte vi och handlade lite plock som vi sen satte oss ute i solen och smaskade i oss utav!





Sen blev R badsugen så då åkte vi nertill Fridhem så han fick doppa sig :)

Men då blev även jag badsugen men hade inga badkläder med mig så då åkte vi hem och hämtade mina sen åkte vi ut till Toftagropen och där var det riktigt varmt :)

Hela stranden var fylld med dessa gullungar så vi hade jättesvårt att ta oss till o från vattnet men det skedde inga olyckor vad vi såg! :)

Nu skall vi ta och gå och lägga oss, en tidig dag väntar oss imorgon!
Kl 7 skall vi åka till Fårösund för R skall hjälpa min mamma och hennes man att måla huset!

Godnattkramar P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 3 juli 2015 12:50

Sommaren verkar ha kommit för och stanna   
Igår fick kroppen vila från stranden så det blev en tur på stan istället :)

Fick med några. reafynd hem bla den här kudden från Åhléns som gjorde sig bra i hammocken :)

  Det blev en  sväng på barnavdelningen oxå,

30kr för dessa så det var riktiga fynd :)

Även dem från Åhléns.

Ljus och trosor fick oxå följa med hem.
Dom här trosorna från Cubus kan jag verkligen rekommendera om man inte vill köpa äkta Hanky Panky :)
Oftast så har dom ta 3 betala för 2 på sina trosor oxå!


Sen blev det en sväng till kupan oxå, och gjorde några klädfynd även därl :)

 

20kr för båda byxorna och bodyn!
Bodyn var riktigt rolig faktiskt
Sen möblerade jag om lite på skänken i köket efter ljusstakarna torkat :)

Före:

Efter:

Blev nöjd med det hur stilrent det faktiskt blev :)

Hade mina kottar på besök igår kväll som jag måste visa upp   

 

Så söta när dom dricker tillsammans!
Älskade djur <3


Om någon är nyfiken på vad jag har i min kylbag så är detta vad som oftast får åka med till stranden.


Äggmackor är ett måste men igårkväll blev jag så sugen på tonfiskröra så det svängde jag ihop och så fick det stå till sig över natten :)



  Har satt på mig tatueringar oxå, fint när man börjar bli brun :)
Dessa fick jag i glossyboxen.

 


Nu skall jag snart ta med Maria ut på ett dopp till, ville bara kika in och säga hej och önska er en trevlig helg!

Kram P

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 1 juli 2015 18:06

Igår och idag har vädret verkligen varit med mig, kanske nån där uppe som tycker att jag haft min dos av dåligt väder och förtjänar sol, bad och värme den sista tiden på semestern :)

Igår så var jag, Maria och Camilla och hennes son runt på lite loppisar i Visby :)
Blev ett par ljusstakar som just nu står ute och är nysprayade i kopparfärg :)

Sen åkte vi ner en sväng på hamnen och kikade på allt folk och strosade omkring.

Är lite folk i rörelse den här veckan :)

Efter det så åkte vi hem, vilade lite sen åkte jag och R på lite ärenden och avslutade med Pizza nere på Isolabellas by the sea nere vid snäck :)
Riktigt god pizza som rekommenderas varmt om man inte vill ha en flottig "vanlig" pizza.
Tips, tips!

Man sitter riktigt nära havet och äter :)

Sen gjorde jag en omgång flädersaft till.

Idag har jag spenderat hela dagen på stranden, riktigt skönt och välbehövligt :)
Råkade somna i solen oxå så ryggen är riktigt röd :)

Nu väntar jag hem R så skall vi äta mat. Och det blir bara Sill, färskpotatis, ägg och gräddfil till middag.

Bortskämd man blir när man kan gå ut i trädgården och plocka sin egen dill :)

Sen blir det en sväng på hamnen och se om vi ser några kändisar för det är ju några stycken nere just nu :)

Anna Sahlin låg brevid oss på stranden idag i Åminne med sin familj :)

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards