Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 januari 2016 20:51

W hade en riktigt bra natt, sov till kvart i fyra sen fick han en slurk mat och somnade om till kvart i åtta! :)

När jag sen gick upp för att förbereda för ett blöjbyte och skulle hämta honom så möttes jag av denna syn! :)
Han hann alltså att somna om på dem två minuterna jag var iväg! :)

Jag passade då på att plocka fram frukost till mig och R för han kom hem och åt med oss vid kl nio och då vaknade även vår lilla ögonsten och ville vara med och äta lite! :)

Sen somnade han om i min famn och då bar jag inom honom i sängen och där sov han fram till kl ett och då fick jag väcka honom för då skulle vi gå upp till affären och fika med Andreas för idag var det hans allra sista arbetsdag! :(

Det var riktigt tråkigt och skall jag vara riktigt ärlig så hade jag gråten i halsen när vi gick upp dit, men när vi kom in i fikarummet så var det samma stämning som det alltid är på måndagar så då kändes det lite lättare! :)

Jag avskyr förändringar och vetskapen av att veta att Andreas inte finns på jobbet när jag kommer tillbaka efter min mammaledighet är jättetråkigt! :(
Men han är supernöjd med att få flytta till Sthlm och få börja ett nytt jobb/liv så det unnar jag verkligen honom! :)

Jag får åka upp och hälsa på honom när tillfälle ges, dock utan W för minimänniskor var inte välkomna! ;)

Sen hämtade jag ut ett paket från partytajm, ringde upp och pratade med min faster angående doptårtorna, sen hem och förbereda maten som blev panerad kotlett, blå bands bea och kroketter och sallad!
R fick dock slutföra den för W var jätteledsen och otröstlig! :(
Så jobbigt när han är ledsen och man inte vet vad som är fel! :(

Efter maten rensade jag ur i hans garderob och plockade bort i princip allt i stl 56 för nu har han gått över till stl 62/68!
Det är så tråkigt att plocka bort alla hans små kläder för då inser man verkligen hur snabbt bebistiden går! :(
Som ni förstår så är det mycket känslor i omlopp idag!
:(

I paketet jag hämtade ut hade jag bla klickat hem ett jättefint presentpapper till W för kommande födelsedag! :)

W tyckte dock utrensningen tog för lång tid så han tog en microvila! :)

Det är bara att inse att vår säng är allra skönast att somna i! ;)

Veckans matsedel ser ut såhär:

Tisdag: pannkakor

Onsdag: vita bönor, stekt ägg och bacon

Torsdag: köttfärssås och spaghetti

Fredag: hamburgare med tillbehör

Lördag: hämtmat av något slag

Söndag: kycklinggryta



Nu skall jag kika färdigt på Solsidan och skrapa några utav lotterna som R har vart och löst in från trisskalendern! :)

W har hoppat i pyjamasen, sina mystofflor och sover i min famn men vill ändå önska er en mysig kväll! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 januari 2016 12:12

Hej på er!


Både jag och R bestämde innan W kom till världen att napp skulle vi undvika för att slippa att vänja honom av med det senare i livet.

Men sen kom den där natten när han var otrsötlig och bara ville ligga vid bröstet och då bestämde vi oss för att natten efter prova napp och sen så har det flytit på och det fungerar bra för oss. :)

Just nu har han 5 st nappar både ifrån Esska och Mam

Favoriten är ifrån Esska men han tar båda två utan problem! :)


Satt och surafre runt lite och ramlade in på lite olika nappar och jissus vad många olika det finns! :)


Här är några söta som jag hittade  

 


Blingnappen hittar ni här!


Den blåa med kronan här!


Älskling här!


Den guldiga här!


och den söta förvaringslådan här!



Kram P!



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards