Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 mars 2016 21:03

Idag hade vi träff med våran mammagrupp och nästa gång vi träffas så är det sista gången, det känns faktiskt ganska tråkigt att det redan är över!
Jag hade gärna fortsatt tills W var ett år men jag hoppas att vi håller lite kontakt med dem andra när det är slut! :)

Idag pratade vi om mat, när det är dags att börja med smakprov och att man redan nu kunde börja att introducera dem för gluten för att sålänge man ammar så minskar man risken att dem blir glutenallergiker.

Sen var det även en tandläkare på besök som berättade hur viktigt det är att få in vanan att borsta tänderna två ggr om dagen redan när den första tanden dyker upp!
För när dem är runt tre år så är det inte lika lätt att få in den vanan så börja i tid var deras starkaste råd!
Vi fick även med oss två böcker hem med lite recept i.

När vi var klara där så åkte jag och två av tjejerna till kupan och sen vidare till två ställen till och fyndade lite småsaker!

Just nu vill jag bara åka på massor med loppisar och fynda retro spel och pussel och allra helst med Bamse till W! :)
Jag hittade ett spel dock utan beskrivning men jag och R tror det är som "Finns i sjön"!
Längtar tills vi kan spela det med W! :)

På hemvägen åkte vi förbi affären och handlade och hämtade ut paket! :)
Våra påslakan hade kommit och W's allra första kudde.
Jag läste någonstans att nyfödda bebisar inte skulle använda kudde men nu är han tillräckligt stor tyckte vi! :)
Passade även på att ta en smakbit på täcket medan kameran var framme! :)

Nu skall vi kika på avsnittet av Camping Queens när Läckberg och Simon var med! :)

Ha en fin kväll!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 mars 2016 10:15


Vita jeans för mig hör till våren/sommaren så har det alltid varit och kommer nog alltid förbli!


Här har jag satt ihop ett väligt enkelt collage ifrån Hm som passar både på dagen och kvällen.

Tröjan skall jag kika närmare på för den fastande jag för.


 


Skorna finns här och här.


Byxorna här.


Tröjan här.


Väskan hittar ni här.


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 mars 2016 09:15

 Vabruari är över för denna gång men bakterierna finns ändå kvar, därför tänkte jag ge er lite tips som jag hittade på Sköna hem häromdagen som kan vara värda att tänka på året om! 


Här hittar ni dem!




Min tandborste som R tog kort på häromkvällen som var påväg att rymma!

Och ja, den skall bytas ut snarast för den är jättespretig! 


  Kram P!



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards