Direktlänk till inlägg 28 januari 2016

Fullt upp!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 januari 2016 07:46

Godmorgon!

Igår var det full upp från det jag gick upp kl 7 tills vi gick och la oss vid kl tio.

Vi började med ett möte på banken för att öppna ett konto till W för det har folk efterfrågat så dem kan sätta in en dopgåva till honom.

Vi diskuterade även lån, räntor och lite annat med våran bankman (kvinna).
Vi går ju såklart i hus/lägenhetstankar och just nu så bor vi i en hyresrätt men det är (förhoppningsvis) påväg att omvandlas till bostadsrätt.
Så det är ett kanonläge för oss då att renovera upp den och sedan sälja den så vi har till en kontantinsats.

Sen skall man bestämma sig för vart på ön vi vill bo.
Vi har sagt att max 1.5 mil ifrån Visby är lagom avstånd att bo.
Sen funderar vi lite och ser då fördelar med en lägenhet inne i Visby istället för att ha en stor trädgård att sköta om ute på landet och kanske inte ens en affär i närheten.

Samtidigt som jag ibland vill bo på landet och ha höns, en hund och kanske några andra djur.

Många frågor och svar som vi bollar fram och tillbaka och det är för och nackdelar med allting!
Vi har gått på några visningar så vi åtminstone kanske kan få en uppfattning om vad det är vi söker! :)

När det mötet var klart så åkte vi hem och åt lunch, och efter det så var det en fika inplanerad hemma vid Mikaela och Alva tillsammans med Alexandra och Anton! :)
Jättemysigt att träffa dem och fika när dem bor så nära! :)

En promenad till affären och hem och laga mat och det blev ädelostbiffar med gräddsås och kokt potatis! :)
När vi sen ätit upp så började vi med maten som vi skall bjuda på dopet.

Det blir potatissallad och kallskuret kött och sallad som vi kommer bjuda på och därefter kaffe & tårta och lite kakor!
Kakorna och tårtorna gör min faster så vi slipper den biten (dock så tog jag på mig cakepopsen).

Så det tog sin lilla tid att få ihop det.
Därefter poppade jag massa popcorn som jag färgade blåa som även dom skall vara till dopet.
Vi skulle även gjort en omgång med Cakepops men sköt upp det tills idag!

Idag skall vi få se på lokalen så det skall bli riktigt kul, jag hopppas att den är fin och det finns allting som vi behöver så vi slipper ägna morgondagen åt att åka runt och fixa porslin, termosar mm.

W vaknade vid fem och ville äta och somnade sen om, jag har dock legat vaken sen dess.
Funderar och planerar medans jag ligger här i mörkret och lyssnar på hans små andetag här brevid! :)

Jag tror snart att jag skall gå upp och äta frukost och sen göra mig iordning så vi kan åka och köpa strumpbyxor till mig och lite annat som jag behöver till helgen! :)
Efter det så skall jag städa lägenheten här hemma för imorgon kommer R's kusin och kompis som skall bo här i helgen! :)
Jag har även bokat in tvättstugan för att slippa stå med ett stort tvättberg på söndag för då kommer vi nog vara rätt trötta! ;)

Måste visa en bild på W i sin nya badrock, jag köpte den på Fb häromdagen!

Och hans nya dregglisar som jag ropade in från Tradera! :)

Nu blir det frukost, hoppas ni får en fin torsdag! :)

Kram P!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards