Alla inlägg den 11 januari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 januari 2016 20:11

Idag så tog jag med vår lilla groda till min mammagrupp som jag blivit tilldelad på BVC! :)
W sov så gott här hemma innan vi skulle åka iväg så jag var tvungen att väcka honom, vilket gjorde att han inte var jätteglad när vi kom dit!
Men efter att han fick lite mat så somnade han i min famn.

Vi var fem st mammor som kom dit idag, vi skulle varit tio men dem andra hade fått förhinder!

Det var skönt att starta i en liten grupp när man skulle sitta och prata inför allihop kände jag!

Vi fick berätta om våran graviditet, förlossning och vem man var mm!
Det var kul att få höra hur andra upplevt sina graviditeter och första tid! :)
Det tog ungefär en timme och om två veckor skall vi träffas igen! :)

På hemvägen åkte jag införbi jobbet och satt i fikarummet och pratade med Andreas och Gabriella en stund innan det var dags att åka hem och laga mat!

Vi åt stuvad vitkål med kokt potatis och korv/bacon.
Jag stekte vitkålen med sirap som man gör när man gör kålpudding innan jag la ner den i stuvningen vilket blev jättegott! :)
Så det är ett tips om ni skall äta stuvad vitkål inom det närmaste! :)

Efter maten så åkte vi och storhandlade, vi skulle egentligen ha gjort det igår men ingen av oss hade någon lust med det då.

Jag gjorde även ett litet fynd på Fb igår som vi åkte och hämtade idag! :)
Det var en jättesöt liten ljusblå skjorta från Tommy Hilfigher! :)
35kr gav jag för den! :)
Den var i stl i 86 så det kommer dröja innan han kommer att kunna använda den, men den hänger ju inte ivägen! :)

Bokade även in en tandläkartid idag för jag har så jäkla ont i en tand!
Så fort jag äter någonting vare sig det är varmt eller kallt så ilar det jättemycket i den så nu måste jag kolla upp den och fick en tid den 2 februari.

Veckans matlista ser ut såhär:

Tisdag: Lax med citronsås i ugnen och pressad potatis

Onsdag: Köttbullar med gräddsås och potatis

Torsdag: Broccolisoppa och pannkakor

Fredag: Tacos

Lördag: Kycklingfilé, tzatziki och rotfrukter i ugn

Söndag: Panerade kotletter med potatiskroketter och bearnaisesås


Nu skall vi kika på Cancergalan och förmodligen gråta massvis!

Ta hand om er!

Stor kram!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards