Alla inlägg under januari 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 10 januari 2016 12:19


Helgerna går så fort och det har dem nog alltid gjort, men nu rusar dem verkligen i väg!


När R kom hem från jobbet i fredags så åt vi lite mat och sen blev det soffläge med lite godis.

Vi började att se nya Beck filmen men när vi båda var alldeles för trötta för att orka att se klart den så stängde vi av och så får vi ge den en ny chans en annan dag! 


Igår så hade vi bokat in tvättstugan och när den var klar så plockade vi ner julgardinerna och jag målade lite konservburkar.

Dem skall jag sen fylla med grus och sätta i värmeljus i till dopet!


Jag tycker det är svårt att komma på hur man skall dekorera, hur mycket man än kikar på nätet så är det ingenting som riktigt faller mig i smaken! 

Kan vara att för att jag ännu inte har fått se lokalen och vet hur man kommer att ställa borden mm.


   


Skall kolla på servettvikningar nu i veckan så man kan börja att förbereda det oxå!


Till kvällsmat lagade vi en riktigt god fläskfilégryta som vi åt med pasta.

När det kommer till grytor så går jag aldrig efter recept utan det blir alltid lite blandat beroende på vad som finns hemma! :)


Satt och sms:ade med Jennifer på kvällen och det slöt med att dem kom förbi oss och så spelade vi vårat nya spel som var riktigt kul men sjukt stressigt! :)

 


Det skall vi spela flera ggr, och det finns här att köpa! 


Idag så vaknade jag av en riktigt jobbig huvudvärk, jag tog nämligen ett glas vin igår när dom var här och det fick jag sota för idag!

Herregud, jag har verkligen glömt hur det var att inte vakna upp och vara pigg! :)



Jag var sugen på jätteonyttig mat, ville ligga kvar i sängen hela dagen men det gick ju såklart inte!


Så jag gick upp och bakade frukostbröd som ni hittar här!

Sen dukade jag upp smått och gott vi hade hemma!

 


   

Nu väntar vi in pappa för ett fikabesök!

 

Efter det så skall vi åka och handla se om vi hittar några gardiner till köket! 

Vi har mörkgråa där nu men vill ha lite ljusare eftersom våran lägenhet är så mörk.




Vad tycker ni om våran lilla tiger då? :)

Tycker han blev så himla söt i sin lilla overall  

Den är köpt här och det finns verkligen massor med fina kläder på den hemsidan!

  



Kram P!


Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 januari 2016 16:03

Idag var min kompis Emelie på besök här och fikade!
W sov hela tiden så vi ska planera in en fika igen när han är vaken! :)

Hon hade med sig ett paket till W och det var en supermjuk kanin som var jättemysig!

När han vaknade fick han gosa med den och det var kärlek vid första ögonkast! :)

Nu ligger han i våran säng och håller om kaninen!
Så söt så det finns inte!
Älskade lilla unge!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 januari 2016 10:00


Herregud vad mycket fint det finns till dom där små minimänniskorna  


Jag har valt ut några favoriter ifrån Hm som kommer att flytta in i hans garderob när våren börjar närma sig! :)


 


Byxorna hittar ni här och här.


Dregglisarna hittar ni här.


Skorna här.


Tubhalsduken här.


Tröjan här.



Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 januari 2016 19:00

Idag är det R's sista lediga dag så han och W pasade på att sova till närmare halv tolv idag! :)

Jag gick upp vid halv nio och plockade med lite allt möjligt!


Tog en promenad till affären och köpte frö till fåglarna (dom satt i princip på fönsterbläcket och undrade varför dom inte fått någon mat på ett par dagar)! ;)

Sen  åt vi lite gröt till lunch och R var iväg och handlade lite för det behövdes fyllas på utav det mesta! :)



Vi åt fetaostfyllda pannbiffar med klyftpotatis och tzatsiki med sallad till middag.

 



Mina jeans från Zara låg i postlådan när vi kom hem från fastlandet men dem var tyvärr för små så jag skall skicka tillbaka dem och byta till en större stl! 


"Lilla tigerns" overall hade oxå hunnit komma så den skall bara tvättas sen ska den användas flitigt! :)

Den var verkligen jättefin!

  


En liten bild på W från igårkväll  

Han ser så nöjd ut när han får sitta upp och vara med och

det märks att han inte längre gillar att ligga ner rakt upp och ner så mycket längre!

10 veckors kärlek  

  




Nej nu skall jag duka fram för Andreas kommer förbi om en stund och skall fika! :)

  Kram P!



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 januari 2016 18:30

Hej på er!

Nu är vi hemma igen och vardagen är återigen ett faktum! :)
Men skönt att vara på hemmaplan igen, borta bra men hemma bäst stämmer verkligen! :)

Vi kom hem med båten igår efter att ha spenderat måndagen först på Ikea och sen ute i Skhlm och sen landade vi hemma vid min kusin i Älvsjö! :)

Trodde inte det skulle vara så mycket folk på Ikea eftersom folk hade börjat jobba men det var massvis!

Wilton var hungrig när vi kom så vi började med att ge honom mat sen somnade han gott och vi kunde gå i lugn och ro och titta!

Vi behövde verkligen ingenting därifrån men det är ju alltid kul att gå och kika runt lite grann och absolut på baby/barn avdelningen på vad som kommer att bli aktuellt i framtiden när han får ett eget rum!

En liten hund som man stoppar in handen i fick följa med hem!

En handduk som man trär på över huvudet, såå söt! :)

Värmeljus såklart!

Och en ganska stor matta (90x150) för ynka 19kr! :)

Sen en lampa till sovrumsfönstret men av någon anledning så hamnade den i vardagsrumsfönstret när vi kom hem! :)

Den svarta tröjan hittade jag på Gina i Nyköping och den vita fyndade jag på Cubus för 49kr! :)

Koftan och den grå tröjan hittade jag på New Yorker, brukar hitta massor med kläder där men inte denna gång vilket var riktigt tråkigt! 


På Cubus hittade jag även två superfina pyjamaser till W.
Han har börjat växa ur alla sina Pj's så vi måste bunkra upp oss på några fler!

När vi var klara på stan så körde vi hem till Cillas familj!

Dom bor i ett jättefint nyrenoverat hus ute i Älvsjö.

Så vi kikade runt på det, R hjälpte Kim med lite målning och Cilla lärde mig lite babymassage som jag redan har börjat ge W!


Sen åt vi tacos och satt och pratade lite över en flaska vin.

Runt halv elva så gick vi och la oss för att orka upp morgonen därpå!

 


Väl hemma så packade vi upp allting, sen slängde vi oss bara på sängen och varvade ner!    



Kram P




Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 januari 2016 08:10

Nu har vi spenderat tre dagar i Nyköping så idag packar vi alla våra väskor och rullar vidare mot fina Stockholm!

Dock skall vi inte in i smeten utan vi åker ut till Skhlm och kungens kurva för att sen åka vidare till Älvsjö för en natt vid min kusin och hennes familj.

Så skönt att R har varit långledig nu vid jul och nyår så vi har kunnat gjort den här resan och få komma iväg.
Sen är det bra för oss att resa iväg med W och se hur det fungerar för oss allihop!
Hittills har det fungerat jättebra, och det är lärorikt både för honom och oss så jag är jättenöjd hittills!

Gårdagen spenderade vi först på ett fik nere på stan och mötte upp R's kompis och flickvän.
Dom kommer ev ner på dopet i slutet av januari så då kommer vi ses igen! :)

Därefter åkte vi hem till R's mormor så att hon fick träffa W!
En riktig krutgumma som är 94 år (om jag inte minns helt fel) som bor själv! :)
Efter det så åkte vi hem till R's föräldrar och åt mat.
Sen spelade vi lite spel på kvällen och åt lite chips! :)

Men nu är det dags att börja göra sig iordning inför resan mot Sthlm! :)


En bild från när vi gick igenom stan igår.
Det är verkligen en supermysig stad med alla små mysiga affärer och gamla hus som finns! :)

Laddade ner en fotoapp så man spegelvända korten så nu finns det helt plötsligt två st W! ;)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 januari 2016 07:54

Jag minns inte om jag har tipsat er om mitt nya favoritte?
Det är jättegott och smakar riktigt mycket mint och dessutom är det ett grönt te som är mildare och bättre för kroppen än ett svart te! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 3 januari 2016 05:39

Hej på er!

Hoppas erat år har börjat bra! :)

Vi började det nya året med att klockan ringde kl fem och då vaknade W i samma veva och fick mat,
sen gick jag upp och åt frukost,
gjorde mig iordning och bakade av två baguetter som jag sen fyllde med tonfiskröra!
Sen tog jag Wilton så R fick göra sig iordning och klädde på honom och vänder mig bort i två sekunder och när jag vänder mig tillbaka så har han somnat om! :)
Lilla sötnosen, det var alldeles för tidigt för honom att börja dagen så dags! :)

Sen sov han i sitt lilla hus hela överresan med båten! :)
Så sista timmen fick jag väcka honom för att han skulle få i sig lite mat! :)

När vi kom iland så åkte vi upp till R's moster och åt lunch.

En riktigt stor "gård" som dom bor på och superfint inuti! :)

När vi tackat för oss så åkte vi vidare till Nyköping och landade hemma vid R's föräldrar så kom hans bror med familj dit och W fick träffa sina kusiner för första gången! :)
Han fick även byxa och tröja från dem.

Sen åt vi lite tacos och efter det så gick vi i princip och la oss, vi var trötta allihop efter en lång resdag!

Igår så vaknade W strax efter kl sju så vi kom upp i skaplig tid vid åtta.
Vi gjorde oss iordning sen tog vi med oss R's föräldrar ner på stan.

Gick och kollade i lite affärer och köpte med mig lite saker, kan visa dom när jag kommer hem! :)
Den här tröjan från Gina fick iaf följa med hem! :)

Vi tog en mysig fika och sen gick vi sakta hem för det var verkligen glashalt under nysnön som fallit.

Vi åt lite sen lunch sen åkte vi och hälsade på R's farmor innan vi åkte hem och myste ner oss i soffan!

Jag fick dock huvudvärk på kvällen så jag gick och la mig samtidigt som W runt kl nio.

Idag så skall vi hälsa på R's mormor och en kompis till honom sen får vi se vad vi hittar på! :)
Det blir alltid intensivt när man åker upp för det är många som vill träffas och oftast är man uppe en sån kort period!

Imorgon rullar vi bilen mot Sthlm och Älvsjö mot min kusin för en övernattning!

Nu skall jag övertala W att somna om för jag tycker det är alldeles för tidigt att ta morgon nu! ;)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards