Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 15 januari 2016 12:14

Fredag = fredagsmys ellerhur?! :)
Jag älskar fredagarna och allra helst nu när jag är mammaledig och ledig varenda helg ett helt år till! :)

Idag skall jag städa och skura av här hemma, man drar in så mycket grus den här årstiden så dammsugaren skulle man lätt kunna använda varje dag! :)

Det är så skönt att kliva upp i en nystädad lägenhet på lördagen och slippa ha städning hängandes över sig!
Och så bäddar man rent på söndagen, för det finns inget mysigare än att krypa ner i en nybäddad säng när man är nyduschad (som dessutom nu anses som lyx när man har en liten)! :)

Min dag på stan och frisörbesöket igår då?!

Det gick jättebra! :)
Fikade med Andreas på espresso house och sen kikade vi runt i lite affärer!
Han fick tag i två tröjor så han var nöjd! :)
Jag haffade två T-shirtar till R oxå!
Tycker det är svårt att köpa kläder till andra om man inte vet exakt vad dem önskar sig, men igår slog jag till! :)

Gick även förbi Guldfynd där dem reade ut en rätt stor gran som fick följa med hem!
Blinkar och låter gör den oxå! ;)

Sen skall vi på kalas imorgon hos en liten tjej som är förtjust i Elsa (vilken liten tjej är inte det undrar jag?) så en klänning fick det bli till henne! :)

Vi skall även på min lillebrors 18 års kalas men hans present skall jag köpa imorgon! :)

Sen skildes vi åt och jag åkte bort till frissan där jag mötte upp R som tog W och åkte hem så jag skulle få egentid hos frisören! :)

Jag hade en tanke att bli askblond men när jag visade upp en bild för Linda så sa hon att man är tvungen att bleka mitt hår ganska ordentligt för att uppnå den nyansen jag ville ha, så då hoppade vi över det där extremt ljusa.
Så färgade hon mitt hår så jag fick en nyans i hela håret!
Sen skiftar mitt hår så det ser ut som att jag har slingor! :)
Hon klippte även av en bit för att få bort det slitna i topparna! :)
Jag är nöjd och det är huvudsaken! :)

Det är svårt att fånga en hårfärg på bild i dagsljus!

När jag kom hem så hade mina jeans från Zara landat här hemma i en stl större.
Och den här gången passade dom, dom var tom liite förstora i låren men dem får stanna! :)

Perfekt i längden och lagom vida precis som jag vill ha dem!
Har alltid varit svag för bootcut och har väl egentligen aldrig gillat dessa slimmade jeans!
Så dem här kommer jag att bära ofta! :)

Om det är svårt att fånga en hårfärg på bild så är det desto svårare att fota ett par svarta jeans i en mörk hall! ;)


Ikväll så serveras ju (såklart) Sveriges nationalrätt här hemma och jag läste någonstans att man kunde göra sin egen ostsås med crémefraiche och cheddarost som man värmer på svag värme.
Någon som provat?

Vi skall prova det och jag skall även ha mosad banan på bordet ikväll, R har aldrig testat det men som jag minns det så är det jättegott att ha till! :)

Och visst ja, idag är det tulpanens dag så glöm inte att köpa hem en bukett i väntan på våren! :)
Får se om jag skall köpa min egen bukett eller om jag har tur att få en fredagsbukett! ;)

Stor kram till er och ha en supermysig helg! :)

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards