Alla inlägg den 20 mars 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 20 mars 2016 16:55

Vi åkte iväg på loppis igår, jag hade såklart bamsepussel i sikte.
När vi kom dit så var i princip hela Gotland där oxå så jag tänkte att chanserna är väl minimala att hitta något men vid det allra sista bordet vi passerade innan utgång så låg där ett pussel och väntade på mig! :)

En dvd och en liten bok fick oxå följa med! :)

Vi tog en sväng till Rusta och handlade lite bra-och-ha saker och där hittade jag en bok till W på rean som jag köpte! :)

Mjuka, goa sidor som W genast tyckte om att smaka på! :)

När vi sen kom hem så tog vi det lugnt i soffan ett tag innan vi gick på promenad och avslöt med att handla hem mat till kvällens middag! :)

Till middag blev det lövbiff, en blandsallad, stekta champinjoner, pommesfrites och två sorters kryddsmör som jag gjorde.
Ett med chili och lime och ett med persilja! :)

Det blev jättegott och var jättelänge sen jag åt, tyvärr så tycker R inte om lövbiff så det lär nog dröja tills vi äter det nästa gång!


Idag var vi på ytterligare en loppis och kikade och även här fann jag ett bamsepussel! :)

Blev även tipsad om ett pussel på Fb igår så jag skall köpa det imorgon! :)
Från att inte ägt något så har jag (W) nu fyra st! :)

Min pappa var med så när vi var klara så åkte vi och fikade, sen rullade han ner mot södra Gotland och vi åkte hem! :)

Nu är R och handlar till kvällens middag som blir lasagne och såfort han kommer hem skall vi sätta igång med maten! :)

Nästa veckas matsedel ser ut såhär:

Avslutar med bilden på blomman jag fick i fredags! :)
Den fick en given plats i sovrummet som en riktig färgklick! :)

Hoppas ni har en mysig söndag! :)

Och ni glömmer väl inte bort att rocka sockarna imorgon? :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 20 mars 2016 14:15

Söndag= slappardag eller städdag, det väljer man själv!


Här kommer iaf lite städtips ifrån Sköna hem som är värda att ta till vara  på! :)




 


Bilden är ifrån Pinterst!



Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards